Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Aangenaam... JBL (Jacques)  (gelezen 1404 keer)

Offline JBL

• Senior lid
  • Land: nl
  • Smaakevolutie is een grenzeloos begrip
Aangenaam... JBL (Jacques)
« Gepost op: 25-06-2015 17:20 u »
Ik heb hier al behoorlijk wat vragen gesteld, maar had me nog niet voorgesteld.
Nu - met mijn eerste zelf gebrouwen biertje voor me - lijkt me hét moment om mezelf even voor te stellen.
Ik heet Jacques en kom uit Gouda. De naam 'Jacques' is vanzelfsprekend voorbehouden aan iemand die me al behoorlijk wat waardevolle tips heeft gegeven (bedankt, Jacques!). Daarom noem ik me hier JBL. Klinkt ook wel goed.
Ik ben een groot liefhebber van speciaalbieren, en reis vooralsnog een paar keer per jaar naar de Westhoek tegen de Franse grens in Westvlaanderen, om bieren in te slaan die hier moeilijker te verkrijgen zijn: als ik geluk heb Westvleteren, bieren van de Struise Brouwers, bieren van De Ranke, Poperings hommelbier.
Mijn smaak is vrij dynamisch, verschuift regelmatig wat. Mijn eerste slok Rochefort 10 opende hemeldeuren, maar na 20 flesjes had ik er wel even genoeg van. En zo verging het met meer bieren.
Door zelf te brouwen kan ik nieuwe smaakpaden wandelen, verwacht ik.
Mijn eerste brouwsel is een XX Bitter kloon, en die staat nu voor me. Na een overlopend waterslot en nog al wat van dat soort belevenissen is het me - moet ik zeggen - redelijk gelukt. Twee weken geleden gebotteld, zojuist mijn eerste flesje opengetrokken. Een mooie bierdamp bij het openen, een aardige schuimkraag (blijft lekker plakken aan de wand van het glas) en een aangenaam bittere smaak... Ik heb onderweg veel gehad aan de zinvolle tips en adviezen van vele oude rotten hier. Bedankt! Ik zal zeker nog regelmatig een beroep op jullie doen. En uiteraard ook graag mijn ervaingen met jullie delen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Aangenaam... JBL (Jacques)
« Reactie #1 Gepost op: 26-06-2015 10:25 u »
Hoi Jacques, bedankt voor het compliment.

Jacques

Tags: