Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: etiket ontwerp software  (gelezen 2123 keer)

Offline Kaj

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
etiket ontwerp software
« Gepost op: 30-09-2005 13:36 u »
Gezien sommige ontworpen etiketten hier op het forum dacht ik dat er misschien mensen zijn met een speciale software daar voor?

is er (gratis) software te vinden voor grafische ontwerpen of uitgebreide tekenprogramma's waarmee je mooie etiketten kunt ontwerpen? Of ben ik gewoon niet handig genoeg met paint?

Kaj

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Eduard

• Super lid
  • Land: no
  • Norbrygg - de Noorse hobbybrouwvereniging
    • Norbrygg - de Noorse hobbybrouwvereniging
Re: etiket ontwerp software
« Reactie #1 Gepost op: 30-09-2005 13:59 u »
Ik heb het halve web afgestruind naar zulke software en heb uiteindelijk niets echt bruikbaars gevonden. Er schijnen wel een paar betaalde programma's te zijn maar daar was dan geen demoversie van. Dus, doorexperimenteren met Paint, PhotoShop en meer van dat soort grappen is mijn devies. Of gewoon analoog met potlood en papier om evt later met de pc te scannen en te bewerken. The sky is the limit :)

Offline Adrie

• Super lid
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #2 Gepost op: 30-09-2005 14:23 u »
Tja, sinds kort ben ik overgestapt op Linux en voor Linux zijn tal van schitterende programma's te vinden (gratis). Een heel mooi programma dat ook onder Windows draait is Inkscape. Dit is een vectortekenprogramma la CorelDraw. Je kunt het HIER vinden. Het is nog in ontwikkeling, dus niet alle functies uit CorelDraw zijn gemplementeerd, maar je kunt er al heel veel mee.

Offline Kaj

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #3 Gepost op: 02-10-2005 00:50 u »
Het was even zoeken naar wat gedownload moest worden maar uiteindelijk heb ik het voorelkaar gekregen om het juiste te downloaden. Ik ben daarna er meteen mee van start gegaan en zal vol overgave proberen.

Kaj

Offline Hermax

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: be
  • Ik denk... denk ik.
    • Hermax Music
« Reactie #4 Gepost op: 03-10-2005 12:48 u »
Ik gebruik tegenwoordig 'The GIMP 2'. Dat is iets gelijkaardigs als Photoshop, maar dan gratis...
Het is oorspronkelijk ook zo'n Linux 'open source' project, maar iemand heeft er een platform bijgeschreven om het ook onder Windows te laten draaien. Je kan er werkelijk schitterende dingen mee doen, even de online tutorial lezen en tegelijkertijd oefenen en je bent er mee weg.
Alle verwijzingen zijn te vinden op dezze pagina: http://gimp.pagina.nl/

Offline Adrie

• Super lid
  • Land: nl
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #5 Gepost op: 03-10-2005 14:18 u »
The Gimp is inderdaad prachtig. Samen met Inkscape is er maar weinig dat je niet voor elkaar kunt krijgen.

Tags: