Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Arno  (gelezen 2827 keer)

Offline abroeders

• Super lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Arno
« Gepost op: 17-07-2015 08:34 u »
Beste medeforumleden,

Mijn naam is Arno, heb een jaar of 7 geleden eens een concentraatblik bier gebrouwen, wat achteraf niet zo'n success was. Toch wou ik het nog eens opnieuw proberen, dus afgelopen januari mijn 2e poging gedaan, met een concentraatblik (Brewferm-Gallia) wat achteraf een aardig biertje opleverde. Toen ging ik op zoek op het internet want ik was van mening dat het beter kon dan dit.

Na 2 concentraatblikken(Brewferm Gold en de Diabolo) en een mini-mash pakket(Arsegan-Haarlems Amber) verder wist ik het zeker.. Ik wil gaan moutbrouwen. Maar wel meteen goed, dus goed vooronderzoek gedaan!

Hier op dit forum heb ik met veel enthousiasme veel gelezen over hoe het moet, en ook hoe het niet moet. Het boek 'Verander water in bier' van Adrie Otten heb ik al zeker 3 keer van voor naar achter uitgeplozen. En heb het boek 'Yeast' van Chris White en Jamil Zainasheff klaar liggen om in de komende weken serieus door te lezen.

Dus zachtjes aan wat materialen bij elkaar verzameld, een 35 liter kook/machpan, en 20 liter spoelwater pan, koelspiraal, filterkuip, moutmolen en natuurlijk de nodige ingrediŽnten alvast op voorraad (mouten, hop en een paar gisten) welke ik nodig heb voor mijn uitgezochte recepten. De bedoeling is om over een paar weken full-grain aan de slag te gaan en de kwaliteit van mijn bieren op een hoger niveau te brengen.

Dankzij jullie berichten op dit forum heb ik denk ik al het meeste geleerd om er vol vertrouwen mee aan de slag te gaan. Natuurlijk heb ik nog wel een paar vraagjes maar zal deze gaan stellen in de juiste topics hiervoor.

Nogmaals, allemaal bedankt voor jullie bijdragen aan het forum en ik hoop dat ik met mijn vragen hier ook in de toekomst andere (toekomstige) brouwers weer kan helpen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Wordt wort bier dan wordt wort vergist
    • ABV de bierkaai
Re: Arno
« Reactie #1 Gepost op: 17-07-2015 08:45 u »
Welkom Arno,  in welke gemeente gaan je brouwketels wonen.

Offline Sander van Dijk

• Super lid
  • Als je je glas op z'n kop houdt... is tie leeg!
« Reactie #2 Gepost op: 17-07-2015 08:46 u »
Welkom en succes :)

Offline abroeders

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: 17-07-2015 09:01 u »
Welkom Arno,  in welke gemeente gaan je brouwketels wonen.

Gemeente Breda, in het bourgondische Noord-Brabant.

Offline joosting87

• Senior lid
  • je moet ergens beginnen...
« Reactie #4 Gepost op: 17-07-2015 12:01 u »
Zo te lezen ben je goed voorbereid. Veel succes en plezier gewenst met brouwen! :brouwen: :brouwen:

Offline Reinout

• Vol lid
  • A meal without beer is called breakfast
« Reactie #5 Gepost op: 17-07-2015 14:32 u »
Welkom Arno,

Heb je toevallig ook al een vergistingskast in elkaar geknutseld?
Kost niet veel maar is wel een hele belangrijke factor om de kwaliteit van je bier omhoog te krikken.

Veel succes met je eerste brouwsel!  :biersmile:

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #6 Gepost op: 17-07-2015 22:53 u »
Gemeente Breda, in het bourgondische Noord-Brabant.

Kom rustig eens een keer langs bij De Roerstok. Daar zijn veel ervaren brouwers te vinden. Goed bereikbaar met het openbaar vervoer (we drinken ook allemaal graag een glaasje bier..)

Offline abroeders

• Super lid
« Reactie #7 Gepost op: 17-07-2015 22:56 u »
Heb je toevallig ook al een vergistingskast in elkaar geknutseld?

Nog niet, maar staat al wel op mijn verlanglijstje. Nadat de garage opgeruimd is ga ik eens op zoek naar een oude koelkast om om te bouwen tot vergistingskast.

Offline RienP

• Super lid
  • Meer recept-ideeŽn dan tijd om te brouwen.
« Reactie #8 Gepost op: 17-07-2015 22:59 u »
Welkom en geniet van het brouwen.

Offline abroeders

• Super lid
« Reactie #9 Gepost op: 17-07-2015 23:12 u »
Kom rustig eens een keer langs bij De Roerstok.

Lijkt me zeker leuk om eens te doen. Kijken of ik na het zomerseizoen eens een vrijdagavond vrij kan plannen ;-)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #10 Gepost op: 17-07-2015 23:27 u »
Lijkt me zeker leuk om eens te doen. Kijken of ik na het zomerseizoen eens een vrijdagavond vrij kan plannen ;-)

Gezellig. Ik ben er bijna ook elke maand.

Tags: