PerfectDraft bruikbaar?

Gestart door Cisdevésser, 24-08-2005 19:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edgar

Om van de smaak te zwijgen.

Job

CiteerZelf gebrouwen bier: € 0,40 tot € 0,50 per liter. Scheelt toch weer.

Adrie,

Is dat inclusief de energiekosten? (Die van het schoonmaken moet je natuurlijk ook meerekenen.) En inclusief kleine kosten zoals kroonkurken, schoonmaak- / ontsmettingsmiddelen, evt. pH papier, brouwzouten, zuur om je spoelwater aan te zuren, etc. etc. etc. ..... ? Afschrijving van brouwgereedschappen als ketels etc. nog even buiten beschouwing gelaten.
Het lijkt me namelijk nogal laag... of is dat aleen op hectoliterschaal?

Uiteraard is de smaak het belangrijkste argument, maar ik had geen idee dat je zo laag uit kon komen... geeft me weer een extra reden om toch snel mijn brouwerijtje te gaan bouwen :)

vr. gr.

Job

Nol de Brouwer

Citaat van: Koenzie op 03-11-2005  11:16 uDat klopt, maar even een vergelijking :

Vaatje kost 13,99 met 6 liter bier (Bavaria)
Kratje kost nu 5 euro voor 24 flesjes a 0,33 = 7,92 liter

Dus...

Vaatje = 2,33 euro per liter
Kratje = 0,63 euro per liter
Scheelt toch weer 1,70 euro per liter, dus 10,20 per vaatje

Ja dat het goedkoper is dat begrijp ik, maar dan koop je toch geen Perfect Draft. Je gaat toch geen 200 euro uitgeven aan een machine om hem vervolgens met flesjes te gaan vullen? :denken:




                   Aanpassing door Johannes ivm foutieve weergave citaat

Edgar

Over goedkoper gesproken:

€ 159 bij makro; geldig t/m 15 nov

Hopmans

CiteerJa dat het goedkoper is dat begrijp ik, maar dan koop je toch geen Perfect Draft. Je gaat toch geen 200 euro uitgeven aan een machine om hem vervolgens met flesjes te gaan vullen?

Ik snap het sowieso al niet.

Effe tussen haakjes : Heineken heeft nu weer een tapje. Is dat niks?

 :degroeten:

Nol de Brouwer

Citaat van: Edgar op 07-11-2005  13:43 uOver goedkoper gesproken:

€ 159 bij makro; geldig t/m 15 nov
Komt daar dan niet 19% btw bij dus plus 30,21

Edgar

Neen. Niet in België in elk geval. Het is echt een serieuze aanbieding; de eerste keer dat ik zo'n (soort) ding voor minder dan € 199,- heb gezien. Ik zou vermoeden dat er in de toekomst meer prijsverlagingen zullen volgen, maar dit is volgens mij toch de eerste.

Nol de Brouwer

Ok dat is een mooi prijsje. in Nederland zal er ook nog wel een prijzenslag uitbreken tussen Perfect Draft en Beertender. Overigens is er vandaag een proces wat Heineken tegen Philips heeft aangespannen. Het gaat om het plastic slangetje waar patent op zit.

Johannes

Ik heb de BT hier ook al voor 159 euri gezien, ik denk ook dat wanneer je nog even wacht, je een stuk voordeliger uit bent.

Koenzie

Citaat van: Johannes op 08-11-2005  08:51 uIk heb de BT hier ook al voor 159 euri gezien, ik denk ook dat wanneer je nog even wacht, je een stuk voordeliger uit bent.

Mijn PB was hier in Nederland 129,- met een vaatje bier erbij... maar ik heb hem voor nix dus daarom wil ik het lekker goedkoop bijvullen

Hans (Lagos)

Het blijft een leuk hebben ding en daarom blijven wij er over nadenken, vandaag dus een vaatje gedemonteerd in navolging van Bruyn.

Wat als wij de zak gewoon verwijderen en vervolgens tussen de compressor en de lucht inlaatslang een T stuk plaatsen aangesloten op een CO2 cilinder?
Op deze manier is de PD dan te gebruiken voor zelfgebrouwen bier en ook nog steeds met originele vaatjes
De houdbaarheid zal met CO2 geen 3 weken zijn maar bij mij is een vaatje toch binnen een week op.  :lekkerbier:

Ik ben er niet helemaal uit waar de cilinder van gemaakt is, aluminium, rvs of wat dan ook, en indien toch van aluminium is het dan af te raden?

Gr. Hans

Wil

Neem een magneet en controleer het materiaal op magnetisme, indien het magnetisch is is het gewoon pisbakke staal (blik).
In dien geen reactie  dan kan je het proberen met een kras methode. Indien je er heel hard op moet drukken om een kras te zien (blanke diepe groef) dan is het zacht, dus alluminium.
Is het hard dan zou het inderdaad RVS kunnen zijn.
Gr. Wil

Hans (Lagos)

Getest en het is dus al(l)uminium  :) over naar vraag nummer 2: kunnen wij daar evengoed wat mee?

Edgar

Citaat van: Koenzie op 09-11-2005  09:53 uMijn PB was hier in Nederland 129,- met een vaatje bier erbij... maar ik heb hem voor nix dus daarom wil ik het lekker goedkoop bijvullen

Waar was dat dan? Da's echt heel goedkoop vergeleken met de prijzen hier (overal 199,- behalve nu de Makro).

Adrie

Citaat van: Lagos op 09-11-2005  18:56 uGetest en het is dus al(l)uminium  :) over naar vraag nummer 2: kunnen wij daar evengoed wat mee?

Nee, aluminium lost op in zure oplossingen zoals bier. Dit metaal schijnt Alzheimer te kunnen veroorzaken, dus ik zou een aluminium vat niet gebruiken als biervat.

Koenzie

Citaat van: Edgar op 09-11-2005  22:01 uWaar was dat dan? Da's echt heel goedkoop vergeleken met de prijzen hier (overal 199,- behalve nu de Makro).

De Philips Personeelswinkel AKA Myshop

Hans (Lagos)

Momenteel ben ik op reis en 10 uur in de auto zit men toch veel te denken  :denken:

IK weet dat ik doordram maar ik vind het een perfect apparaat en de Jupiler blijft er echt heel smaakvol in, vraag Bruyn maar.  :proost:

Denk dat ik de oplossing heb gevonden, zakken laten maken van dit "ballon" materiaal gewoon 50 bij 40 dichtgeseald, vervolgens puntje van een hoek afknippen en stijgbuis (links onder op de foto) daarin steken tot bijna bovenin vervolgens rubber randje eromheen en daarover een slangenklem(tje). Zak terug in de fust maar rubbere dop niet geheel dichdrukken zodat bij het vullen er geen tegendruk onstaat en vevolgens aandrukken en klaar.

Denk dat dit prima gaat lukken, belangrijk zal alleen zijn dat het matriaal goed schoon moet zijn maar de zak voor het knippen in kookend water zal ook niet zo slecht zijn.

Gr. Hans

Menno


Gio

even iets anders.

Ben geen taalkundige maar volgens mij is het woord ' Perfectdraft'  onjuist engels.
Draft betekend m.i. ' ontwerp'  of ' kladje'
als ze dit bedoelen (Bierontwerp of bierkladje?) is het natuurlijk goed

Maar 'draft'  wordt heel vaak verward met ' draught'
Dit betekend biertappen of vloeistof stroom.
Zou m.i. dus beter zijn ?

Welke angelsak helpt me hieruit   

Johannes


Hopmans

Hoi Gio,

Je hebt gelijk.
misschien is het apparaat wel een perfect ontwerp.  ???
Ze hebben natuurlijk rustig bij Heineken kunnen spieken Ha Ha.
 :neenee: Oops, dat mogen we niet meer zeggen.  :)

 :degroeten:

Nol de Brouwer

Het woord 'draft' (Amerikaans) of 'draught' (Engels) betekent "bier van het vat".
'Perfect' verwijst naar de kwaliteit van het apparaat, van de fustjes en van het bier getapt met PerfectDraft

Het goede nieuws van 1 december is tevens dat Heineken het proces van Philips heeft verloren. En dat is voor zowel de gebruikers van de Beertender en de gebruikers van de Perfect Draft zeer goed nieuws. Nu kan de strijd beginnen, wie zal als eerste de prijs van een fustje gaan verlagen. :hoera: :hoera: :hoera: :hoera: :hoera: :hoera:

Johannes

Ik denk dat je de tapmachines zelf straks bij een kratje bier krijgt aangeboden en dat ze er alles aandoen om de prijs van de fustjes hoog te houden....

Adrie

Dat zou heel erg goed nieuws zijn voor ons, want wij vullen die fustjes natuurlijk gewoon zelf!  :hoera:  :elifant:  :dansen:

Eduard

Ik heb een beetje geprobeerd om deze thread te volgen aangezien ik nog steeds overweeg om zo'n apparaat te kopen en te gebruiken voor het thuis tappen van eigengebrouwen bier. Daarom vraag ik eenieder hier of er ook iemand onder ons is die dit systeem regelmatig voor eigengebrouwen bier gebruikt en hoe de ervaringen daarmee zijn (vooral met het 'zakje').


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.