Hobbybrouwen > Tips

Inkbird ITC-308 (het alternatief voor de STC-1000)

(1/32) > >>

Gunnar:
Hallo Allemaal!

In het bericht over mijn bezoek aan de BrouwPlus in Antwerpen, vorige week, had ik er al melding van gemaakt maar blijkbaar op de totaal verkeerde plek want geen mens reageerde. Dus ik herhaal het hier nog een keertje (en inmiddels staat het nieuws ook op het web):

"(Mijn) interessantste (ontdekking) was wel de vermoedelijke opvolger van de STC-1000. Niels van homebrewshop.be presenteerde een prototype van een plug´n´play oplossing voor de vergistingskast. In het ene stopcontact de koelkast, in het andere de verwarming*, temperatuur instellen en hopla. Verwachte prijs ca. €60 - €65 (met een STC-1000 en de bestellijst bij Conrad blijft daar errug weinig over om zelf monteren nog lonend te maken). Fraai apparaatje, zag er zeer soliede uit. Verwachte marktintroductie nog voor Sinterklaas.

*: Niels was nog bezig met een "straalkacheltje" van 50W in buisvorm zoals die gebruikt schijnen te worden om serres vorstvrij te houden. Lijkt dus erg op mijn idee van de autovoorruitverwarming maar dan beter, en betekent het einde van het geklooi met een ouderwetse 230V gloeilamp in een gesloten koelkast.

Meer info over de Inkbird op https://homebrewshop.be/en/measuring/931-inkbird-itc-308-outlet-thermostat-temperature-controller.html - over het "straalkacheltje" (dat dus ook plug´n´play moet worden) nog niet, maar dat zal wel niet lang meer duren.

Gunnar

Adbrouwt:

--- Citaat van: Gunnar op 26-10-2015  16:34 u ---"(Mijn) interessantste (ontdekking) was wel de vermoedelijke opvolger van de STC-1000. Niels van homebrewshop.be presenteerde een prototype van een plug´n´play oplossing voor de vergistingskast. In het ene stopcontact de koelkast, in het andere de verwarming*, temperatuur instellen en hopla. Verwachte prijs ca. €60 - €65 (met een STC-1000 en de bestellijst bij Conrad blijft daar errug weinig over om zelf monteren nog lonend te maken). Fraai apparaatje, zag er zeer soliede uit. Verwachte marktintroductie nog voor Sinterklaas.

--- Einde van citaat ---
Misschien reageerde er niemand omdat het vijfmaal zo duur is.  ;)

Eric v B:
Ik vind het toch een mooie oplossing voor mensen die geen zin hebben om te knutselen of niet genoeg kennis/durf hebben om een STC-1000 oplossing te maken. En € 59.95 vind ik niet duur. Ik heb wel eens duurdere oplossingen voorbij zien komen...

Adbrouwt:

--- Citaat van: Eric v B op 26-10-2015  18:22 u ---Ik vind het toch een mooie oplossing voor mensen die geen zin hebben om te knutselen of niet genoeg kennis/durf hebben om een STC-1000 oplossing te maken. En €59.95 vind ik niet duur. Ik heb wel eens duurdere oplossingen voorbij zien komen...............

--- Einde van citaat ---
Dat mag jij natuurlijk vinden. ik vind het niet veel knutsel werk en niet heel moeilijk. Maar 15 euro tov 65 is voor mij een te groot verschil. Bovendien hou ik niet zo van reclame op het forum.

Eric v B:

--- Citaat van: Adbrouwt op 26-10-2015  18:30 u ---Dat mag jij natuurlijk vinden. ik vind het niet veel knutsel werk en niet heel moeilijk. Maar 15 euro tov 65 is voor mij een te groot verschil. Bovendien hou ik niet zo van reclame op het forum.

--- Einde van citaat ---
€ 15,-? hoe zit het dan met wcd's, snoeren en stekkers? Die zal je toch ook nog nodig hebben?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie