Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Indiegogo: Minibrew  (gelezen 18112 keer)

Offline Puck

• Senior lid
  • Land: nl
Indiegogo: Minibrew
« Gepost op: 23-10-2015 09:33 u »
https://www.indiegogo.com/projects/minibrew-the-easiest-smartest-brewing-machine

Ontwikkeld in Nederland, ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Ik benadruk dat ik geen banden heb met dit project. Kan het ook sowieso niet betalen dus ik brouw wel met een pan op het vuur.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline joosting87

• Senior lid
  • je moet ergens beginnen...
Re: Indiegogo: Minibrew
« Reactie #1 Gepost op: 23-10-2015 09:58 u »
Het lijkt een beetje op: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,29507.0.html

Ik vind het maar niks, maar goed. Er zijn wellicht veel mensen die zoiets kopen. En die mensen gaan dan op een feestje tegen je zitten orakelen dat ze bier kunnen brouwen  :o :o

Offline Bennemans

• Super lid
  • Bier hier..... dank u wel.
« Reactie #2 Gepost op: 23-10-2015 10:04 u »
Het lijkt een beetje op: http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,29507.0.html

Ik vind het maar niks, maar goed. Er zijn wellicht veel mensen die zoiets kopen. En die mensen gaan dan op een feestje tegen je zitten orakelen dat ze bier kunnen brouwen  :o :o
Ieder z'n meug en trots toch?

Offline abroeders

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 23-10-2015 10:05 u »
Ziet er uit als een leuk apparaat.  Het concept is grandioos. 5 liter brouwsels en meteen in een keg. Ben wel benieuwd hoe het nu precies werkt. Ik heb nogal wat vraagtekens. Waar blijft bijvoorbeeld de gistslurrie, hoe ga je koudhoppen. Dus maar even afwachten. Misschien zien we deze brouwmachine over 5 jaar wel overal in keukens naast het expresso apparaat staan.

Offline Pimmels

• Senior lid
  • kijk ook op www.facebook.com/PimmelsBier
    • Pimmels bier
« Reactie #4 Gepost op: 23-10-2015 11:03 u »
Ziet er uit als een leuk apparaat.  Het concept is grandioos. 5 liter brouwsels en meteen in een keg. Ben wel benieuwd hoe het nu precies werkt. Ik heb nogal wat vraagtekens. Waar blijft bijvoorbeeld de gistslurrie, hoe ga je koudhoppen. Dus maar even afwachten. Misschien zien we deze brouwmachine over 5 jaar wel overal in keukens naast het expresso apparaat staan.

Over 5 jaar is de hype weer over...

Offline foz

• Super lid
  • John Barleycorn must die!
« Reactie #5 Gepost op: 23-10-2015 11:07 u »
Voor de prijs van dat ding kun je al bijna een Speidel 50 Liter kopen. Overgeprijsde speledingetje voor verveelde hipsters.

Offline Leidsche_Brouwer

• Boven 10 berichten
  • *
  • Proost!
« Reactie #6 Gepost op: 23-10-2015 11:40 u »
Voor de prijs van dat ding kun je al bijna een Speidel 50 Liter kopen. Overgeprijsde speledingetje voor verveelde hipsters.

Dit gevoel had ik ook.
Kan me niet voorstellen dat dit echt goed werkt. Je verliest er enorm veel hands on flexibiliteit mee en ik vind de prijs echt absurd hoog...

Offline joosting87

• Senior lid
  • je moet ergens beginnen...
« Reactie #7 Gepost op: 23-10-2015 11:47 u »
Ieder z'n meug en trots toch?

Absoluut. Maar als ik ingrediŽnten bij elkaar gooi in een broodbakmachine betekent het niet dat ik brood kan bakken. :nut:
Welnee, dat ding doet alles voor je...

Offline ciesvandekwis

• Super lid
  • Land: be
  • napalm is er nog palm
    • De Gentse Biervereniging
« Reactie #8 Gepost op: 23-10-2015 11:55 u »
Baarden, baarden, baarden... Ik wil het nektapijt terug  :brouwen:!

Offline Puck

• Senior lid
« Reactie #9 Gepost op: 24-10-2015 00:08 u »
Nou af en toe zie ik weer een matje voorbij komen hoor. Persoonlijk zou ik ook eerder een Speidelachtige bouwen/kopen. Ik vind het wel een mooi apparaat echter heb ik ook wat vraagtekens bij de werking zoals abroeders al noemde. Vind het jammer dat er nog geen filmpje is waar echt de totale werking van het apparaat te zien is. Ik zou niet zomaar mijn geld afgeven voordat ik het apparaat volledig in actie heb gezien. Daarnaast vind ik eigenlijk de app het meest interessante aspect van het apparaat. Vooral de integratie/connectie met winkels en andere brouwers.

Offline Ko

• Senior lid
  • Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan!
    • CEAUX-Brew
« Reactie #10 Gepost op: 24-10-2015 16:21 u »
Leuk dat ook op Hobbybrouwen de Minibrew is ontdekt. Als brouwer ben ik inmiddels ook part of the team geworden bij Minibrew. (Een groot gedeelte van die kennis heb ik ook op dit forum opgedaan). Ik ben in ieder geval zeer benieuwd naar jullie bevindingen over dit concept en ik zou het leuk vinden als je je eerlijke mening hierover wilt geven. Ik zal proberen een zo goed mogelijk antwoord hier op te geven.

Ik heb nogal wat vraagtekens. Waar blijft bijvoorbeeld de gistslurrie,

Hiervoor hebben we een filtersysteem ontwikkeld. Hier kan ik helaas nog niet al te veel over zeggen omdat we nu druk bezig zijn met de patenten hierover.

hoe ga je koudhoppen.

Gezien de populariteit van de Amerikaanse bierstijlen is koudhoppen uiteraard mogelijk. Hiervoor dien je nog wel een manuele handeling uit te voeren.

Misschien zien we deze brouwmachine over 5 jaar wel overal in keukens naast het expresso apparaat staan.

Laten we het hopen :D

Baarden, baarden, baarden... Ik wil het nektapijt terug  :brouwen:!

Op de foto waar ik de Minibrew vul heb ik toch een aardig nektapijtje hangen :P

Kan me niet voorstellen dat dit echt goed werkt. Je verliest er enorm veel hands on flexibiliteit mee en ik vind de prijs echt absurd hoog...

Waarom denk je dat het niet goed werkt? Ik heb het idee dat dit je flexibiliteit enorm verhoogt. Omdat alles automatisch gebeurd heb je nooit meer dat je iets vergeten bent (wat mij regelmatig overkomt). We hebben de machine zo gemaakt dat in principe ieder bier er op gemaakt kan worden (incl moeilijke maischstappen etc)Je krijgt een herhaalbaar proces waardoor je, je recept steeds beter kunt maken. Omdat al deze techniek ontwikkeld moest worden is de kostprijs inderdaad hoger dan een weckketel op het fornuis.

ik vind het maar niks, maar goed. er zijn wellicht veel mensen die zoiets kopen. en die mensen gaan dan op een feestje tegen je zitten orakelen dat ze bier kunnen brouwen  :o :o

Het leuke van de machine is dat mensen juist door de app in het leerproces worden meegenomen. Dus na een paar keer brouwen heb je daadwerkelijk ook veel geleerd.

In ieder geval heel erg bedankt voor alle feedback!

Cheers,

Ko

Offline foz

• Super lid
  • John Barleycorn must die!
« Reactie #11 Gepost op: 24-10-2015 17:58 u »
Omdat al deze techniek ontwikkeld moest worden is de kostprijs inderdaad hoger dan een weckketel op het fornuis.

Slechte vergelijking. Hij is veel duurder dan de huidige concurrentie (Grainfather, Braumeister). En ook de Braumeister kent ondertussen connectiviteit. Dan vraag ik mij echt af wat de hoge prijs voor zo'n lage volume rechtvaardigt?

Offline Ko

• Senior lid
  • Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan!
    • CEAUX-Brew
« Reactie #12 Gepost op: 24-10-2015 18:09 u »
Slechte vergelijking. Hij is veel duurder dan de huidige concurrentie (Grainfather, Braumeister). En ook de Braumeister kent ondertussen connectiviteit. Dan vraag ik mij echt af wat de hoge prijs voor zo'n lage volume rechtvaardigt?

Hoi Foz,

Bedankt voor de feedback. De apparaten die je noemt brouwen geen bier, deze maken alleen wort. Het grote verschil met de Minibrew is, dat deze ook een volledig gecontroleerd fermentatieproces heeft tot en met het tappen uit het vat. Daarnaast heeft de Minibrew een Clean in Place (CIP) programma waarmee hij zichzelf reinigt.

Het volume per brouwsel is inderdaad lager, maar je krijgt er ook een 2e vat bij. Het leuke aan dit lage volume is dat je vaker kunt brouwen, en omdat het veel minder moeite kost kun je dit dus ook vaker doen.

Cheers,

Ko

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #13 Gepost op: 25-10-2015 15:11 u »
Ik ben heel benieuwd hoeveel mensen hiervoor belangstelling hebben. Het is natuurlijk fantastisch dat je zo gemakkelijk een eigen bier kunt brouwen naar eigen smaak. Maar ik denk dat de factor geduld voor veel potentiŽle kopers toch zal maken dat ze minder tevreden zijn.

Offline Loek Essers

• Junior lid
  • **
  • Brouwvereniging De Bierkaai
    • Something's Fermenting
MiniBrew, brouwapparaat van Nederlandse bodem
« Reactie #14 Gepost op: 30-10-2015 00:26 u »
Duur is het wel (1850 dollar). Maar de makers claimen dat het lekker snel gaat.

"Met het apparaat kan je de drank vanaf 3 tot 14 procent brouwen, vertellen de makers. "Het huidige brouwproces duurt ongeveer acht uur, maar wij hebben het versneld naar drieŽnhalf uur, waarna er gist aan toegevoegd moet worden.""

Wat denken jullie. Heeft dit kans van slagen?

http://www.rtlz.nl/business/ondernemers/met-dit-apparaat-brouw-je-zelf-je-eigen-bier-naast-de-waterkoker

Offline Puck

• Senior lid

Offline Loek Essers

• Junior lid
  • **
  • Brouwvereniging De Bierkaai
    • Something's Fermenting
Re: MiniBrew, brouwapparaat van Nederlandse bodem
« Reactie #16 Gepost op: 30-10-2015 00:36 u »
Ah nee, interesting!

Offline koffie

• Super lid
  • Wat in het vat zit, verzuurt wel zeker!
« Reactie #17 Gepost op: 30-10-2015 07:27 u »
Apparaat is trouwens de uitkomst van deze heren : http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,27363.0.html

Offline wilbertd

• Super lid
  • Land: se
  • Ik brouw wort
« Reactie #18 Gepost op: 30-10-2015 09:28 u »
Apparaat is trouwens de uitkomst van deze heren : http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,27363.0.html

Ah, jammer dat het van de 'testfase voor scandinavische landen in 2015' niet is gekomen.

Offline Lincolnm3

• Vol lid
  • geniet
« Reactie #19 Gepost op: 30-10-2015 09:29 u »
Persoonlijk vind ik het een mooie innovatie, niet dat ik nu zelf zo'n machine zal aanschaffen want daar vind ik hem te duur voor.
Wel denk ik dat inderdaad het geduld van de koper op de proef wordt gesteld, het filmpje geeft de indruk dat ik aan het einde van dag mijn biertje kan drinken en we weten allen dat dat niet kan.
Mooi design maar ik zie het nog niet direct bij de Blokker staan  ;).

Online Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: MiniBrew, brouwapparaat van Nederlandse bodem
« Reactie #20 Gepost op: 30-10-2015 15:04 u »
Ah nee, interesting!

Om te voorkomen dat er op twee plekken discussie gevoerd wordt over dit apparaat zijn de topics samengevoegd.

Offline Lonnes

• Senior lid
  • Land: es
    • Project Lonica
« Reactie #21 Gepost op: 31-10-2015 17:20 u »
Ziet er vernuftig uit en er is vast een markt voor. Voor hobbybrouwers lijkt me het oninteressant. Want wat is er nog van je hobby over als je met je iPhone een recept uitzoekt, wat ingrediŽnten in je apparaat gooit en vervolgens nog een beetje op je mobiele telefoon kunt turen? Maar gadgetliefhebbers met geld over vinden het vast een heel leuk ding!

Offline j.heesters3

• Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #22 Gepost op: 10-02-2016 16:14 u »
Vandaag een artikel in het Eindhovens Dagblad over de Minibrew. Mooi apparaat maar wel prijzig voor 5 liter, Ä 1950,00 Kun je heel wat ingrediŽnten voor kopen.

Jos

Offline Paard

• Senior lid
  • Land: 00
« Reactie #23 Gepost op: 10-02-2016 21:24 u »
Vertel je net aan al je vrienden dat je bier brouwt, blijk je eigenlijk een magnetron te hebben (die lijkt op een koffiezetapparaat) waar bier uit komt omdat je het zelf niet kan... :nut:

Mooi hoor, maar je verliest elke vorm van romantiek, koop dan goed bier de slijter. :degroeten:

Offline knookia

• Vol lid
  • Think for yourself; Question authority!
« Reactie #24 Gepost op: 10-02-2016 22:00 u »
Ik snap de uitdaging om een soort Senseo brouw machine te maken. Is ook erg goed gelukt moet ik zeggen. Blijft alleen weinig anders over dan vullen en schoonmaken... en opdrinken uiteraard :proost:

Tags: