Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Berdus  (gelezen 2414 keer)

Offline berdus

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Goei spul!
Berdus
« Gepost op: 13-09-2005 19:03 u »
Net begonnen met bier brouwen, ten tijden van schrijven 2 brouwsels op de plank, 1 vakkundig burgemeester gemaakt.
Drink graag Dubbel van Westmalle of Bavaria pils

Ik brouw met erg basale apparatuur. Een pan, een brander, 2 emmers, een stuk hout, schrootmolentje, gistvat en de wekker van mijn mobiele telefoon.

Ik lees dit forum al een tijdje aandachtig door (met name de zelfbouwtips zijn fijn!) en dacht "Dit is de dag om eens lid te worden".

Groeten,
Bert
(Helmond)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Berdus
« Reactie #1 Gepost op: 13-09-2005 20:46 u »
Beste Berdus,

Welkom  :elifant:

De opsomming van je apparatuur doet mij denken aan mijn beginjaren. Met deze basis kun je goede bieren brouwen. In de loop der jaren heb ik diverse spullen aangeschaft die ik niet allemaal meer gebruik.

Drie uitbreidingen kan ik je van harte aanbevelen:
- een hydrometer;
- een hevelfilter;
- een tegenstroomkoeler.

Je kunt deze uitbreidingen, die niet al te duur zijn, geleidelijk realiseren.

Bij het brouwen van bier komt het niet alleen aan op de apparatuur, maar ook niet alleen op het recept. Misschien speelt de factor gevoel wel een veel grotere rol dan dat al die brouwtechneuten willen toegeven.

Tags: