Brand Bierbrouwwedstrijd 2016

Gestart door Hoppenbrouwers, 06-10-2015 13:28 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eric v B


William

Voor mij een Imperial Pilsner - volmout, alcholwarmend met een mooi Duits hopprofiel. Een bier voor stoere mannuh ;)

Christiaan S


bob

Een vrije klasse bier! Geen beperkingen en geef ons hobbybrouwers de keuze om alles zelf te bepalen. >:D

Eigenlijk is de inleverdatum ook een beperking, als je een bier met vers fruit/ vruchten of zo wil maken heb je in het begin van het jaar weinig keus.


Lonnes


Henielma

Of een Porter. Wat is het verschil ook alweer?

Drents Hopbier

Citaat van: Henielma op 06-10-2015  19:44 uOf een Porter. Wat is het verschil ook alweer?

Zoek het op: http://www.wiki-hobbybrouwen.nl/dokuwiki/doku.php?id=biertypen:biertypen_omschrijvingen

Hopbier

marcel-g


Hoppenbrouwers

Of een kuitbier. Lekker buiten het hokje denken en een oer Nederlands biertje maken.

Jelmer P

Een stout of quadrupel. In ieder geval geen radler (bah!!)

Eric v B

Citaat van: Jelmer P op 06-10-2015  21:18 uIn ieder geval geen radler (bah!!)
Men had het over bier!

Gerb

Een zuur bier met 4% alcohol.

Adbrouwt

Citaat van: Gerb op 06-10-2015  21:20 uEen zuur bier met 4% alcohol.
Ik doe mee

_M_M_

Een lekkere export stout of Porter

Herman

Stout is wel origineel, maar commercieel? Afijn, we zullen zien.

Jerome

Citaat van: Herman op 06-10-2015  22:23 uStout is wel origineel, maar commercieel?

Mee eens, zeker voor een wedstrijd die in het voorjaar wordt gehouden.

Jacques

Porter.

Sluit goed aan bij de trend in de VS.
Ten opzichte van een stout is een porter veel toegankelijker voor een groot publiek. Als hobbybrouwer kun je er alle kanten mee uit. Genoeg uitdaging lijkt mij.

Roodwang


Johnny Stardust

Die marketing manager van Brand krijgt er deze keer wellicht een zware kluif aan ;-)

Oscar

Maar dan wel een vette Double Imperial Russian Export porter!  :brouwen: ^-^

Drents Hopbier

Citaat van: Oscar op 07-10-2015  06:48 uMaar dan wel een vette Double Imperial Russian Export porter!

Specificaties?

Hopbier

seed7

Citaat van: Drents Hopbier op 07-10-2015  10:55 uSpecificaties??

Meer van alles en dan nog een beetje,

Ingo

Gerb

Maar effe zonder dollen, een bier met 3,5-4% alcohol lijkt me een goed idee. Dat hebben ze nog niet.

Bart LJ

Een APA of een hoppige wheat ale van rond de 4.0% lijkt me lekker en  commercieel ook wel interessant voor Brand.

seed7

Citaat van: Gerb op 07-10-2015  15:45 uMaar effe zonder dollen, een bier met 3,5-4% alcohol lijkt me een goed idee. Dat hebben ze nog niet.

En dat dan ook als enige specificatie geven, geen stijlbeschrijving, geen ingrediënten, geen kleur, alleen de randvoorwaarde dat het door Brand brouwbaar moet zijn.

Ingo

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.