Indiegogo: Minibrew

Gestart door Puck, 23-10-2015 09:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

David Steeman

Dit soort apparaat kan m.i. alleen maar de interesse voor brouwen vergroten, iets waar we allemaal van kunnen profiteren. De mensen die het niet kunnen betalen maar waarbij de interesse is gewekt komen vanzelf bij hobbybrouwen terecht.

Juindorper

Ik zou hier wel eens een demonstratiefilmpje van willen zien want de werking van het apparaat ontgaat me volkomen.

hankdussen


Bram86

Ik vind de techniek leuk, maar ik vind alles zelf doen veel leuker.

RienP

Even afgezien van de prijs van het apparaat, vind ik 15-20 euro voor de ingrediënten best heftig.
Geniaal idee en netjes uitgewerkt. Dat dan weer wel.

hankdussen

Ik niet dat dit iets is voor de mensen hier. Mannen met geld die graag een speciaal biertje drinken en die het wel eens zelf willen brouwen lijkt mij de doelgroep.

Brouwers

Leuk apparaat. Vraag me af hoe lang het duurt voordat mensen zelf mout en hop kopen ipv 15-20 euro voor zo'n pakketje. Denk dat autolyse hier wel een serieus probleem kan gaan worden, maar misschien hebben ze er iets op bedacht.

ros

Het apparaat is nu voor 699 dollar (+50 dollar verzendkosten) te koop op Indiegogo ().

Haagse Wouter

Mijn gok is dat als je hun instructies opvolgt elk bier naar niets smaakt.
Volgens hun kun je een witbier 5 dagen na het brouwen drinken...

Jacques

Citaat van: Haagse Wouter op 11-11-2016  07:52 uMijn gok is dat als je hun instructies opvolgt elk bier naar niets smaakt.
Volgens hun kun je een witbier 5 dagen na het brouwen drinken...

Vers bier kent meer smaakverschillen dan verouderd bier. Dat krijgt op den duur steeds meer dezelfde smaak.

Haagse Wouter

Citaat van: Jacques op 11-11-2016  12:06 uVers bier kent meer smaakverschillen dan verouderd bier. Dat krijgt op den duur steeds meer dezelfde smaak.

Maar 5 dagen?

Biermagneet

Dit lijkt me een leuk apparaatje voor mensen die bv ook weinig ruimte hebben, maar inderdaad 15 a 20 euro voor een brouw pakketje lijkt me wat veel.
Stiekem gaat er wel iets kietelen om zoiets eens  te proberen lijkt me wel leuk.
De uitstraling heeft wel wat vind ik.

Als de heren nog een tester zoeken meld ik me wel aan  8)

Herman

Gewoon zelf een molentje en mout e.d. kopen en je hebt een leuk brouwsetje. Extra vaatje en je kan elke keer je bier van tap drinken. Ik zou hem zelf niet kopen, maar ik ken mensen die dit wel interessant zullen vinden.

Jacques

Citaat van: Haagse Wouter op 11-11-2016  16:18 uMaar 5 dagen?

Knettervers witbier is erg lekker. Dit biertype heeft meer een hele korte rijping nodig als er voldoende gist geënt is voor een vlotte afbouw van diacetyl. 5 dagen is kort maar niet uitgesloten.

Biermagneet

Citaat van: Ko op 24-10-2015  18:09 uHet volume per brouwsel is inderdaad lager, maar je krijgt er ook een 2e vat bij. Cheers,

Ko

Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb er 1 besteld  het 2e vat kon ik niet in bestelling terugvinden wordt deze in pakket meegeleverd dan?

Ko

Citaat van: Biermagneet op 15-11-2016  20:13 uIk kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb er 1 besteld  het 2e vat kon ik niet in bestelling terugvinden wordt deze in pakket meegeleverd dan?

Hoi Biergmagneet,

Super leuk dat je een MiniBrew hebt besteld! Inmiddels is ons product wat gewijzigd. Destijds hadden we een analoog vat bedacht welke je zou koelen door deze in de MiniBrew te laten staan. Echter hebben we niet stilgezeten en hebben we het vat "smart" gemaakt. Dit wil zeggen dat deze zelf individueel de temperatuur kan vasthouden. Vanwege deze toevoeging krijg je in een normale MiniBrew 1 smart-keg erbij. Maar uiteraard kun je er net zo veel smart-kegs toevoegen als je wilt.

Cheers,

Ko

MikeG

Hallo allemaal,

Wellicht is het vloeken in de kerk hier maar ben heel erg benieuwd naar jullie meningen over de Minibrew https://www.minibrew.io
Ziet er grappig uit (wel prijzig vind ik persoonlijk) alleen jammer dat je niet kan bottelen en het altijd in een vat hebt zitten. Moet dus op voordat je weer kan brouwen.

Ik hoor graag

Easywoods

Citaat van: MikeG op 15-04-2018  14:54 uHallo allemaal,

Wellicht is het vloeken in de kerk hier maar ben heel erg benieuwd naar jullie meningen over de Minibrew https://www.minibrew.io
Ziet er grappig uit (wel prijzig vind ik persoonlijk) alleen jammer dat je niet kan bottelen en het altijd in een vat hebt zitten. Moet dus op voordat je weer kan brouwen.

Ik hoor graag

Die duurste set heeft 4 kegjes en er zijn er nog meer los bij te bestellen... wel heel duur spul  ;) :biersmile:

https://store.minibrew.io/

Knobby

Zoveelste poging om een nespresso systeem voor bier te maken. Wordt geen succes voorspel ik

Easywoods

Citaat van: Knobby op 15-04-2018  15:34 uZoveelste poging om een nespresso systeem voor bier te maken. Wordt geen succes voorspel ik

Ik zie het ook niet gebeuren inderdaad  ;D

Wijbrouwers

Ik heb deze Minibrew gezien op Exact Live vorig jaar. En tevens ook geproefd. Het bier smaakt op zich prima. Hun insteek is dat dit voor de commerciële brouwers is.
Voor hobbybrouwers is dit apparaat veel te duur. Commerciële brouwers kunnen nu experimenteren met recepten, aldus Minibrew.

Ikzelf ben van mening dat het meer een gadget is. Leuk dat je volautomatisch 5 liter bier kan maken. Maar je bent altijd gebonden aan de kegs die je er bij koopt.
Verder vind ik de hele essentie van (al dan niet ambachtelijk) bierbrouwen volledig teniet gedaan worden door dit systeem.

ciesvandekwis

1000 euro voor een ding dat ocharme geen volledige bak bier kan brouwen! Dan ga je toch gewoon lekker op café?

tdp

Citaat van: ciesvandekwis op 16-04-2018  13:19 u1000 euro voor een ding dat ocharme geen volledige bak bier kan brouwen! Dan ga je toch gewoon lekker op café?

Klinkt toch gewoon hip, een biermachine die tot wel 5 liter kan brouwen!? ;) Mooie marketing, geloof er zelf niet echt in. In mijn soeppan kan ik nog een grotere batch brouwen, maar dat is dan weer minder hip...

lier

Ik ben benieuwd wat de ingrediënt paketten gaan kosten, zal ook niet gratis zijn denk ik.
Voor de hobbybrouwer die zich vooraf inleest denk ik niet dat het wat word.
Batch van 5 liter per keer vind ik niet overhouden.

Wijbrouwers

Citaat van: lier op 16-04-2018  16:24 uIk ben benieuwd wat de ingrediënt paketten gaan kosten, zal ook niet gratis zijn denk ik.
Voor de hobbybrouwer die zich vooraf inleest denk ik niet dat het wat word.
Batch van 5 liter per keer vind ik niet overhouden.

Het is meer voor grotere brouwers aldus Minibrew. Omdat die bij elke batch gelijk met accijns etc zitten. Als je dan wil experimenteren met een nieuw recept kost het niet zoveel. Maar goed, naar mijn mening kunnen ze dat net zo goed in een kookpan doen en experimenteren. Scheelt aardig wat centen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.