Haagsch Hoppenbier

Gestart door Gerb, 14-09-2005 12:52 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerb

MO,

Ik weet nog niet of ik er ook ben, maar als ik kom dan heb ik een witte anjer in mijn haar. Ik zie jouw gezicht elke keer voor me als ik een bericht van je zie, dus dat komt wel goed.

Als ik kom, neem ik wel een stuk of 10 biertjes mee.

Gerben

Gerb

Heren,

Morgen ben ik toch van plan af te reizen naar Oss. Helaas gisteren bij het proeven van dit bier, bleek het te stikken van de diacetyl. Het bier was niet helder en belangrijker nog, niet lekker. Ik neem dit bier dus niet mee. Na de eerdere discussie had ik bijna gehoopt dat het bier een enorme grassmaak zou ontwikkelen, maar helaas, het is een andere, gore smaak geworden. Ik hoop dat het in de tijd nog bijtrekt. Ik neem wél mij Saison met Cascade hop mee (voor de liefhebbers).

Gerb


Edgar

Citaat van: Gerb op 14-10-2005  16:04 uIk neem dit bier dus niet mee. Na de eerdere discussie had ik bijna gehoopt dat het bier een enorme grassmaak zou ontwikkelen, maar helaas, het is een andere, gore smaak geworden.

Neem het dus wél mee! Altijd interessant om afwijkingen te proeven!

MO

hoe lang zit hij op de fles? Diacetyl verdwijnt na een paar weken meestal wel.

Gerb

Ja dat weet ik. Het bier zit pas 2 weken op de fles dus je kunt nog niet spreken van een brouwfout of van mislukt bier. Ik geloof wel dat het goed gaat komen met dit bier.

Gerb

Adrie

Neem toch maar mee, altijd interessant om te proeven (een Saison met Cascade trouwens ook!!).

Gerb

Dit is alweer een verouderde thread maar ik zit dit bier nu te drinken en ik ben wel tot de conclusie gekomen dat de Rochefort gist echt geen goede gist is voor een blond. Veel te uitgesproken scherp, oplosmiddelachtig. Het doet zowat zeer aan mijn verhemelte.
Ik denk dat de smaak ook niet echt helemaal super is, omdat ik later in water hop heb gekookt en dat aan het bier toegevoegd. Het bier is daarna niet meer helder geworden. Volgende keer meteen de goede bitterheid maar, of de hop met wort koken.

Van een grasachtige smaak (helaas) niets geproefd!

Gerb

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.