Ik heb jullie bijdragen en reacties gelezen, dank daarvoor.
Het experiment met bronwater ga ik zeker snel uitvoeren. Brouwen samen met Herman ook, hierover is al telefonisch contact geweest.
Ik heb geen kunststof onderdelen meer in mijn installatie anders dan de roerstok en een litermaat waarmee ik spoelwater toevoeg. De slangen zijn siliconenslangen en de rest is rvs.
De artikelen die Adrie heeft opgespoord zetten mij wel aan het denken. Als het om dit soort hoge concentraties gaat dan vraag ik mij wederom af of het drinken van dit bier toch niet schadelijk kan zijn. Uiteraard drink ik het nu niet meer, maar dat heb ik natuurlijk wel gedaan voordat ik überhaupt door had dat er een probleem was. Het blijkt inderdaad dat er legio mensen zijn die het niet ruiken of proeven. Ook sommige mensen in mijn omgeving proeven of ruiken nog steeds niets aan dit bier en vinden het lekker.

Het zou dan gaan om een bacterie die tegen hoge temperaturen kan en die ook in droge omgeving kan overleven. Is chloor daarvoor een goed ontsmettingsmiddel of sulfiet? Als dat niet zo is, moet ik dus ook al mijn flessen vervangen of met agressieve middelen reinigen. En misschien zit die bacterie ook wel in mijn berging waar ik altijd brouw, moet ik die dan ook onstmetten en hoe moet ik dat in vredesnaam doen.
Ik ga eerst maar eens brouwen met bronwater en daarna zie ik wel weer.
Groeten,
Henk