Arno

Gestart door abroeders, 17-07-2015 08:34 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

abroeders

Beste medeforumleden,

Mijn naam is Arno, heb een jaar of 7 geleden eens een concentraatblik bier gebrouwen, wat achteraf niet zo'n success was. Toch wou ik het nog eens opnieuw proberen, dus afgelopen januari mijn 2e poging gedaan, met een concentraatblik (Brewferm-Gallia) wat achteraf een aardig biertje opleverde. Toen ging ik op zoek op het internet want ik was van mening dat het beter kon dan dit.

Na 2 concentraatblikken(Brewferm Gold en de Diabolo) en een mini-mash pakket(Arsegan-Haarlems Amber) verder wist ik het zeker.. Ik wil gaan moutbrouwen. Maar wel meteen goed, dus goed vooronderzoek gedaan!

Hier op dit forum heb ik met veel enthousiasme veel gelezen over hoe het moet, en ook hoe het niet moet. Het boek 'Verander water in bier' van Adrie Otten heb ik al zeker 3 keer van voor naar achter uitgeplozen. En heb het boek 'Yeast' van Chris White en Jamil Zainasheff klaar liggen om in de komende weken serieus door te lezen.

Dus zachtjes aan wat materialen bij elkaar verzameld, een 35 liter kook/machpan, en 20 liter spoelwater pan, koelspiraal, filterkuip, moutmolen en natuurlijk de nodige ingrediënten alvast op voorraad (mouten, hop en een paar gisten) welke ik nodig heb voor mijn uitgezochte recepten. De bedoeling is om over een paar weken full-grain aan de slag te gaan en de kwaliteit van mijn bieren op een hoger niveau te brengen.

Dankzij jullie berichten op dit forum heb ik denk ik al het meeste geleerd om er vol vertrouwen mee aan de slag te gaan. Natuurlijk heb ik nog wel een paar vraagjes maar zal deze gaan stellen in de juiste topics hiervoor.

Nogmaals, allemaal bedankt voor jullie bijdragen aan het forum en ik hoop dat ik met mijn vragen hier ook in de toekomst andere (toekomstige) brouwers weer kan helpen.

Adbrouwt

Welkom Arno,  in welke gemeente gaan je brouwketels wonen.

Sander van Dijk

Welkom en succes :)

abroeders

Citaat van: Adbrouwt op 17-07-2015  08:45 uWelkom Arno,  in welke gemeente gaan je brouwketels wonen.

Gemeente Breda, in het bourgondische Noord-Brabant.

joosting87

Zo te lezen ben je goed voorbereid. Veel succes en plezier gewenst met brouwen! :brouwen: :brouwen:

Reinout

Welkom Arno,

Heb je toevallig ook al een vergistingskast in elkaar geknutseld?
Kost niet veel maar is wel een hele belangrijke factor om de kwaliteit van je bier omhoog te krikken.

Veel succes met je eerste brouwsel!  :biersmile:

Jacques

Citaat van: abroeders op 17-07-2015  09:01 uGemeente Breda, in het bourgondische Noord-Brabant.

Kom rustig eens een keer langs bij De Roerstok. Daar zijn veel ervaren brouwers te vinden. Goed bereikbaar met het openbaar vervoer (we drinken ook allemaal graag een glaasje bier..)

abroeders

Citaat van: Reinout op 17-07-2015  14:32 uHeb je toevallig ook al een vergistingskast in elkaar geknutseld?

Nog niet, maar staat al wel op mijn verlanglijstje. Nadat de garage opgeruimd is ga ik eens op zoek naar een oude koelkast om om te bouwen tot vergistingskast.

RienP

Welkom en geniet van het brouwen.

abroeders

Citaat van: Jacques op 17-07-2015  22:53 uKom rustig eens een keer langs bij De Roerstok.

Lijkt me zeker leuk om eens te doen. Kijken of ik na het zomerseizoen eens een vrijdagavond vrij kan plannen ;-)

Jacques

Citaat van: abroeders op 17-07-2015  23:12 uLijkt me zeker leuk om eens te doen. Kijken of ik na het zomerseizoen eens een vrijdagavond vrij kan plannen ;-)

Gezellig. Ik ben er bijna ook elke maand.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.