Discussie over het naspoelen van Star San

Gestart door bierhenkie, 19-07-2015 14:11 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pimmels

Deze  Star san naspoel discussie komt elke drie maanden terug 15% van 1 op 660000 van 0.3 ml lijkt me geen enkele discussie waard! :-X

homoeccentricus

Soms word ik een beetje melancholisch en vraag ik me af of er niet meer in het leven is dan een discussie of je moet naspoelen na star san. Gelukkig gaat dat redelijk snel weer over. Meestal toch. Dit was geheel terzijde.

joosting87

Citaat van: homoeccentricus op 24-07-2015  10:02 uSoms word ik een beetje melancholisch en vraag ik me af of er niet meer in het leven is dan een discussie of je moet naspoelen na star san. Gelukkig gaat dat redelijk snel weer over. Meestal toch. Dit was geheel terzijde.

Gezien je inbreng in de discussie vind je het toch niet zo erg  :pan:

wilbertd

Citaat van: Pimmels op 24-07-2015  09:59 uDeze  Star san naspoel discussie komt elke drie maanden terug 15% van 1 op 660000 van 0.3 ml lijkt me geen enkele discussie waard! :-X

Nou ja, op homeopathisch niveau is dat natuurlijk nog best veel  ;D

Jacques

Citaat van: joosting87 op 24-07-2015  09:36 uMet Star San blijft er altijd wat schuim in het flesje zitten bij mij, dus daar ga ik mijn bier niet in bottelen.

Een bekende slogan van Five Star de producent is:
Don't fear the foam

En heel wat hobbybrouwers wereldwijd hebben geen probleem met het schuim...
Zo maar een paar foto's, die ik van het web geplukt heb.







Sommigen hebben daar aardig op ingespeeld.


Drents Hopbier

Citaat van: Jacques op 23-07-2015  22:53 uKlopt. Star San bestaat voor 50 % uit fosforzuur en voor 15 % uit dodecylbenzeensulfonzuur.

En 35 % inert. Geen idee of dat eetbaar is.

Hopbier

vanduijneveld

Wat ik wel bijzonder vind, is dat ik nog niemand zich heeft gemeld die naspoelt en vaker infecties heeft.

William

Citaat van: vanduijneveld op 25-07-2015  14:21 uwat ik wel bijzonder vind, is dat ik nog niemand zich heeft gemeld die naspoelt en vaker infecties heeft.

Naspoelen met voor brouwerijdoeleinden steriel water zal de kans op infecties niet doen toenemen.

Zelfs spoel ik P3 Oxonia wel altijd na. Gewoon een gevoelskwestie.

vanduijneveld

Citaat van: William op 25-07-2015  14:31 uNaspoelen met voor brouwerijdoeleinden steriel water zal de kans op infecties niet doen toenemen.

Zelfs spoel ik P3 Oxonia wel altijd na. Gewoon een gevoelskwestie.

Dat is mijn punt. Als het geen grotere kans op infecties geeft, waarom zou je het niet doen?

Chilobrachys

Citaat van: vanduijneveld op 26-07-2015  16:52 uDat is mijn punt. Als het geen grotere kans op infecties geeft, waarom zou je het niet doen?

Besparen van water, tijd?

Erick

Vermijden van bijsmaakjes, overmatig schuim en zooi..


Uiteindelijk gewoon de beslissing van de brouwer dus.

homoeccentricus

Jacques, er mag een slotje op deze draad.  :P

Jacques

Citaat van: Erick op 26-07-2015  19:45 uVermijden van bijsmaakjes, overmatig schuim en zooi..


Uiteindelijk gewoon de beslissing van de brouwer dus.

Het is inderdaad een gevoelskwestie omdat we hier in Nederland/België erg betrouwbaar leidingwater hebben.

Het hoeft niet en daarmee
Citaat van: Chilobrachys op 26-07-2015  18:50 uBesparen van water, tijd?
is dit de belangrijkste reden om het niet te doen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.