Jopen Koyt

Gestart door Kokkebil, 13-07-2015 16:42 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kokkebil

Heb al heel lang op mijn lijstje een Jopen Koyt kloon staan.

Wie heeft er een recept en hoe kom ik aan gagel?

Biermagneet


Kokkebil

Dat kan ik zelf ook bedenken, Magneet.

Maar ik bedoel natuurlijk kant en klare kruiden bij een brouwwinkel bijvoorbeeld.

Gruit bijvoorbeeld!

Jacques

Citaat van: Kokkebil op 13-07-2015  19:09 uMaar ik bedoel natuurlijk kant en klare kruiden bij een brouwwinkel bijvoorbeeld.

Gruit bijvoorbeeld!

Dat zul je niet tegenkomen bij een brouwwinkel. Ook niet omdat de samenstelling van het gruit van plaats tot plaats verschilde.

Tip: gebruik de zoekfunctie van het forum. Zoek naar gagel en gruit... Over hoe je aan gagel komt is al heel wat keren wat geschreven op dit forum. Ook over gruit is redelijk veel geschreven.

Esterenbrouw

Hé Kokkebil, kijk eens in het forum bij bewezen recepten. Enkele jaren geleden was de Jopen Koyt het kloonbier op het
ONK. Als het goed is staan de recepten van de plaatsen 1 t/m 3 in dat topic.
Mijn recept als 1e prijs staat er in ieder geval!

@

Kokkebil,

Ik heb nog gagel (bladeren) in de vriezer liggen. Mocht je willen, en in de buurt van 's-Hertogenbosch komen dan mag je wel wat komen halen.

Esterenbrouw

Kokkebil, als je kunt moet je katjes gebruiken.

Leuk aangeboden door @, maar als je wat katjes nodigt hebt, stuur mij maar een pb en ik zal er wat opsturen.

Kokkebil

Citaat van: Esterenbrouw op 10-08-2015  08:41 uKokkebil, als je kunt moet je katjes gebruiken.

Leuk aangeboden door @, maar als je wat katjes nodigt hebt, stuur mij maar een pb en ik zal er wat opsturen.


Is de Wyeast 1084 (Irish ale) een geschikte gist (ik heb nog verse slurry staan). Ik zag dat er o.a Northern Brewer gist wordt gebruikt en dit is een gist voor ales,toch?

JaMo

Citaat van: Kokkebil op 21-07-2017  09:53 uIk zag dat er o.a Northern Brewer gist wordt gebruikt en dit is een gist voor ales,toch?


Volgens mij is Northern Brewer hop.  :P
Of ik moet wat gemist hebben haha!

Esterenbrouw

Kokkebil, ik heb mijn Jopen Koyt destijds met Danstar Nottingham vergist, Irish Ale kun je best gebruiken.

Kokkebil

Citaat van: JaMo op 24-07-2017  17:07 uVolgens mij is Northern Brewer hop.  :P
Of ik moet wat gemist hebben haha!

Hahaha!! Goed bij de les JaMo!

Kokkebil

Citaat van: Esterenbrouw op 24-07-2017  19:01 uKokkebil, ik heb mijn Jopen Koyt destijds met Danstar Nottingham vergist, Irish Ale kun je best gebruiken.

Ik zag het in jouw recept staan, Jan.
Jou recept gebruikt met wat aanpassingen ivm met voorraad.

Ik heb de Irish ale gebruikt!
Wat een doffe ellende met filteren,sloeg gelijk dicht.
30 ltr. teveel van het goede!
Uren, uren, uren bezig geweest.

Kokkebil

Wat is de juiste vergistingstemperatuur?
Ben momenteel weer een poging aan het wagen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.