Amateurke

Gestart door Amateurke, 02-09-2015 23:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Amateurke

Op vraag van Jacques me even voorstellen:
Amateurke is een amateur brouwer en blijft dat ook, weliswaar met een paar tientallen jaren ervaring op de teller, self-made en redelijk belezen (wat betreft brouwen).
Amateurke is sinds enkele weken nieuw op het forum.
Amateurke heeft een grondige hekel aan brouwsoftware.
Amateurke zwijgt over dingen waarover hij niets weet en is voorzichtig in het poneren van stellingen.

Oscar

Citaat van: Amateurke op 02-09-2015  23:59 uAmateurke heeft een grondige hekel aan brouwsoftware.

Vertel... ^-^

GekkeGwuido


Citaat van: Amateurke op 02-09-2015  23:59 uAmateurke heeft een grondige hekel aan brouwsoftware.

...en is voorzichtig in het poneren van stellingen.

Kan wel tellen als intro ;)

Amateurke

Amateurke had misschien iets subtieler kunnen zijn; laat ons zeggen "stellingen ivm het brouwproces". Brouwsoftware heeft daar in feite niets mee te maken.
Brouwsoftware kan vervangen worden door enkele minuten rekenen. Met name beginners gaan zo dichter bij het brouwproces komen te staan en gaan zo meer inzicht krijgen in hetgeen ze doen.
Zo, ik hoop dat de stok hiermee uit het hoenderhok is, want het is geen verdere discussie waard.

homoeccentricus

Citaat van: Amateurke op 03-09-2015  08:36 uBrouwsoftware kan vervangen worden door enkele minuten rekenen.

En enkele minuten rekenen kunnen worden vervangen door enkele seconden brouwsoftware. Welkom!  :proost:

BLUB

Citaat van: homoeccentricus op 03-09-2015  16:10 uEn enkele minuten rekenen kunnen worden vervangen door elnkele seconden brouwsoftware. Welkom!  :proost:

Kop...spijker :biersmile:  ook welkom :brouwen:

Jacques

Welkom Amateurke.


Vele jaren ervaring en het gebruik van brouwsoftware gaan goed samen is mijn ervaring.
Hoe groot zijn jouw brouwsels en hoe vaak brouw je?

Oscar

Citaat van: Amateurke op 03-09-2015  08:36 uBrouwsoftware kan vervangen worden door enkele minuten rekenen. Met name beginners gaan zo dichter bij het brouwproces komen te staan en gaan zo meer inzicht krijgen in hetgeen ze doen.

Fout! Een beginner heeft nog geen flauw idee van wat er zich afspeelt en hoe dit te berekenen. Dus brouwsoftware is dan juist een "must have" tool mijn inziens. Het inzicht krijg je juist door de gegenereerde getallen van de brouwsoftware... :brouwen:

brouwmus

Ik ben het met Oscar eens en ben dan ook erg blij met mijn (betaalde) brouwsoftware.

Amateurke

Citaat van: Oscar op 03-09-2015  23:30 uFout! Een beginner heeft nog geen flauw idee van wat er zich afspeelt en hoe dit te berekenen. Dus brouwsoftware is dan juist een "must have" tool mijn inziens. Het inzicht krijg je juist door de gegenereerde getallen van de brouwsoftware... :brouwen:
De kip en het ei?
Eerst opleiding en dan brouwen of maar wat aan klooien?
Je zegt het zelf: "heeft nog geen flauw idee van wat er zich afspeelt"; wat ben je dan aan het doen?
Ik heb het indertijd ook allemaal zelf moeten uitvlooien. Wat zou  ik toen blij geweest zijn met een goede opleiding en veel literatuur.

Amateurke

Citaat van: Jacques op 03-09-2015  20:41 uWelkom Amateurke.


Vele jaren ervaring en het gebruik van brouwsoftware gaan goed samen is mijn ervaring.
Hoe groot zijn jouw brouwsels en hoe vaak brouw je?
Ongeveer 50 l ; een tiental brouwsels per jaar.

Oscar

Citaat van: Amateurke op 04-09-2015  08:44 uEerst opleiding en dan brouwen of maar wat aan klooien?

90% van de brouwers (of meer..) begint met brouwen zonder enige kennis. Het brouwen zelf is niet zo moeilijk, maar ga je verder kijken dan komen de vragen.

Citaat van: Amateurke op 04-09-2015  08:44 uJe zegt het zelf: "heeft nog geen flauw idee van wat er zich afspeelt"; wat ben je dan aan 't doen?

Bierbrouwen en tegelijkertijd kennis opdoen... ;)


toon van den broek

Hallo Amateurke,

Zag dat je je voorgesteld had, dus van harte welkom hier op het Forum.

Je ziet dat velen je woorden lezen maar dat er snel eigen interpretaties/visies aan gekoppeld worden.
Is niet altijd makkelijk, maar als je al zoveel jaren ervaring hebt zal je daar niet zo snel zenuwachtig van worden.
Je benoemt het treffend: 't lijkt inderdaad soms een hoenderhok...

Groetjes, Toon

kiekumgaon

Welkom op het mooie bier walhalla forum en veel lees en leer plezier..

wilbertd

Citaat van: Amateurke op 04-09-2015  08:44 uEerst opleiding en dan brouwen of maar wat aan klooien?

Nee joh, lekker niet gehinderd door enige vorm van kennis aanrommelen en je later onderwijzen over alles wat misging en beter kon kan :)
Veel leuker.

Adbrouwt

Citaat van: Amateurke op 02-09-2015  23:59 uAmateurke zwijgt over dingen waarover hij niets weet en is voorzichtig in het poneren van stellingen.
Jammer want een bepaalde branie vind ik altijd wel gezellig.

Welkom en veel plezier op het forum en met het brouwen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.