Bier afvullen in blik

Gestart door Haiko, 17-07-2015 05:06 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Haiko

Hallo,

Zondag kan ik me 2e bier gaan bottelen maar nu wou ik ook eens proberen het bier af te vullen in blik zonder CO2.
Omdat de kopse ruimte in een blik veel groter is dan bij een fles krijg je er vreemde gassen er in. Dus je moet het blik zo vol mogelijk proberen te vullen.

Maar hebben jullie nog ideeen ?

Graag hoor ik ze  :)

abroeders

Ik neem aan dat je de 5 liter party vaten bedoeld? Ik heb ze laatst ook gebruikt en een laagje van ongeveer 1 cm overgelaten. Let op: halve hoeveelheid bottelsuiker gebruiken! Had bij mij geen oxidatiesmaak iniedersgeval.

Ik verwacht dat de kleine hoeveelheid aanwezige zuurstof niet zo heel veel kwaad kan vanwege de navergisting die in het vat plaatsvindt. Ik was er iniedersgeval vanuit gegegaan dat de nog aanwezige actieve gist de zuurstof nog wel opgebruikt tijdens de navergisting. Indien iemand weet dat dit niet zo is, dan hoor ik het ook graag uiteraard!

bierhenkie


Haiko

Nee echt bier in 33 cl blik

Maar hoeveel bottelsuiker moet je toevoegen. gewoon het zelfde toch als in een fles

Morgen gaat het beginnen de machine heeft bus beschadiging dus moet hem nog weer afstellen


joosting87

Citaat van: Haiko op 19-07-2015  12:48 uNee echt bier in 33 cl blik


Waarom zou je dat willen?

bierhenkie

Citaat van: joosting87 op 19-07-2015  12:49 uWaarom zou je dat willen?
Zou toch inderdaad wel makkelijk meenemen en stapelen in de koelkast zijn. Maar voor het sluiten van blikkies is speciale apparatuur nodig.

EvdBroek

Citaat van: Haiko op 19-07-2015  12:48 uNee echt bier in 33 cl blik
Maar hoeveel bottelsuiker moet je toevoegen. gewoon het zelfde toch als in een fles

Ik zou zeker niet dezelfde hoeveelheid aanhouden als in een fles; blikken zijn niet bedoeld voor hergisting.
De kans op exploderende blikken zou je toch niet willen lopen denk ik.
Probeer eens 3gr/l zoals bij de partyvaatjes.

Oscar

Citaat van: Haiko op 19-07-2015  12:48 uMorgen gaat het beginnen de machine heeft bus beschadiging dus moet hem nog weer afstellen

Heb jij daar een machine voor?  :o  Foto's graag... :)

Haiko

Ja zeker heb ik daar foto's van! Morgen ga ik eens proberen met verschillende aantal grammen bottelsuiker.

Morgen zal ik even foto's/film maken!

Haiko

FOTO'S!

En een filmpje


















Henielma

Kijk Haico daar hebben wij niet van terug!  :groots:

Verbazingwekkend waar sommige de beschikking over hebben. Mooi apparaat. Past helaas niet op de plek van mijn kroonkurkapparaat.

Haiko

bedankt  :)

Nu een weekje wachten kijken of er koolzuur opzit en of er wel genoeg op zit en dan is de proeverij!  :proost: :proost:

Markiej87

Gaaf hoor, dat zou ik ook wel willen. Voorlopig ga ik maar experimenteren met die 5 liter blikjes.

Dat afvullen doe je op je werk neem ik aan?

Haiko

Citaat van: Markiej87 op 20-07-2015  21:18 uGaaf hoor, dat zou ik ook wel willen. Voorlopig ga ik maar experimenteren met die 5 liter blikjes.

Dat afvullen doe je op je werk neem ik aan?

Ja

joosting87

Wow dat ziet er gaaf uit. Waar werk je? 8)

Haiko

Citaat van: joosting87 op 20-07-2015  21:45 uwow dat ziet er gaaf uit. waar werk je?) 8)

Haha soms is het beter dat je niet alles weet  ;)

Oscar

Wow! Jij bent werkelijk de eerste brouwer (hobby?) die zijn bier op blik kan afvullen! Nu nog een vuller erbij en je kunt productie draaien op commerciĆ«le volumes  :)

Haiko

Haha ik zal Freddy Heineken even vragen of ik zijn vuller en tanks even mag gebruiken [emoji12]

Jacques

Citaat van: Haiko op 20-07-2015  22:09 uHaha ik zal Freddy Heineken even vragen of ik zijn vuller en tanks even mag gebruiken [emoji12]

Tenzij je een paragnost inschakelt zal dat niet lukken...  :)
Hij is op 3 januari 2002 overleden. Dat is al een tijdje geleden.


Wel heel gaaf dat je je bier inblikt. Geen last van lichtsmaak.

Haiko


Citaat van: Jacques op 20-07-2015  22:31 uTenzij je een paragnost inschakelt zal dat niet lukken...  :)
Hij is op 3 januari 2002 overleden. Dat is al een tijdje geleden.


Wel heel gaaf dat je je bier inblikt. Geen last van lichtsmaak.

Haha er zijn nog genoeg mensen die beweren met overleden mensen te kunnen praten. Misschien kom ik dan nog in contact met Freddy [emoji23]

MO

Ik wil! Ik wil! Ik wil! Jaloers!

tdp

Wat gaaf!  :groots: :groots:
Zijn er ook van deze apparaten voor huis, tuin en keukengebruik?

Groet,
de TDP

bierinjisp

als ik nou eens mijn schuur opruim dan zou het er wel in passen!
moet eigenlijk ook zoiets thuis hebben staan, mooi hoor

Maartennijhof

Wij hebben wel ruimte over! Kom maar op met dat ding.

Haiko


Citaat van: tdp op 21-07-2015  08:47 uWat gaaf!  :groots: :groots:
Zijn er ook van deze apparaten voor huis, tuin en keukengebruik?

Groet,
de TDP

Ja er bestaan ook laboratorium felsmachines maar die zijn redelijk duur.
En 2e hands zijn ze ook bijna niet

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.