G.H.B Genooier Hoes Brouwerie

Gestart door Eskil, 26-08-2015 22:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eskil



De huisstijl is altijd in art-deco lettertypes op een beige (oud vergeelt papier) achtergrond.
De verschillende bieren krijgen hun eigen etiket maar altijd een hals etiket in de huisstijl.

Het hals etiket dat ik bij alle bieren gebruik.




Eskil

VK '53 een ode aan het Venloer  Kolsch.  Een kolsch-achtig bier dat die naam niet mag dragen .

[/URL]

Eric v B

Citaat van: Eskil op 26-08-2015  23:22 uVK '53 een ode aan het Venloer  Kolsch.  Een kolsch-achtig bier dat die naam niet mag dragen .

[/URL]
Is er nog een recept bekend van VK53? Of wordt het een Kölsch-achtig bier dat alleen de naam draagt?

Eskil





Gelukkig heb ik het recept kunnen redden  :proost:

Eskil

Snubelke, beer vur het ! / Snubelke, bier voor haar,  in het Nederlands. Snubelke betekent schatje in het Venloos.

Een bier met 40 % boekweit, een vleugje sinaasappelschil, mandarina hop en Weihenstephan gist, licht roodbruin en troebel .

Etiket in Jugendstil/Art-nouveau, schilderij van Alphons Mucha (lente) op sterrenhemel , dop in de zelfde kleur blauw.





Eskil

Tripel Joanniet,
Bier met 4 granen en toch wat fruitig, naar het idee van mijn maatje Joan. Hoewel ik de 8.5 % niet meer ga halen het zal 8% worden. :biersmile:


Eric v B

Citaat van: Eskil op 27-08-2015  14:15 uGelukkig heb ik het recept kunnen redden  :proost:
Ben wel heel benieuwd. Mijn volgende brouwsel wordt een Kölsch-achtig bier. Zou leuk leuk zijn als het een Venloër Kölsch 2015 kan worden.  ;)

Hay

Hoi Eskil.

Nog een Venlose brouwer,
wij komen wel is met 3 Venlose brouwers bij mekaar om met mekaar van gedachten te wisselen over hoe en wat.
Heb je ook een keer zin om andere Venlose brouwers te treffen?

Groetjes Hay

Eskil

Onder het genot van ....., dat lijkt me leuk. Ik ben alleen geen Venlose brouwer, maar een brouwer in Venlo.
Import Brabo blijven hangen aan een Venloos meedje.

@Eric v B , ik zet het recept op het  forum.

Haje !

Eric v B

Citaat van: Eskil op 27-08-2015  21:01 uOnder het genot van ....., dat lijkt me leuk. Ik ben alleen geen Venlose brouwer, maar een brouwer in Venlo.
Import Brabo blijven hangen aan een Venloos meedje.

@Eric v B , ik zet het recept op het  forum.

Haje !

Voor mij geldt hetzelfde ook import en blijven hangen aan een Venloos meedje. Uit de hand gelopen vakantie liefde  ;)

Bedankt voor het recept!

RoodeLeeuwVenlo

Vrijdag 4 september ga ik in Venlo brouwen in mijn café. Dus toegankelijk voor publiek.
Jullie zijn welkom.
Louis

Hay

Hoi Eskil,

Zelf ben ik ook geen Venlonaar (Velden) en inderdaad Eric is ook een import Limbo en die accepteren we ook.

Jammer Louis ga dat weekend op vakantie was wel leuk geweest succes ermee.

Eskil

Das mooi , ik ben er bij , Louis kent me al(lang). Hoe laat ? Om mijn hobby te bekostigen moet ik namelijk nog wat werken. :biersmile:

RoodeLeeuwVenlo

Begin 's ochtends al. Hoop rond 18.00 klaar te zijn.

jank

hallo eskil ik heb ook wel intrese in het recept voorbaat  dank

Eskil

Citaat van: jank op 28-08-2015  19:40 uhallo eskil ik heb ook wel intrese in het recept voorbaat  dank

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,29395.0.html

@louis, ben er rond 14:30

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.