Keuze nieuw vergistingsvat. Tips?

Gestart door abroeders, 05-10-2015 17:19 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sepovinho

Hoi,
Dank voor de reacties. Ik zie dat dit rvs gistvat 7 gallons groot is. Gebruik jij dat dan voor hoofdgist en nagisting?
Ik dacht gelezen te hebben dat de hoofdgistvat een volume x2 moet hebben terwijl het nagistvat net ietsje groter moet zijn?
Of heb jij 2 van die RVS vaten?

beun

Speidel kunststof vaten zijn al een stuk beter dan de gewone. Met inox vaten is de investering veel groter maar ook veel duurzamer en is er veel meer mogelijk!

Duuuf

Die Speidel kunststof vaten gebruik ik ook, met name voor de hoofdvergisting. (Daarna hevel ik over op mandflessen)
Die vaten maken op mij gewoon een degelijke indruk en zijn goed af te sluiten. De kleine deksel maakt het alleen wat lastiger schoonmaken.

Erny


biking rebel

Citaat van: Erny op 18-03-2020  22:07 uIk gebruik het volgende rvs vergistingsvat van Klarstein. Deze past net in een kleine koelkast. Mooie kwaliteit prima spul. Ze hebben ook een Brewmaster kloon.

https://www.klarstein.nl/Grote-Huishoudelijke-Apparaten/Biertap-Drinken-dispenser/Zelf-bier-maken/Maischfeest-fermentatieketel-25-liter-fermentatiebuis-304-rvs-25-Ltr.html?listtype=search&searchparam=Brouw
Is de bodem helemaal vlak?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.