Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Cylindrisch waterslot  (gelezen 9160 keer)

Offline stuart19

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Cylindrisch waterslot
« Reactie #25 Gepost op: 12-10-2015 16:20 u »
Klinkt als vieze flesjes. Hoe heb je de bottelsuiker toegevoegd?

Heb de gewenste suiker hoeveelheid opgelost in warm water, laten afkoelen in mijn afvul ton gedaan. Daarna het bier overgeheveld van de
fermentatie emmer naar de afvul ton. Zodat de suiker goed gemixt werd. En daarna de flesjes gevuld.

Is het beter om flesjes die je schoon hebt gemaakt daarna gelijk opnieuw te vullen. Dus afwachten met grondige schoonmaak van flesjes
net voor het bottlen. Of wat eerder en ze laten drogen op de kop in een krat??

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline JanEric

• Senior lid
  • Land: nl
« Reactie #26 Gepost op: 12-10-2015 17:06 u »
Wat ik altijd doe:
Na gebruik schoonspoelen met water en op de  kop laten drogen.
Vlak voor het bottelen de flessen controlrren, en in oxi leggen, of bij aanslag in de chemipro caustic weken en schoonmaken.
Altijd even met de flessenborstel erdoorheen, naspoelen met de avvinatore.

Offline Markiej87

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Land: nl
  • HenkeBier!
    • HenkeBier
« Reactie #27 Gepost op: 12-10-2015 17:13 u »
Heb de gewenste suiker hoeveelheid opgelost in warm water, laten afkoelen in mijn afvul ton gedaan. Daarna het bier overgeheveld van de
fermentatie emmer naar de afvul ton. Zodat de suiker goed gemixt werd. En daarna de flesjes gevuld.

Is het beter om flesjes die je schoon hebt gemaakt daarna gelijk opnieuw te vullen. Dus afwachten met grondige schoonmaak van flesjes
net voor het bottlen. Of wat eerder en ze laten drogen op de kop in een krat??
Dat is qua suiker in ieder geval de goede methode, mits je voldoende water gebruikt hebt (minstens 2 tot 2,5 deel water op 1 deel suiker).

Flesjes.. Ik reinig ze na gebruik met oxi als ik een kratje vol heb, daarna gaan ze ondersteboven de kast in. Voor het bottelen spoel ik ze enkel met warm water :)

Offline stuart19

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #28 Gepost op: 13-10-2015 11:02 u »
Komende bottle dag ga ik zorgen flesjes te reinigen voordat ik ga bottlen en nog een keer naspoelen met warm water. Hopelijk gaat
dit een constanter resultaat geven van de smaak uit de flesjes.
Hoeveelheid water bij de suiker weet ik niet meer exact. Voor het zicht was het goed opgelost en zeer vloeibaar

Tags: