Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Kruiden toevoegen

Gestart door Vik75, 13-10-2015 10:34 u

Vorige topic - Volgende topic

Vik75

Hey ik wil binnenkort met koriander gaan werken. Nu moet ik dat bij het koken toevoegen.

Nu wil ik geen korreltjes koriander in mijn bier en filteren in mijn kookketel gaat niet. Ik doe de hop ook in zakjes.

Maar korianderzaad geplet is natuurlijk kleiner dan hop.

Hoe kan ik het beste toevoegen?

Zelf zat ik te denken aan een thee-ei maar weet niet zeker of die mazen klein genoeg zijn.

Cheers

hobbybob

Geplette koriander gaat prima in hopzakjes

Jeroen 1973

Als je gebruik maakt van een javal filteren dan kan je die ook toepassen na het koelen voor het overhevelen naar je gistvat. Dan blijven mooi de eiwitklonters en de korianderkorrels achter :brouwen:

Gerb

Gewoon meenemen in het gistvat. Na de vergisting zakken de zwaardere delen uit en is het bier helder. Netjes overhevelen en je hebt geen koriander in de flesjes.

Vik75

Geen javal filter. Dat was mijn eerste bouwsel maar liep gelijk vol.

Ik ga het gewoon proberen met mee het gistvat in. Maar stop ze eerst in zo'n thee-ei. Dan zal het grofste er al uit zijn.

Bedankt.

tdp

Korianderzaad doe ik altijd in een theezakje voor losse thee en voeg dit 5 a 10 min voor einde koken toe. Werkt bij mij prima!

Groet,
de TDP

Vergelijkbare Topics (1)

13219

Gestart door MO

Reacties: 27
Gelezen: 19168

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.