Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hulp bij opstarten  (gelezen 48587 keer)

Offline VinMor

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Hulp bij opstarten
« Reactie #175 Gepost op: 11-12-2015 12:33 u »
Wat is de meest ideale plek voor het inboren (want er zit verder geen opening) van de vergisting kast, voor de lamp?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline abroeders

• Super lid
  • Land: nl
« Reactie #176 Gepost op: 11-12-2015 12:41 u »
Wat is de meest ideale plek voor het inboren (want er zit verder geen opening) van de vergisting kast, voor de lamp?

Ik heb bij mij aan de achterzijde naast het gaatje waar het dooiwater door wegloopt 2 gaatjes bijgeboord voor sensor en verwarming. Bij mijn koelkast enkel een stukje plastic, je hoeft dan niet door isolatie etc. te boren.

Offline VinMor

• Vol lid
« Reactie #177 Gepost op: 11-12-2015 17:24 u »
Bedankt.
Laatste vraag voor nu: wat is het makkelijkste qua ventilator inbouwen in de koelkast waar je minste werk aan hebt?
Ik lees over computer ventilatie,  maar hoe(met welke kabel)  sluit je die op het stroom aan?

Offline Eric v B

• Super lid
  • Et hätt noch emmer joot jejange.
« Reactie #178 Gepost op: 11-12-2015 17:54 u »
Adaptor van 12V=. Deze kun je schakelen gelijk met je verwarmingselement/lamp of gewoon constant laten draaien. Ventilator is volgens sommigen hier op het forum niet nodig. Gewoon ff kijken hoe je vergistingskast werkt. Als het werkt zonder ventilator dan gewoon zonder.

Offline abroeders

• Super lid
« Reactie #179 Gepost op: 11-12-2015 18:21 u »
Als het werkt zonder ventilator dan gewoon zonder.
Ik gebruik een looplamp 40 watt onderin de koelkast. Werkt prima bij mij zonder fan.

Ik heb ook eens gelezen dat iemand een 30 watt fan gebruikt. Dan heb je geen verdere verwarming meer nodig...

Offline VinMor

• Vol lid
« Reactie #180 Gepost op: 12-12-2015 11:51 u »
Zie dat er alleen eco halogeen lampen worden verkocht bij ons in de bouwmarkt.  Werkt dat?

Offline abroeders

• Super lid
« Reactie #181 Gepost op: 12-12-2015 12:33 u »
Zie dat er alleen eco halogeen lampen worden verkocht bij ons in de bouwmarkt.  Werkt dat?
Geen probleem, als je maar uitgaat van het werkelijk elektrisch vermogen. Staat er iets in de trend van 60 W = 40 W, dan kun je betreffende de warmte uitgaan van 40 Watt.

Offline Edolem

• Super lid
« Reactie #182 Gepost op: 12-12-2015 13:29 u »
Ik heb gekozen voor een terrariumlamp, die op een gewone fitting gedraaid kan worden. Is perfect, die warmtelampen krijg je gewoon via eBay. Ik zie zo snel wel alleen varianten met meer watt. Dus duurder. 40 W is genoeg.

Offline Bart Saccharomyces

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #183 Gepost op: 27-04-2017 09:21 u »
Goedemorgen brouwers,

Na mijn eerste blikbrouwsel heb ik de smaak te pakken en wil nu graag de stap zetten naar volledig brouwen.

Ik ben van plan om ca 15 liter te brouwen. Ik wil hiervoor een 30 liter Mennopan aanschaffen voor het maischen en koken.
Nu mijn vraag: Zal ik voor de spoelketel een 21 liter Mennopan gebruiken? (Die past dan net naast de maischketel op het fornuis). Of kan ik beter een elektrische weckketel kopen voor het spoelwater?

Offline beermenke

• Super lid
  • Brouwerij De Sjravelaer
« Reactie #184 Gepost op: 27-04-2017 10:00 u »
Net wat je wilt maar een elektrische ketel is verdomd handig. Zet je veilig overal neer.

Tags: brouwketel beginner