Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Compleet pakket in 2x brouwen?  (gelezen 981 keer)

Offline Vine

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Compleet pakket in 2x brouwen?
« Gepost op: 29-10-2018 11:40 u »
Beste,

Ik ben een beginner en heb vorig jaar met een simpel pakket mijn eerste bier gebrouwen.
Het was een klein pakket voor 8 liter.
Nu heb ik een tijdje geleden een nieuwe pakket gehaald voor Irish Tapdancer bier.
Dit weekend wilde ik ermee beginnen maar ik zag dat ik helaas de 20 liter versie heb in plaats van de 8 liter.
(sowieso meer flesjes inkopen dus)

Maar de vraag is kan ik het hele recept halveren of delen?
Ik heb maar een pan tot 8/9 liter en een klein keukentje.
De hop zit vacuŁm geseald dus ik heb geen idee of ik die deels kan gebruiken en de rest daarna een keer kan opmaken.

Hopelijk hebben jullie wat tips voor deze beginner, ik hoop dat ik er nog wat mee kan brouwen.
Voortaan maar beter kijken voor ik iets aanschaf.

Alvast bedankt!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Scorpionrose

• Super lid
  • Land: nl
Re: Compleet pakket in 2x brouwen?
« Reactie #1 Gepost op: 29-10-2018 11:45 u »
Je kunt de verpakking van de hop na gebruik weer dichtmaken en in de vriezer stoppen tot je het weer nodig bent

Offline emiel1

• Beheerder
  • Super lid
    • North Brews' facebookpagina
« Reactie #2 Gepost op: 29-10-2018 11:45 u »
Hey Vine,