Indiegogo: Minibrew

Gestart door Puck, 23-10-2015 09:33 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Puck



Ontwikkeld in Nederland, ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik benadruk dat ik geen banden heb met dit project. Kan het ook sowieso niet betalen dus ik brouw wel met een pan op het vuur.

joosting87

Het lijkt een beetje op: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,29507.0.html

Ik vind het maar niks, maar goed. Er zijn wellicht veel mensen die zoiets kopen. En die mensen gaan dan op een feestje tegen je zitten orakelen dat ze bier kunnen brouwen  :o :o


Bennemans

Citaat van: joosting87 op 23-10-2015  09:58 uHet lijkt een beetje op: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,29507.0.html

Ik vind het maar niks, maar goed. Er zijn wellicht veel mensen die zoiets kopen. En die mensen gaan dan op een feestje tegen je zitten orakelen dat ze bier kunnen brouwen  :o :o
Ieder z'n meug en trots toch?

abroeders

Ziet er uit als een leuk apparaat.  Het concept is grandioos. 5 liter brouwsels en meteen in een keg. Ben wel benieuwd hoe het nu precies werkt. Ik heb nogal wat vraagtekens. Waar blijft bijvoorbeeld de gistslurrie, hoe ga je koudhoppen. Dus maar even afwachten. Misschien zien we deze brouwmachine over 5 jaar wel overal in keukens naast het expresso apparaat staan.

Pimmels

Citaat van: abroeders op 23-10-2015  10:05 uZiet er uit als een leuk apparaat.  Het concept is grandioos. 5 liter brouwsels en meteen in een keg. Ben wel benieuwd hoe het nu precies werkt. Ik heb nogal wat vraagtekens. Waar blijft bijvoorbeeld de gistslurrie, hoe ga je koudhoppen. Dus maar even afwachten. Misschien zien we deze brouwmachine over 5 jaar wel overal in keukens naast het expresso apparaat staan.

Over 5 jaar is de hype weer over...

foz

Voor de prijs van dat ding kun je al bijna een Speidel 50 Liter kopen. Overgeprijsde speledingetje voor verveelde hipsters.

Leidsche_Brouwer

Citaat van: foz op 23-10-2015  11:07 uVoor de prijs van dat ding kun je al bijna een Speidel 50 Liter kopen. Overgeprijsde speledingetje voor verveelde hipsters.

Dit gevoel had ik ook.
Kan me niet voorstellen dat dit echt goed werkt. Je verliest er enorm veel hands on flexibiliteit mee en ik vind de prijs echt absurd hoog...

joosting87

Citaat van: Bennemans op 23-10-2015  10:04 uIeder z'n meug en trots toch?

Absoluut. Maar als ik ingrediënten bij elkaar gooi in een broodbakmachine betekent het niet dat ik brood kan bakken. :nut:
Welnee, dat ding doet alles voor je...

ciesvandekwis

Baarden, baarden, baarden... Ik wil het nektapijt terug  :brouwen:!

Puck

Nou af en toe zie ik weer een matje voorbij komen hoor. Persoonlijk zou ik ook eerder een Speidelachtige bouwen/kopen. Ik vind het wel een mooi apparaat echter heb ik ook wat vraagtekens bij de werking zoals abroeders al noemde. Vind het jammer dat er nog geen filmpje is waar echt de totale werking van het apparaat te zien is. Ik zou niet zomaar mijn geld afgeven voordat ik het apparaat volledig in actie heb gezien. Daarnaast vind ik eigenlijk de app het meest interessante aspect van het apparaat. Vooral de integratie/connectie met winkels en andere brouwers.

Ko

Leuk dat ook op Hobbybrouwen de Minibrew is ontdekt. Als brouwer ben ik inmiddels ook part of the team geworden bij Minibrew. (Een groot gedeelte van die kennis heb ik ook op dit forum opgedaan). Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar jullie bevindingen over dit concept en ik zou het leuk vinden als je je eerlijke mening hierover wilt geven. Ik zal proberen een zo goed mogelijk antwoord hier op te geven.

Citaat van: abroeders op 23-10-2015  10:05 uIk heb nogal wat vraagtekens. Waar blijft bijvoorbeeld de gistslurrie,

Hiervoor hebben we een filtersysteem ontwikkeld. Hier kan ik helaas nog niet al te veel over zeggen omdat we nu druk bezig zijn met de patenten hierover.

Citaat van: abroeders op 23-10-2015  10:05 uhoe ga je koudhoppen.

Gezien de populariteit van de Amerikaanse bierstijlen is koudhoppen uiteraard mogelijk. Hiervoor dien je nog wel een manuele handeling uit te voeren.

Citaat van: abroeders op 23-10-2015  10:05 uMisschien zien we deze brouwmachine over 5 jaar wel overal in keukens naast het expresso apparaat staan.

Laten we het hopen :D

Citaat van: ciesvandekwis op 23-10-2015  11:55 uBaarden, baarden, baarden... Ik wil het nektapijt terug  :brouwen:!

Op de foto waar ik de Minibrew vul heb ik toch een aardig nektapijtje hangen :P

Citaat van: Leidsche_Brouwer op 23-10-2015  11:40 uKan me niet voorstellen dat dit echt goed werkt. Je verliest er enorm veel hands on flexibiliteit mee en ik vind de prijs echt absurd hoog...

Waarom denk je dat het niet goed werkt? Ik heb het idee dat dit je flexibiliteit enorm verhoogt. Omdat alles automatisch gebeurd heb je nooit meer dat je iets vergeten bent (wat mij regelmatig overkomt). We hebben de machine zo gemaakt dat in principe ieder bier er op gemaakt kan worden (incl moeilijke maischstappen etc)Je krijgt een herhaalbaar proces waardoor je, je recept steeds beter kunt maken. Omdat al deze techniek ontwikkeld moest worden is de kostprijs inderdaad hoger dan een weckketel op het fornuis.

Citaat van: joosting87 op 23-10-2015  09:58 uik vind het maar niks, maar goed. er zijn wellicht veel mensen die zoiets kopen. en die mensen gaan dan op een feestje tegen je zitten orakelen dat ze bier kunnen brouwen  :o :o

Het leuke van de machine is dat mensen juist door de app in het leerproces worden meegenomen. Dus na een paar keer brouwen heb je daadwerkelijk ook veel geleerd.

In ieder geval heel erg bedankt voor alle feedback!

Cheers,

Ko

foz

Citaat van: Ko op 24-10-2015  16:21 uOmdat al deze techniek ontwikkeld moest worden is de kostprijs inderdaad hoger dan een weckketel op het fornuis.

Slechte vergelijking. Hij is veel duurder dan de huidige concurrentie (Grainfather, Braumeister). En ook de Braumeister kent ondertussen connectiviteit. Dan vraag ik mij echt af wat de hoge prijs voor zo'n lage volume rechtvaardigt?

Ko

Citaat van: foz op 24-10-2015  17:58 uSlechte vergelijking. Hij is veel duurder dan de huidige concurrentie (Grainfather, Braumeister). En ook de Braumeister kent ondertussen connectiviteit. Dan vraag ik mij echt af wat de hoge prijs voor zo'n lage volume rechtvaardigt?

Hoi Foz,

Bedankt voor de feedback. De apparaten die je noemt brouwen geen bier, deze maken alleen wort. Het grote verschil met de Minibrew is, dat deze ook een volledig gecontroleerd fermentatieproces heeft tot en met het tappen uit het vat. Daarnaast heeft de Minibrew een Clean in Place (CIP) programma waarmee hij zichzelf reinigt.

Het volume per brouwsel is inderdaad lager, maar je krijgt er ook een 2e vat bij. Het leuke aan dit lage volume is dat je vaker kunt brouwen, en omdat het veel minder moeite kost kun je dit dus ook vaker doen.

Cheers,

Ko

Jacques

Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen hiervoor belangstelling hebben. Het is natuurlijk fantastisch dat je zo gemakkelijk een eigen bier kunt brouwen naar eigen smaak. Maar ik denk dat de factor geduld voor veel potentiële kopers toch zal maken dat ze minder tevreden zijn.

Loek Essers

Duur is het wel (1850 dollar). Maar de makers claimen dat het lekker snel gaat.

"Met het apparaat kan je de drank vanaf 3 tot 14 procent brouwen, vertellen de makers. "Het huidige brouwproces duurt ongeveer acht uur, maar wij hebben het versneld naar drieënhalf uur, waarna er gist aan toegevoegd moet worden.""

Wat denken jullie. Heeft dit kans van slagen?

http://www.rtlz.nl/business/ondernemers/met-dit-apparaat-brouw-je-zelf-je-eigen-bier-naast-de-waterkoker


Loek Essers


koffie


wilbertd

Citaat van: koffie op 30-10-2015  07:27 uApparaat is trouwens de uitkomst van deze heren : http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,27363.0.html

Ah, jammer dat het van de 'testfase voor scandinavische landen in 2015' niet is gekomen.

Lincolnm3

Persoonlijk vind ik het een mooie innovatie, niet dat ik nu zelf zo'n machine zal aanschaffen want daar vind ik hem te duur voor.
Wel denk ik dat inderdaad het geduld van de koper op de proef wordt gesteld, het filmpje geeft de indruk dat ik aan het einde van dag mijn biertje kan drinken en we weten allen dat dat niet kan.
Mooi design maar ik zie het nog niet direct bij de Blokker staan  ;).
 

Jacques

Citaat van: Loek Essers op 30-10-2015  00:36 uAh nee, interesting!

Om te voorkomen dat er op twee plekken discussie gevoerd wordt over dit apparaat zijn de topics samengevoegd.

Lonnes

Ziet er vernuftig uit en er is vast een markt voor. Voor hobbybrouwers lijkt me het oninteressant. Want wat is er nog van je hobby over als je met je iPhone een recept uitzoekt, wat ingrediënten in je apparaat gooit en vervolgens nog een beetje op je mobiele telefoon kunt turen? Maar gadgetliefhebbers met geld over vinden het vast een heel leuk ding!

j.heesters3

Vandaag een artikel in het Eindhovens Dagblad over de Minibrew. Mooi apparaat maar wel prijzig voor 5 liter, € 1950,00 Kun je heel wat ingrediënten voor kopen.

Jos

Paard

Vertel je net aan al je vrienden dat je bier brouwt, blijk je eigenlijk een magnetron te hebben (die lijkt op een koffiezetapparaat) waar bier uit komt omdat je het zelf niet kan... :nut:

Mooi hoor, maar je verliest elke vorm van romantiek, koop dan goed bier de slijter. :degroeten:


knookia

Ik snap de uitdaging om een soort Senseo brouw machine te maken. Is ook erg goed gelukt moet ik zeggen. Blijft alleen weinig anders over dan vullen en schoonmaken... en opdrinken uiteraard :proost:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.