Voorstellen Fonske

Gestart door Fonske, 10-08-2015 23:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fonske

Hallo Allemaal,

Mijn naam is Fons, 35 jaar oud en ik ben al jaren een fervent bierdrinker. Met een aantal vrienden zijn we sinds een jaar begonnen met bierbrouwen vanuit mijn scouting groep in Etten-Leur.

Samen met mijn vrienden binnen de scouting zijn we begonnen met bier brouwen. Na een blik gebrouwen te hebben zijn we verder gegaan met moutpakketten. We hebben onze uitrusting zelf bij elkaar geraapt en in elkaar geknutseld. We hebben nu twee brouwvaten van 50l ( uit oude biervaten ) en een vat voor spoelwater van 30 liter. Samen met een Fastfermeter en een PETfles van 23 liter. We hebben nu een aantal brouwsels van pakketten gebrouwd. Nu zijn we zo ver om langzaam aan onze eigen recepten te gaan brouwen.


Ook zijn we nu bezig om onze uitrusting verder uit te breiden; gistkast, de STC-1000 en de koelkast zijn al besteld.

Dankzij dit forum hebben we een aantal wijze lessen geleerd en hopelijk kunnen we hier nog veel meer kennis van jullie allen vinden!

Groeten,
Fons

Jukkie

Succes Fons!
Ik neem aan dat je broer ook meehelpt met brouwen (en opdrinken)?        ;)

tdp

Fons,

Welkom op het forum! Al mooie stappen gemaakt en de meeste apparatuur al binnen zie ik!

Groet,
de TDP

Fonske

Jaja, het brouwen lukt al aardig.  Nu bezig om de techniek te verfijnen. De volgende stap zijn een gistingskast en een isolatiemantel voor de maischpan.

@Jukkie: Ja zeker die brouwt en drinkt gezellig mee! Hij is bezig zijn brouw systeem te automatiseren! Jij bent neem ik aan zijn ex-collega en mede hobbybrouwer? Hij heeft er wel eens wat over gezegd.

RienP

Welkom. Al een mooie brouwinstallatie en veel plezier met het verdere brouwen.  :brouwen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.