Discussies op prikbord

Gestart door Markiej87, 22-07-2015 11:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Markiej87

De laatste tijd ben ik wat actiever op het prikbord.

Wat me echt mateloos irriteert zijn de discussies die voortkomen uit aangeboden producten. Er wordt een product aangeboden en vervolgens gaan er allerlei leden met elkaar en verkoper in gesprek waarom mensen dit wel of niet nodig zouden kunnen hebben, of waarom je dat zou kopen, of dat het te duur is, of weet ik veel wat allemaal.

Mijn mening is dat dit de overzichtelijkheid van zo'n topic niet ten goede komt. Daarnaast is het echt ontzettend irritant voor een verkoper, dat hij zijn product en publique moet verdedigen tegenover mensen die er helemaal geen interesse in hebben. Ik merk dat in bijvoorbeeld de recepten-galerij (Bewezen recepten) discussie of vragen niet (echt) is toegestaan. Ik vraag me af wat jullie (leden en beheerders) vinden van een dergelijke werkwijze in het Prikbord-forum; geen bijdrage in die topics van leden die overduidelijk geen interesse hebben in de aanschaf van het product.

joosting87

En een minimaal aantal posts voordat er iets op prikbord geplaatst mag worden? Ik zie regelmatig mensen iets posten in prikbord, alleen om van spullen af te komen. Niet om aan te sluiten op het forum. Vaak is de eerste post een prikbord post

tdp

Het is niet dat ik mij er mateloos aan erger, maar ik begrijp je standpunt.
Als ik jou 'gist verdeel topic' neem als voorbeeld:
Ik vind dit een goed initiatief, echter heb ik geen interesse op dit moment. Of het duur is, nodig is, handig is, uitvoerbaar is, etc, boeit mij verder niet, vandaar dat ik dan de keuze maak om niet te reageren.

Maar goed, het is een forum, en daar willen mensen vaak maar al te graag hun mening geven, dus weet niet of het haalbaar is.

Groet,
de TDP

Markiej87

Ik had het ook met keramische lampen, toen ontstond er een hele discussie over waarom je keramische lampen nodig zou hebben. Ik irriteer me er vooral aan bij de topics waarin ik zelf iets probeer aan te bieden.

Ik ben het verder volledig eens met het feit dat een forum is om je mening te geven. Ik denk echter dat we daar heel veel mooie subforums voor hebben en dat we dat daar beter kunnen doen dan in het prikbord-forum.

mbroek

Citaat van: joosting87 op 22-07-2015  12:26 uEn een minimaal aantal posts voordat er iets op prikbord geplaatst mag worden? Ik zie regelmatig mensen iets posten in prikbord, alleen om vam spullen af te komen. Niet om aan te sluiten op het forum. Vaak is de eerste post een prikbord post

Vaak is dit ook de laatste post. Wat mij betreft dezelfde limiet als het praatcafé. Daarmee loop je wel weer het risico dat die meeuwen personen ergens anders posten.

Eric v B

Citaat van: joosting87 op 22-07-2015  12:26 uEn een minimaal aantal posts voordat er iets op prikbord geplaatst mag worden? Ik zie regelmatig mensen iets posten in prikbord, alleen om vam spullen af te komen. Niet om aan te sluiten op het forum. Vaak is de eerste post een prikbord post
Dat vind ik lastig. Ik denk dat er forumleden zijn die misschien al jaren lid zijn maar nog niets hebben durven posten of geen behoefte hebben om iets te posten. Zouden zij dan niets aan mogen bieden op het forum? Ik denk dat je ook de tijd dat iemand lid is mee moet nemen in de criteria om wel of niet te mogen posten.

Jacques

Discussie of nut en noodzaak van goederen die te koop worden aangeboden gaan soms wat ver, en zijn niet altijd gewenst. Maar om nu geen enkele discussie toe te staan op het prikbord vind ik ook weer wat te strikt. Uit sommige discussies op het prikbord komen goede tips. Dat kan leiden tot stagnerende verkoop is voor een stuk onderdeel van het spel.

Het valt mij wel op dat de laatste tijd weer wat meer off topic gereageerd wordt. Misschien moeten er wat meer discussies afgesplitst worden of verplaatst worden naar het topic Kletsen. Streng zijn als beheerder blijkt toch weer elke keer noodzakelijk te zijn.

Het instellen van een limiet voor het gebruik van het prikbord doet te kort aan de functie van dit deel van het forum: vraag en aanbod bij elkaar brengen.
Iemand die wilt beginnen met hobby mag best een oproep doen of een ander spullen te koop heeft.
En iemand dat wat te koop heeft hoeft ook niet eerst een aantal bijdragen aan het forum geleverd te hebben. In het trieste geval bijvoorbeeld dat een hobbybrouwer is overleden is het handig als een nabestaande via het forum kan zorgen dat de spullen van de overledene weer goed terecht komen.

homoeccentricus

En - dit even geheel terzijde - ik vind ook dat met Belgen mag gelachen worden op alle dagen van het jaar behalve op hun Nationale Feestdag (met name gisteren)  :proost:

bierfan

Zeg Homo..

Wij lachen toch nooit met Belgen! :biersmile: :biersmile: :nut:

joosting87

Prima als het zo in het forumbeleid is opgenomen. Al gebruiken mensen nu het prikbord als een ideaal doel om van hun spullen af te komen. Zonder intentie om aan het forum deel te nemen. Hup, ff verkopen en bye bye.

Maar als je daar als forumbeheerder niet mee zit [emoji106] [emoji106]

seed7

Citaat van: joosting87 op 23-07-2015  08:02 uPrima als het zo in het forumbeleid is opgenomen. Al gebruiken mensen nu het prikbord als een ideaal doel om van hun spullen af te komen. Zonder intentie om aan het forum deel te nemen. Hup, ff verkopen en bye bye.

Het vertrouwen in zo'n verkoper zal wat lager zijn dan in een actief lid en de verkoop zal mogelijk ook wat trager lopen.

Verder denk ik dat je er af en toe best blij mee mag zijn dat men aan het hobbybrouwersforum denkt, zoals b.v. recent de aanbieder van ca. 50 x 50 liter fusten, daar kunnen heel bat brouwers een mooie set mee bouwen. Had het op Marktplaats gestaan waren er BBQ's of urinoirs van gemaakt.

Ingo

Brouwers

Citaat van: joosting87 op 23-07-2015  08:02 uPrima als het zo in het forumbeleid is opgenomen. Al gebruiken mensen nu het prikbord als een ideaal doel om van hun spullen af te komen. Zonder intentie om aan het forum deel te nemen. Hup, ff verkopen en bye bye.

Maar als je daar als forumbeheerder niet mee zit [emoji106] [emoji106]
Snap het probleem niet. Ze dragen via deze weg toch iets bij aan het hobbybrouwen?
Zie ook genoeg posts voorbij komen die ook niks toevoegen op het forum. Dus kwantiteit van posts zegt niets over de bijdrage op het forum. Ook zijn er genoeg forumleden die nog geen recept geplaatst hebben. Moeten we daar dan ook paal en perk aan stellen?

Je moet als forum ook niet willen dat je een drempels opwerpt, uiteindelijk houd je dan een forum over met van die elitaire leden die op ieder bericht reageren met: NOOB, heb je Google al gebruikt? ;D

Ben het wel eens dat de laatste maanden redelijk vaak off-topic gegaan wordt. Soms interessant, vaak weinig toevoegend. Mag wat mij betreft wel iets vaker ingegrepen worden :police:. Niet te streng natuurlijk want het moet ook wel gezellig blijven.


joosting87

Zoals ik al eerder aangaf: als dit het beleid is van het forum, vind ik het hartstikke prima. het viel me alleen op. ik vind de kwaliteit van het forum erg hoog. Dat is een van de redenen dat ik actief mee wil doen en denken. Dat er  mensen die komen en gaan om er wat centen aan over te houden vind ik persoonlijk jammer. Maar goed... het is niet mijn forum  8) 8)

Verder ben ik het ook met Markiej eens wat betreft de discussies. Wat voor vreemde wending het US-05/S-04 idee van Markiej heeft gekregen  :nut: :nut: met de scheldwoorden en taalgebruik :huilen: :huilen:. Daar zou ik als topicstarter met leuk idee ook niet blij mee zijn.

Jacques

Citaat van: joosting87 op 23-07-2015  08:02 uPrima als het zo in het forumbeleid is opgenomen. Al gebruiken mensen nu het prikbord als een ideaal doel om van hun spullen af te komen. Zonder intentie om aan het forum deel te nemen. Hup, ff verkopen en bye bye.

Maar als je daar als forumbeheerder niet mee zit [emoji106] [emoji106]

Zoals ik al eerder schreef is er niet zo veel mis als als iemand die spullen heeft en deze via een eenmalige actie kwijt wilt het prikbord gebruikt.

Iets anders wordt het wanneer het prikbord wordt gebruikt om bij herhaling steeds aandacht te vragen voor een bepaald product of dienst. Een dergelijke handelswijze wordt gezien als commercieel handelen en daarvoor mag het prikbord niet worden gebruikt.

Brouwers

Even dit topic weer een schop geven aangezien dit nog steeds gebeurd. Het is vooral irritant als de verkoper vriendelijk vraagt om de discussie ergens anders te voeren dat hier geen gehoor aan gegeven wordt.

Als je wilt discussiëren over apparatuur of ingrediënten dan zijn daar genoeg andere topics voor

Jacques

Citaat van: Brouwers op 03-12-2016  09:56 uEven dit topic weer een schop geven aangezien dit nog steeds gebeurd. Het is vooral irritant als de verkoper vriendelijk vraagt om de discussie ergens anders te voeren dat hier geen gehoor aan gegeven wordt.

Als je wilt discussiëren over apparatuur of ingrediënten dan zijn daar genoeg andere topics voor

Aanleiding voor deze reactie is ongetwijfeld dit topic.


Dat vriendelijke verzoek werd gedaan gisterenavond om 23:53 uur. Mag een beheerder ook wel eens slapen? Of vlak voor het slapen gaan geen zin hebben om een topic te splisen? Of gewoon even niet op het web zitten?

Overigens heb ik hier in dit topic al eerder aangegeven dat enige discussie over spullen die aangeboden worden in principe toegestaan is. Anders dan bij Marktplaats is dit een forum waarbij discussies mogelijk zijn. Wel horen die discussies netjes te verlopen. In het betreffende topic is gediscussieerd over de bruikbaarheid van het aangeboden product, de nauwkeurigheid en de prijs. Nuttige informatie voor veel forumleden.
Dat je op een dergelijke discussie niet zit te wachten als je iets te koop aanbiedt kan ik mij overigens wel voorstellen. Maar die mogelijkheid doet zich wel altijd voor.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.