Help!

Gestart door Kokkebil, 24-07-2015 10:21 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robin K

Citaat van: wilbertd op 30-07-2015  18:41 uJe zegt ook '...zilverkleurige doppen liggen maar die zijn hetzelfde als de witte'.
Heb je dan ook doppen die 'anders' zijn?

Ik had een zak van 500 stuks witte en een zak van 500 stuks zilveren gekocht. Deze waren
van het zelfde merk dus misschien kunnen deze hetzelfde probleem geven  :weetniet:

Kokkebil

Citaat van: Robin K op 30-07-2015  19:02 uIk had een zak van 500 stuks witte en een zak van 500 stuks zilveren gekocht. Deze waren
van het zelfde merk dus misschien kunnen deze hetzelfde probleem geven  :weetniet:

Ik denk dat alle doppen die hier worden verkocht uit dezelfde fabriek komen, Robin.
Brweferm.Brouwmarkt,Arsegan etc.

Kokkebil

Gisteren weer een fles opengemaakt,waar ik andere doppen had opgedaan.
Wel iets meer koolzuur,maar het bier smaakt zurig!
Dat kan dus door de gootsteen.
Wat zou hier mis kunnen zijn gegaan?
Temperatuur?
Het was erg warm tijdens het brouwen en tijdens de gisting en klaring.
Ik had twee vaten,welke niet samen in de koeling pasten en heb ze om-en om steeds een paar dagen koel gezet.
Dit is voor het eerst in al die jaren dat er een brouwsel door de gootsteen kan.
 :'( :'( :'(

homoeccentricus

Het scheermesje van Ockham fluistert mij in dat er meer kans is dat er iets fundamenteel met het brouwproces is misgegaan dan dat de kroonkurken een fabricatiefout zouden hebben. Je zegt zelf dat de temperaturen extreem waren. Ik krijg de indruk dat de gist toen het loodje heeft gelaten. En de zurige smaak die je nu krijgt wordt dan veroorzaakt door een infectie.


Kokkebil

Citaat van: homoeccentricus op 01-08-2015  10:49 uHet scheermesje van Ockham fluistert mij in dat er meer kans is dat er iets fundamenteel met het brouwproces is misgegaan dan dat de kroonkurken een fabricatiefout zouden hebben. Je zegt zelf dat de temperaturen extreem waren. Ik krijg de indruk dat de gist toen het loodje heeft gelaten. En de zurige smaak die je nu krijgt wordt dan veroorzaakt door een infectie.

Dat was mijn indruk ook. Temperatuur is echter nooit boven de 25 gr. geweest.
Ik heb een kelder maar ook daar was de temperatuur ca. 20 graden.

By the way:

Weer wat geleerd hier. Heb even Wikipedia erop nageslagen wat het scheermes van Ockham ( ben nogal weetgierig) is.
Weer wat wijzer geworden.

JBL

Citaat van: Kokkebil op 01-08-2015  10:18 uGisteren weer een fles opengemaakt,waar ik andere doppen had opgedaan.
Wel iets meer koolzuur,maar het bier smaakt zurig!
Dat kan dus door de gootsteen.
Wat zou hier mis kunnen zijn gegaan?
Temperatuur?
Het was erg warm tijdens het brouwen en tijdens de gisting en klaring.
Ik had twee vaten,welke niet samen in de koeling pasten en heb ze om-en om steeds een paar dagen koel gezet.
Dit is voor het eerst in al die jaren dat er een brouwsel door de gootsteen kan.
 :'( :'( :'(

Voor je door de gootsteen gaat gieten zou ik eerst nog wat andere flesjes proberen. Mogelijk is één flesje geïnfecteerd. Of één van beide vaten.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.