Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Inkbird ITC-308 (het alternatief voor de STC-1000)  (gelezen 84758 keer)

Offline Peterrr

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Land: nl
  • Cooling is an Art!
Re: Inkbird ITC-308 (het alternatief voor de STC-1000)
« Reactie #125 Gepost op: 01-11-2017 15:36 u »
Is er iemand die de Inkbird via aliexpress heeft aangeschaft? Is dit gewoon dezelfde? Of een schaamteloze kopie?

Is dezelfde, maar ik zou voor het zelfde geld het via Amazon.nl/de doen heb je hem in 2 dagen binnen.
En mocht er iets mee aan de hand zijn is het omruilen snel en een fluitje van een cent nl.
grt peter

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JoepH

• Vol lid
  • Maasland Thuisbrouwers Genootschap
Re: Inkbird ITC-308 (het boortmeerbeekse alternatief voor de STC-1000)
« Reactie #126 Gepost op: 11-11-2017 10:14 u »
Misschien reageerde er niemand omdat het vijfmaal zo duur is.  ;)

Niks geklooi met kacheltjes en gloeilampen. Gewoon een keramische lamp die ook in een terrarium gebruikt wordt. De meeste dierenspeciaalzaken en zeker Aliexpress heeft ze. Die van mij kwam via Ali voor € 4,25 gratis verzending. Perfecte verwarmingsoplossing voor je koelkast/vergistingskast.

Offline dirk

• Senior lid
  • Land: 00
« Reactie #127 Gepost op: 19-11-2017 10:31 u »
Is dezelfde, maar ik zou voor het zelfde geld het via Amazon.nl/de doen heb je hem in 2 dagen binnen.
En mocht er iets mee aan de hand zijn is het omruilen snel en een fluitje van een cent nl.
grt peter

Hier de ITC-308 na één nachtje al kapot: uitlezing blijft hangen, ook na in- en uitschakelen. Ik heb wel idee dat deze kast op 20 graden blijft (zo ingesteld). Gelukkig via amazon besteld, en gaat weer snel retour.

Offline Bart Saccharomyces

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #128 Gepost op: 16-03-2018 09:34 u »
Goedemorgen,

ik sta op het punt een inkbird aan te schaffen. Nu ik het gehele brouwproces heb doorgelezen (waaronder het nieuwe boek van Adrie Otte, leest erg prettig!) denk ik met een 308 een prima keuze te maken. Nu zie ik echter dat de 310 ook nog 6 of zelfs 12 programmeerbare standen heeft. Ga ik daar in de toekomst nog iets aan hebben?

Offline Peterrr

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Cooling is an Art!
« Reactie #129 Gepost op: 16-03-2018 09:49 u »
Goedemorgen,

ik sta op het punt een inkbird aan te schaffen. Nu ik het gehele brouwproces heb doorgelezen (waaronder het nieuwe boek van Adrie Otte, leest erg prettig!) denk ik met een 308 een prima keuze te maken. Nu zie ik echter dat de 310 ook nog 6 of zelfs 12 programmeerbare standen heeft. Ga ik daar in de toekomst nog iets aan hebben?

Bij vergisten niet zoveel, ga je hem gebruiken voor maischstappen dan is meerdere stappen wel handig.

grt Peter

Offline joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #130 Gepost op: 16-03-2018 09:56 u »
De vergistingstemperatuur kan je ook in stapjes omhoog laten lopen, dat lees ik wel vaker. Die kan je dan wel inprogrammeren met de 310.

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #131 Gepost op: 16-03-2018 09:56 u »
En als je geen roerwerk hebt, heb je ook niet zo veel aan het automatiseren van de verwarming van je maisch.

Offline Bart Saccharomyces

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #132 Gepost op: 16-03-2018 10:04 u »
Bedankt voor de antwoorden, ik ga hem alleen voor de vergisting gebruiken. Temperatuur in stapjes omhoog laten gaan is dan inderdaad met de 310 wel een extra optie, maar kan na een paar dagen ook de 308 even opnieuw instellen lijkt me...

Offline joenedu

• Senior lid
  • In hops we trust
« Reactie #133 Gepost op: 16-03-2018 10:23 u »
Ik heb zelf een STC-1000 maar mijn vader een Inkbird (208), met de hand instellen is inderdaad een kleine moeite. Succes!  :brouwen:

Offline Jeukstaardt

• Super lid
  • Bij twijfel, meer hop!
« Reactie #134 Gepost op: 16-03-2018 13:47 u »
Bedankt voor de antwoorden, ik ga hem alleen voor de vergisting gebruiken. Temperatuur in stapjes omhoog laten gaan is dan inderdaad met de 310 wel een extra optie, maar kan na een paar dagen ook de 308 even opnieuw instellen lijkt me...

Precies. Spreekwoordelijke fluitje...

Offline Eelke

• Vol lid
« Reactie #135 Gepost op: 03-05-2018 19:51 u »
Niet echt geschikt voor dames-nagels dat ding, de deuken zitten er na 1 keer instellen al in  ::)

In mijn warme schuur gok ik dat alleen koelen wel prima is voor deze tijd van het jaar, tijdens de hoofdgisting waar ook warmte bij vrij komt. Klopt dat of moet ik er ook echt iets verwarmends op aan sluiten?

Offline Mark GA

• Brouwvereniging Rotterdam
  • Super lid
  • Green Anchors Crew
« Reactie #136 Gepost op: 03-05-2018 20:14 u »

In mijn warme schuur gok ik dat alleen koelen wel prima is voor deze tijd van het jaar, tijdens de hoofdgisting waar ook warmte bij vrij komt. Klopt dat of moet ik er ook echt iets verwarmends op aan sluiten?
Ligt er aan wat voor bier je wilt brouwen natuurlijk.

Offline Neetje

• Maasland thuisbrouwers genootschap
  • Super lid
  • De elektrische brouwer
« Reactie #137 Gepost op: 03-05-2018 20:17 u »
...

Als je temperatuur de gehele 24 uur hoger of gelijk is aan je vergistingstemperatuur dan gaat het prima.
Dan hoef je alleen de eerste dagen tijdens hoofdvergisting te koelen.

Offline Eelke

• Vol lid
« Reactie #138 Gepost op: 03-05-2018 20:26 u »
Ligt er aan wat voor bier je wilt brouwen natuurlijk.

Ik wil vergisten tussen de 18 en 22 graden (ik heb nu meerdere gisten dus ik moet nog even kijken welke op welke temp). Ondergistende bieren heb ik nog niet in de planning. Hogere (saisons toch?) ook nog niet.

Als je temperatuur de gehele 24 uur hoger of gelijk is aan je vergistingstemperatuur dan gaat het prima.
Dan hoef je alleen de eerste dagen tijdens hoofdvergisting te koelen.

Ja dat is inderdaad het plan. Eerst koelde ik provisorisch in het bad met water en indien nodig koelelementen, maar dat was wel wat gepruts, dus tijd voor wat beters bedacht ik. Onze badkamer is altijd 20 graden (of het moet lang boven de 25 graden buiten zijn), dus als de hoofdvergisting klaar is kan het nagisten in principe gewoon weer daar gebeuren, bedacht ik.

Offline Easywoods

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is en blijft mijn inspiratiebron
    • Brewer's Profile op Brewer's Friend
« Reactie #139 Gepost op: 03-05-2018 20:48 u »
Ik wil vergisten tussen de 18 en 22 graden (ik heb nu meerdere gisten dus ik moet nog even kijken welke op welke temp). Ondergistende bieren heb ik nog niet in de planning. Hogere (saisons toch?) ook nog niet.

Ja dat is inderdaad het plan. Eerst koelde ik provisorisch in het bad met water en indien nodig koelelementen, maar dat was wel wat gepruts, dus tijd voor wat beters bedacht ik. Onze badkamer is altijd 20 graden (of het moet lang boven de 25 graden buiten zijn), dus als de hoofdvergisting klaar is kan het nagisten in principe gewoon weer daar gebeuren, bedacht ik.

Is het dan niet makkelijker / nog minder gepruts om een gloeilampje oid te installeren en precies op de juiste temperatuur te vergisten?  :biersmile:

Offline Eelke

• Vol lid
« Reactie #140 Gepost op: 03-05-2018 20:51 u »
Is het dan niet makkelijker / nog minder gepruts om een gloeilampje oid te installeren en precies op de juiste temperatuur te vergisten?  :biersmile:

Ja. Maar die heb ik dit weekend nog niet voor handen en dan moet ik ook iets aan de koelkast verbouwen denk ik voor de draad zodat de deur dicht kan? Dus dat is dan even een lange termijn plan, bedacht ik.

Dus ik dacht, in principe hoef ik alleen maar te koelen, als mijn schuur, waar de koelkast in staat, altijd wel 20 graden is. (behalve de komende nacht waarschijnlijk als het vriest, maar ik wil zaterdag, zondag of maandag brouwen).

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #141 Gepost op: 03-05-2018 20:54 u »
De draad kan gewoon tussen de rubbers van de deur, das geen probleem.
Gewoon een stekker en fitting kopen bij de bouwmarkt en klaar, lampje van 25 Watt is genoeg.

Offline Eelke

• Vol lid
« Reactie #142 Gepost op: 03-05-2018 21:00 u »
Zo'n dikke draad? Als in verlengkabel dik zeg maar? Dat ga ik morgen eens even checken dan, want dat is inderdaad snel geregeld.

Maar lampje van 25 Watt... geen led dan neem ik aan. Gloeilampen zijn er toch niet meer?

Ik kan denk ik ook het thermolint gebruiken wat hier nog ergens ligt? (Zo een om te voorkomen dat leidingen bevriezen?) 

Offline Knobby

• Super lid
  • IBU-lid
« Reactie #143 Gepost op: 03-05-2018 21:05 u »
Zo'n dikke draad? Als in verlengkabel dik zeg maar? Dat ga ik morgen eens even checken dan, want dat is inderdaad snel geregeld.

Maar lampje van 25 Watt... geen led dan neem ik aan. Gloeilampen zijn er toch niet meer?

Er zijn nog gewoon gloeilampen te krijgen hoor, maar led zal inderdaad weinig warmte geven.
Draad zoals de stekker die aan een simpel elektrisch apparaat zit.
Warmtelint hebben veel mensen ook goede ervaringen mee.

Offline Eelke

• Vol lid
« Reactie #144 Gepost op: 03-05-2018 21:06 u »
Bedankt, hier kan ik wat mee!  :duimop:

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #145 Gepost op: 03-05-2018 21:47 u »

Een zogenaamde platte draad is goed genoeg. Omdat het vermogen van de verwarming beperkt is kun je hiermee volstaan.

Offline Jeukstaardt

• Super lid
  • Bij twijfel, meer hop!
« Reactie #146 Gepost op: 03-05-2018 22:22 u »
Er zijn nog gewoon gloeilampen te krijgen

Dat is msschien wel zo, maar ik kan ze bij de verschillende lokale middenstand nergens meer vinden.
Online misschien, zou ik moeten zoeken.
Voor wat betreft dat warmtelint, dat werkt prima. Ik gebruik het direct op mijn gistvat

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #147 Gepost op: 03-05-2018 23:21 u »
Dat is msschien wel zo, maar ik kan ze bij de verschillende lokale middenstand nergens meer vinden.
Online misschien, zou ik moeten zoeken.

Tot niet zo heel lang geleden kwam je die nog gewoon tegen. Ik heb een voorraadje ingeslagen voor weinig geld.

Met een beetje zoeken zijn ze nog steeds (online) te vinden.

Offline RobPh

• Junior lid
  • **
« Reactie #148 Gepost op: 03-05-2018 23:39 u »
Tot niet zo heel lang geleden kwam je die nog gewoon tegen. Ik heb een voorraadje ingeslagen voor weinig geld.

Met een beetje zoeken zijn ze nog steeds (online) te vinden.
Bij de Gamma liggen ze nog in de winkels, laatst een setje van 5 gehaald, 42 watt voor 8 of 9 euro.

Online BrouwMark

• Super lid
  • Huisbrouwerij Bestenasse
« Reactie #149 Gepost op: 09-08-2018 19:52 u »
Nog een tip, op Amazon.de is de ITC-308 nu te verkrijgen voor € 39,50 inclusief verzendkosten. Die prijs heeft mij over de streep getrokken. Morgen wordt hij waarschijnlijk geleverd.

Gisteren eentje besteld op Amazon, voor ongeveer 32 euri. Er is een aanbieding (tot morgen) met 15% korting. Gratis verzending.