etiket ontwerp software

Gestart door Kaj, 30-09-2005 13:36 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Kaj

Gezien sommige ontworpen etiketten hier op het forum dacht ik dat er misschien mensen zijn met een speciale software daar voor?

is er (gratis) software te vinden voor grafische ontwerpen of uitgebreide tekenprogramma's waarmee je mooie etiketten kunt ontwerpen? Of ben ik gewoon niet handig genoeg met paint?

Kaj

Eduard

Ik heb het halve web afgestruind naar zulke software en heb uiteindelijk niets echt bruikbaars gevonden. Er schijnen wel een paar betaalde programma's te zijn maar daar was dan geen demoversie van. Dus, doorexperimenteren met Paint, PhotoShop en meer van dat soort grappen is mijn devies. Of gewoon analoog met potlood en papier om evt later met de pc te scannen en te bewerken. The sky is the limit :)

Adrie

Tja, sinds kort ben ik overgestapt op Linux en voor Linux zijn tal van schitterende programma's te vinden (gratis). Een heel mooi programma dat ook onder Windows draait is Inkscape. Dit is een vectortekenprogramma á la CorelDraw. Je kunt het HIER vinden. Het is nog in ontwikkeling, dus niet alle functies uit CorelDraw zijn geïmplementeerd, maar je kunt er al heel veel mee.

Kaj

Het was even zoeken naar wat gedownload moest worden maar uiteindelijk heb ik het voorelkaar gekregen om het juiste te downloaden. Ik ben daarna er meteen mee van start gegaan en zal vol overgave proberen.

Kaj

Hermax

Ik gebruik tegenwoordig 'The GIMP 2'. Dat is iets gelijkaardigs als Photoshop, maar dan gratis...
Het is oorspronkelijk ook zo'n Linux 'open source' project, maar iemand heeft er een platform bijgeschreven om het ook onder Windows te laten draaien. Je kan er werkelijk schitterende dingen mee doen, even de online tutorial lezen en tegelijkertijd oefenen en je bent er mee weg.
Alle verwijzingen zijn te vinden op dezze pagina: http://gimp.pagina.nl/

Adrie

The Gimp is inderdaad prachtig. Samen met Inkscape is er maar weinig dat je niet voor elkaar kunt krijgen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.