Brand Bierbrouwwedstrijd 2016

Gestart door Hoppenbrouwers, 06-10-2015 13:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drents Hopbier

Citaat van: bierfan op 23-10-2015  17:15 uHoezo is de Ipa geen succes geworden?

Ik vond deze vergelijking: http://members.ziggo.nl/drents.hopbier/IPA_test_Bier_2015.jpg

Hopbier

dennisbier

 Iets bijzonders zou mooi zijn. Als een Orval.  ;D

mirogster

Ehhh doe maar eens de echte lager! German of Bohemian Pils!
Genoeg van Eurolagers pffff!!

Jacques

Citaat van: John op 28-10-2015  11:05 uIk drink díe IPA nu al niet meer.

Ieder zijn smaak. Voor een gevorderde IPA-drinker kan het niet bitter genoeg zijn. De gemiddelde bierdrinker kan hem waarderen. Ik zie in ieder geval dat het regelmatig gekocht wordt.

dennisbier

Citaat van: mirogster op 28-10-2015  21:07 uEhhh doe maar eens de echte lager! German of Bohemian Pils!
Genoeg van Eurolagers pffff!!
Ze hebben al een up!
Alleen niks volmout, wat een echte bohemian lager is. :proost:

Jacques

Citaat van: dennisbier op 30-10-2015  22:16 uZe hebben al een up!
Alleen niks volmout, wat een echte bohemian lager is. :proost:

De Up is een volmout bier.

Oscar

Een dikke vette RIS zou wat zijn... en geen richtlijnen gewoon alleen een RIS! Dat zou lef van Heineken/Brand zijn... :brouwen:

http://biernetwerk.nl/de-koninck-komt-met-een-russian-imperial-stout-tstbrw-02/

dennisbier

Citaat van: Jacques op 30-10-2015  22:46 uDe Up is een volmout bier.
Zo smaakt het niet... (maar dat is mijn mening)

RIS ook prima. Had gisteren nog een Mission Brewery: Dark Seas.  Heerlijk.

Johnny Stardust

Citaat van: William op 10-10-2015  09:30 uLaat ze snel met een stijl komen zodat we meerdere bieren kunnen brouwen / testen vooral voor bieren die meer rijpingstijd nodig hebben. Ik ben benieuwd.

Weet iemand al iets over de bekendmaking van het bier wat gebrouwen gaat/moet worden? Ik meen me te herinneren dat Brand uiterlijk eind november zou laten weten wat het wedstrijdbiertje gaat worden? Of heb ik iets gemist wellicht?

rvvliet78

Citaat van: Oscar op 30-10-2015  22:50 uEen dikke vette RIS zou wat zijn... en geen richtlijnen gewoon alleen een RIS! Dat zou lef van Heineken/Brand zijn... :brouwen:

http://biernetwerk.nl/de-koninck-komt-met-een-russian-imperial-stout-tstbrw-02/
Ik ben voor

lennart0r

Vanuit het oogpunt van Brand gezien en kijkend naar wat er in dit topic staat, zou ik zeggen een (toegankelijke) porter of een APA met ongeveer 4 procent alcohol als tegenhanger van de wat zwaardere Brand IPA. Porter is nu nog niet bekend in Nederland, maar dat is misschien juist een voordeel, want bijvoorbeeld een lentebok, daar kun je niet mee aankomen.

Wat ik merk is dat de Zwaar Blond maar vooral de Brand IPA ontzettend populair zijn, maar dat zal Brand waarschijnlijk zelf het beste weten. Met name de IPA heeft een goede prijskwaliteitverhouding waardoor het niet anders kan dan dat het een succes is.

Zou wel leuk zijn als ze de regels wat aanpassen en het recept (grotendeels) openbaar maken, met alle nieuw thuisbrouwers in Nederland (Hema-brouwset) wordt dat gespreksstof op verjaardagen of bij de vrimibo.

John

Citaat van: John op 08-10-2015  08:50 uMet een RIS zou Brand lef tonen :-)
@ Oscar; dat zeg ik  ;D

Thamerdal

Citaat van: Johnny Stardust op 29-11-2015  11:12 uIk meen me te herinneren dat Brand uiterlijk eind november zou laten weten wat het wedstrijdbiertje gaat worden?
Het is nog steeds eind november...  >:D

nembrionic

Citaat van: Gerlachus op 28-10-2015  10:06 uDat moet ik even nuanceren. De IPA wordt door elke brouwerij zo'n beetje gemaakt, een Brand IPA raakt dus ondergesneeuwd onder alle andere, en andersom. Ik snap niet dat Brand/Heineken zich heeft laten verleiden om op een hype te reageren, in plaats van zich te onderscheiden en iets goeds en blijvends te maken. Over een jaar drinkt niemand die IPA meer.

Je vindt het vreemd dat een commerciele brouwerij zich laat verleiden tot meedoen aan hypes?  :weetniet:

Johnny Stardust

Citaat van: Thamerdal op 30-11-2015  13:45 uHet is nog steeds eind november...  >:D

Tja... nog wel ;-)

Markiej87

Asjeblieft geen RIS.

Een mooi ambachtelijk recept gaat dan uitgekleed worden tot een commerciëel recept. Niet doen, laat dat maar gewoon aan de craft brewers over.

Paard

Dan een stout, die categorie is slecht vertegenwoordigd in de supermarkt.

@


Citaat van: Paard op 04-12-2015  20:29 uDan een stout, die categorie is slecht vertegenwoordigd in de supermarkt.
Zullen we afspreken dat we bier niet in de supermarkt halen, maar bij een (bier)slijter? Daar is het assortiment Stouts ook wat beter vertegenwoordigd. ;-)

Jacques

Citaat van: @ op 07-12-2015  22:25 uZullen we afspreken dat we bier niet in de supermarkt halen, maar bij een (bier)slijter? Daar is het assortiment Stouts ook wat beter vertegenwoordigd. ;-)

Als stouts populairder worden komen ze ook in de supermarkt. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
Maar laten we dit topic niet verder vervuilen.

Adbrouwt

Ik zou wel een mooie geuze willen insturen. 12 flesjes moet kunnen.

Thamerdal

Het is inmiddels ruim december. Wanneer krijgen we meer info?  >:(

Johnny Stardust

Citaat van: Thamerdal op 08-12-2015  10:00 uHet is inmiddels ruim december. Wanneer krijgen we meer info?  >:(

Precies! Leuk al die suggesties, maar voorlopig wordt er helemaal niks gebrouwen >:(

Johnny Stardust

Citaat van: Johnny Stardust op 08-12-2015  10:05 uPrecies! Leuk al die suggesties, maar voorlopig wordt er helemaal niks gebrouwen >:(

Zojuist deze mail van Brand ontvangen....


Beste Arne,

Leuk dat je zo enthousiast bent! De wedstrijd start op 18 december zoals het er nu uitziet. Je hebt dan tot  eind april jouw potentiele winnende bier in te sturen. Wat het bier gaat worden is nog even geheim.

Groet Boaz DIsselkoen



Kortom, nog 10 dagen geduld dus :-)

Jacques

In verband met het bekend worden dat het biertype voor de wedstrijd 2016 een porter is, is dit topic gesloten.

Voor een verdere discussie over de wedstrijd wordt verwezen naar het topic Brandwedstrijd: Brouw jij de beste Porter van Nederland?.

Voor het sluiten van dit topic en het aanmaken van een nieuw topic is gekozen om te zorgen dat de aankondiging van de wedstrijd makkelijk is terug te vinden.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.