PerfectDraft bruikbaar?

Gestart door Cisdevésser, 24-08-2005 19:53 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yok

Heineken was in de aanbieding  :)

Ik moet nog steeds gaan proberen om een vaatje te vullen, kom er nog niet echt uit hoe ik de koolzuur het beste kan behouden.

Hans (Lagos)

Citaat van: Bruyn op 08-09-2005  12:11 uHoi Brouwers,

Heb ondertussen het vatje leeg en een beetje geëxperimenteerd.

Eerst het vat uit elkaar gehaald. Niet echt moeilijk. Er zit inderdaad een zak in ( met daarin een stijgbuis tot op de bodem van het vat ). Deze zak zit met een stevige rubber in het vat geklemd. Door stevig aan de zwarte ring te trekken komt deze los en kan je de zak eruit trekken.

Je moet wel voorzichtig hierbij zijn want de zak is zeer dun en scheurt makkelijk.

Na verder onderzoekblijkt dat je de zak er zelfs niet hoeft uit te halen om hem terug te vullen. Er zit bovenaan op het vat een drukknop waarmee je de lucht ( die rond de zak zit en ervoor zorgde dat het bier uit het vat kwam ) laat weglopen.

Vervolgens druk je de vulopening ( waar het bier uitkomt ) in en laat je het vollopen. Heb het geprobeerd met water en kreeg er vlot 5,5 liter water in die ik er dan weer kon uittappen met de Perfect Draft. Met een beetje handigheid moet het mogelijk zijn om een koppeling te maken die gewoon bovenop het vat geplaatst wordt om het te vullen.

De vatjes hervullen met eigen bier is dus heel simpel. Volgens mij kan je zelfs lageren in deze vatjes.

Wel stel ik me de vraag of spoelen met water genoeg is om alle bier er uit te krijgen. Misschien eerst met Chemi Pro vullen en naspoelen alvorens het bier erin te doen.

Greetz,
Bruyn :pan:



Goed de hele topic lezen en die van de BT lijkt mij handig, er zit al een buisje tot onderin de zak, Bruyn heeft dit al onderzocht. Ik vertrek morgen voor een paar dagen naar Nederland en ga als ik de tijd heb eens bij een Philips service centrum informeren voor losse onderdelen die op het fustje gaan, (ik wil straks niet steeds mijn PD slopen) zoals ik schreef denk ik dat met een los vacuüm pompje en/of compressor je heel vlot schoon kan spoelen en vullen.
Het blijft een leuk apparaat als je niet tegelijk een flink vat op CO2 wil gaan gebruiken die volgens mij toch minder lang houdbaar bier geven dan in de PD.
Het is dus volgens mij de moeite van het bestuderen waard.  :denken:

Gr. Hans



Koenzie




Even een reactie voor de mensen die het onzin vinden om een vat bij te vullen met bier uit de supermarkt.
Ik vind dit echt geen onzin, als ik een vast vul met blikbier dan ben ik 4 euro kwijt en als ik een vaatje koop 14... dat verschil is mij te groot.
Zelf brouw ik geen bier omdat ik daar de mogelijkheden niet voor heb, dus daarmee kan ik het vat sowieso niet vullen.



Johannes aanpassing ivm vraag gesteld in 2 topics

Johannes

Citaat van: Koenzie op 25-10-2005  13:49 uZelf brouw ik geen bier omdat ik daar de mogelijkheden niet voor heb, dus daarmee kan ik het vat sowieso niet vullen.

Hou er rekening mee dat dit een forum is voor en door hobbybrouwers, vandaar het onbegrip om met blikbier fusten te gaan vullen. Omdat het voor hobbybrouwers een relevant onderwerp is mag er hier over gediscussieerd worden.

Johannes

Adrie

Citaat van: Koenzie op 25-10-2005  13:49 uEven een reactie voor de mensen die het onzin vinden om een vat bij te vullen met bier uit de supermarkt.
Ik vind dit echt geen onzin, als ik een vast vul met blikbier dan ben ik 4 euro kwijt en als ik een vaatje koop 14... dat verschil is mij te groot.

Waarom zou je een vaatje vullen als je ook gewoon de blikjes leeg kan drinken? Vanwege de handeling van het tappen? De smaak wordt er alleen maar slechter van als je blikbier in vaatjes gaat gieten (oxidatie, verlies van koolzuur). Ik kan er gewoon met mijn pet niet bij waarom iemand dit zou doen. Als je me dat zou willen uitleggen, graag.

Hopmans

CiteerIk heb nu mijn fust gevuld met Heineken

Ha Ha Ha LOL.  ;D

Voor het eerst dat ik deze vermakelijke topic lees.
Dat is wat je noemt vloeken in de forumkerk Ha Ha.
Het H-woord heb ik volgens mij nog nooit in de mond durven nemen Ha Ha  ;D

CiteerHeineken was in de aanbieding 

Ha Ha Ha  ;D

Jeetje, even mijn tranen afvegen  :huilen:

 :degroeten:

EBC

Ik ben het helemaal eens met Adrie, ik begrijp het ook niet. En al helemaal niet dat deze discussie op een hobbybrouwforum wordt gevoerd. Commerciële pils afvullen in vaatjes? In de ban dit topic!  :police:

Johannes

Hoi EBC,

Veel hobbybrouwers zullen dit standpunt hebben, maar er zitten ook brouwers tussen die ook graag willen weten hoe je zo'n fustje vult zolang het daar overgaat heb ik er ook geen problemen mee.

Voor de niet brouwers is inmiddels ook duidelijk dat het vullen van fusten met blikken of flessen niet handig is ivm het eerdergenoemde koolzuurverlies en oxidatie, dus wat dat betreft; einde discussie.

Johannes

Hopmans

Citeerdus wat dat betreft; einde discussie.
Gaat het slot op deze topic?

CiteerEven een reactie voor de mensen die het onzin vinden om een vat bij te vullen met bier uit de supermarkt.
Ik vind dit echt geen onzin, als ik een vast vul met blikbier dan ben ik 4 euro kwijt en als ik een vaatje koop 14... dat verschil is mij te groot.

Dat betekent dat een vaatje 3,5 keer zo duur is als de gangbare verpakkingen.
Daarbij komt de aanschaf van een dure Perfectdraft die zich dus niet terugverdient.

Zijn de meeste mensen nou zo dom, of wat?  :weetniet:
Is dat nu alleen maar om de buurman te imponeren en/of wat Adrie al suggereerde
de taphandeling?
Mijn hemel, dure taphandeling dan.

Aan de ene kant vind ik deze topic wel komisch, en aan de andere kant is het triest dat
een fabrikant zijn geld verdient aan kuddes mensen die hun kop niet gebruiken.

Even voor de niet brouwers: 3 kratten speciaal bier voor 6 Euri.  Ring a bell?

 :degroeten:

Edgar

 ;D Ik vermaak me kostelijk! ;D

'Taphandeling'! Je hoort het ze zeggen, de marketingmensen... Taphandeling... 'We geven de consument een STUKJE TAPHANDELING'!

Hopmans

Ha Ha  ;D

Het bier is wel niet te suipen, maar de mensen hebben nu wel een stukje taphandeling Ha Ha.  ;D

Moet je je voorstellen: Een blikje bier is al wat minder dan een flesje, laat staan als hier nog
eens oxidatie in komt door het over te gieten in een plastic zak, waar het ook nog eens oud wordt.

Tap ze  :duimop:     ;D

 :degroeten:

Edgar

Of zonder plastic zak; tappen door er lucht in te blazen! Whoeha! ;D

Ok jongens we nemen jullie in de maling maar we beloven om je met raad en daad bij te staan als je ooit besluit zelf bier te gaan maken.

Koenzie

Citaat van: Johannes op 25-10-2005  21:20 uHoi EBC,

Veel hobbybrouwers zullen dit standpunt hebben, maar er zitten ook brouwers tussen die ook graag willen weten hoe je zo'n fustje vult zolang het daar overgaat heb ik er ook geen problemen mee.

Voor de niet brouwers is inmiddels ook duidelijk dat het vullen van fusten met blikken of flessen niet handig is ivm het eerdergenoemde koolzuurverlies en oxidatie, dus wat dat betreft; einde discussie.

Johannes

Goh, wat wordt iedereen weer gelijk behandeld zeg, hoop dat diegenen met de negatieve reacties op andere forum's ook zo "goed" geholpen worden met hun vragen, problemen en ideeen op andere vlakken. Een forum staat zover ik weet voor een open discussie, als je het niet eens bent met de discussie kun je dat natuurlijk melden, maar iets minder bot mag ook wel. Iedereen denkt met elkaar mee en draagt oplossing aan of stelt nieuwe problemen voor. Dat er ingegerepen wordt wanneer het beledigend of geheel off-topic is, is logisch. Maar op deze manier....

Johannes

Koenzie,

Deze opmerking was niet persoonlijk naar jou gericht wat ik probeerde duidelijk te maken is dit een forum is voor en door hobbybrouwers. Als ik constateer dat de doelgroep van dit forum niet gediend is van een discussie over het vullen van fusten niet zelfgebrouwen bier dan grijp ik in.

Johannes

Edgar

Misschien nog een beetje ter toelichting Koenzie:

Citaat van: Koenzie op 26-10-2005  15:42 uEen forum staat zover ik weet voor een open discussie,

Dat is wel zo, maar niet helemaal. Misschien is het makkelijker te begrijpen als je je realiseert dat voor ons hobbybrouwers, dergelijke grote commerciele pilzen waar deze blikken voor gemaakt zijn de term 'bier' bijna onwaardig zijn. We beginnen dus al een beetje stekelig aan de hele discussie. Als er ineens een 'mini-invasie' (ok we overdrijven) van stella-tappende niet-brouwers allerlei voor ons bizarre dingen gaan roepen, ervaren we dat een beetje als hang-jongeren in een netjes aangeharkt tuintje :) Zoiets.

Da's een beetje de achtergrond. Ok het slaat nergens op en is niet aardig maar niets menselijks is ons vreemd.

Citeerals je het niet eens bent met de discussie kun je dat natuurlijk melden, maar iets minder bot mag ook wel.

Daar kan je best gelijk in hebben. Maar hij is in het echt heel aardig.

MO

Alle moderators zijn hartstikke aardig. Zeker na een biertje of 10. Feit is dat we wel geholpen hebben door de feiten weer te geven dat het heel lastig is om met blikbier of flessenbier de fustjes na te vullen. we hebben uitgelegd (OK, wat kort door de bocht) dat je koolzuur verliest en dat je bier oxideert (of in ieder geval zeer kort houdbaar is). Dus nogmaals: we raden het af, ook om technische redenen, om de fustjes na te vullen met goedkoper bier. de meerderheid op het forum is het er over eens dat de fustjes veel te duur zijn. Maar wij stellen: drink gewoon je bier vers uit een flesje dat is echt niet minder lekker dan een getapt biertje.

ZO aardiger?

Koenzie

Super :)

Denk dat ik dan toch maar eens goed na ga denken over het zelf brouwen in de vaatjes.
Met jullie hulp moet dat zeker wel goedkomen ! :hoera:

Johannes

Gelukkig,

Ik was even bang dat ik je van het forum had verjaagd dat was natuurlijk niet mijn bedoeling. Wanneer we je kunnen besmetten met het brouwvirus dan zullen we dat zeker niet laten  ;)

:degroeten:

Johannes

Hopmans

CiteerSuper

Denk dat ik dan toch maar eens goed na ga denken over het zelf brouwen in de vaatjes.
Met jullie hulp moet dat zeker wel goedkomen !

Jeetje, een collega brouwer erbij.  :dansen:

Je kunt natuurlijk beginnen met een blikpakket.
Dan hoef je niet van die dure spullen te hebben.
Maar dan doe je al wel ervaring op met het gisten.

 :degroeten:

Koenzie

Citaat van: Hoppie op 27-10-2005  13:34 uJeetje, een collega brouwer erbij.  :dansen:

Je kunt natuurlijk beginnen met een blikpakket.
Dan hoef je niet van die dure spullen te hebben.
Maar dan doe je al wel ervaring op met het gisten.

 :degroeten:

Ik heb al een keer bier gebrouwen met een blikpakket, zat ook een mooie witte ton en waterslot bij en zo

Nol de Brouwer

Ja dat schijnt een mode trend te zijn. Een duur apparaat kopen en dan goedkoop gaan vullen. kijk maar eens op http://www.members.lycos.nl/niekschroten/  daar wordt uitgelegd hoe je zelf je senseo pads kunt maken.  :denken:
Lees het gastenboek eens je lacht je slap. :elifant:

Groet Nol  :proost2: :proost2:

Edgar

Citaat van: Nol de Brouwer op 29-10-2005  09:26 uJa dat schijnt een mode trend te zijn. Een duur apparaat kopen en dan goedkoop gaan vullen

Ok, dit is off-topic, vergeef me. Maar je moet wel bij het begin beginnen. De trend van de producenten is: Een goedkoop apparaat verkopen en dan dure vullingen! Zoals:

-Printers/Toner en inkt
-Scheermeshouders/Mesjes
-Senseo/Koffiepads (heb je de kiloprijs wel eens bekeken? Barre koffie voor ongeveer 2,5 x de prijs van kwaliteitskoffie)
-Thuistappers/Vaatjes (€ 3,-/l)
-elektrische luchtverfrissers/Flesjes (vloeibaar goud)
-Computers/Operating systemen (Intel/MS)
-Swiffers/Natte lapjes

Koppelverkoop noemen ze dat. Voor een producent is zo'n concept een gouden formule. Als er niet teveel concurrentie is kan hij zelfs op het moederapparaat nof winst maken, maar dat is ondergeschikt (Senseo, Taps) Ik kan wel sympathie opbrengen voor wie zich daar onderuit weet te wurmen. Jammer dat bier zo'n kwetsbaar product is...

Nol de Brouwer

En ik ben ook nog van plan om het vat te vullen met bavaria uit fles 


Ze verkopen toch gewoon vaatjes met Bavaria?

Koenzie

Citaat van: Nol de Brouwer op 02-11-2005  12:51 uEn ik ben ook nog van plan om het vat te vullen met bavaria uit fles 


Ze verkopen toch gewoon vaatjes met Bavaria?

Dat klopt, maar even een vergelijking :

Vaatje kost 13,99 met 6 liter bier (Bavaria)
Kratje kost nu 5 euro voor 24 flesjes a 0,33 = 7,92 liter

Dus...

Vaatje = 2,33 euro per liter
Kratje = 0,63 euro per liter
Scheelt toch weer 1,70 euro per liter, dus 10,20 per vaatje


Adrie

Zelf gebrouwen bier: € 0,40 tot € 0,50 per liter. Scheelt toch weer.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.