Ziet er goed uit. Alleen begrijp ik die sg waarden niet zo goed. Die zijn toch niet meer betrouwbaar naarmate vergisting heeft plaatsgevonden? 
Dus dan ga je alleen de brix schaal gebruiken? Wel goeie prijs, ik ga hem wellicht ook bestellen.
Het punt is dat velen houvast hebben aan SG waardes dus daarom alles om willen rekenen naar SG. Feitelijk is ook de Brix waarde die je afleest niet meer betrouwbaar want die zegt niets meer over de hoeveelheid suiker tijdens de gisting. (De definitie van Brix is gewicht% suiker)
Dat de afgelezen Brix waarde toch waardevolle informatie geeft komt omdat we via de software ook weten hoe de afgelezen brix waarde zich verhoudt tot de aanwezige alcohol en restsuiker.
Om een voorbeeld te geven hier een kleine blik achter de schermen van de software:
een suiker oplossing van 10 brix heeft een SG van 1040 en bevat 10 gram suiker per 100 gram oplossing.
Een alcohol oplossing van 10 gram alcohol per 100g oplossing geeft een afgelezen Brix waarde van 4.75
Een oplossing van 10 gram suiker, 10 gram alcohol in 100g oplossing geeft een Brix waarde van 14.77, dus min of meer simpele optelling van de afzonderlijke Brix waardes.
Als je nu wort hebt van 10 Brix (SG1040) =10 gram suiker per 100 gram oplossing (even simpel het kleine beetje eiwit verwaarloosd) en je laat die vergisten (moutsuiker=65% vergistbaar) dan houd je uiteindelijk over: 3.5 gram restsuiker en 6.5 gram vergiste suiker=>6.5 x 0.484=3.15 gram alcohol en er is ca 6.5 x0.5=3.25 gram koolzuur ontsnapt, dus heb je nog 100-3.25=96.75 gram totaal gewicht over.
Dat geeft een afgelezen Brix waarde van 5.03 en een SG van 1008 als je dat zou meten met een hydrometer. Dat betekent een schijnbare vergistingsgraad SVG=(1040-1008)/(1040-1000)=80%

Met andere woorden als eindbrix/beginbrix=0.5 dan het je een SVG van 80%
zo zie je dat je eigenlijk helemaal niet om hoeft te rekenen naar SG om via software de schijnbare vergistingsgraad uit te kunnen rekenen. (Onderstaande screencopy van mijn refractometer tooltje geeft nog iets nauwkeuriger waarden omdat daar ook opgelost eiwit wordt meegenomen in de berekening)