Vorig jaar een Perfect Draft aangeschaft met het idee er ook zelf gebrouwen bier mee te kunnen tappen
Een adapter van PVC gemaakt om het fust zelf te kunnen vullen en spoelen.

Dit gaat heel aardig.
Alleen weet je niet of het spoelen van de zak goed gebeurd.
Daarom het fust open gemaakt en de zak van de leiding gesneden.
Er blijft nog wat restand achter en dit kan uiteindelijk gaan schimmelen als je het fust enige tijd niet gebruikt.
Het fust zonder zak gevuld met 2 liter water en daarna weer in het apparaat gezet.
Fust leeg getapt en weer open gemaakt. Er blijft 1 dl. vloeistof over als je deze gebruikt zonder zak.
Doordat ik het bericht over de instelbare temperatuur had gelezen ben ik hiermee verder gegaan.
Ik heb nu een regelbare weerstand van 0-10 kOhm en een schakelaar gebruikt om de temperatuur traloos te kunnen regelen tussen 3 en ongeveer 12 graden.

De schakeling zit tegen de achterkant bevestigd omdat er verder geen ruimte is of het op een minder fraaie plaats zit.
Dmv. een stekker is de achterkant volledig te verwijderen indien het koelblok stofvrij gemaakt moet worden of andere "werkzaamheden"gedaan moeten worden.

Het instellen van de temperatuur gaat de eerste keer proefondervindelijk.
Door een sticker rond het instelwiel van de weerstand te plakken kun je daarop de temperaturen aangeven.
Een volgende keer kun je dan direct de juiste temperatuur kiezen.
Door de schakelaar in de normale stand te zetten wordt de werkelijke temperatuur weergegeven.
Als de schakelaar naar de stand met extra weerstand gezet wordt dan geeft de display na +/- 30 sec. een andere temperatuur aan.
Dit is afhankelijk van de ingestelde temperatuur dmv. de regelbare weerstand.
Als de temperatuur is ingesteld gaat de display ook naar 3 graden. Schakel je dan terug naar de normale stand dan geeft de display de juiste (ingestelde) temperatuur aan.
Wil je dat het fust op deze temperatuur blijft dan zet je deze terug op de instelbare stand.
Het display geeft dan weer 3 graden aan wat eigenlijk wil zeggen dat deze niet verder meer zal koelen. De temperatuur blijft dan gehandhaaft.
Rest mij alleen nog het aluminium fust eerst grondig te kunnen reinigen en te spoelen zodat het ook echt schoon is.
Ik zat te denken om dit eerst met amonia te reinigen en daarna met soda goed uit te spoelen zodat de amonia resten eruit gaan.
Daarna is het fust klaar voor gebruik. Eenmaal leeg kun je het fust weer eenvoudig spoelen en laten drogen op de verwarming.
Als het eenmaal droog is kun je deze weer afsluiten en kun je het droog en zonder dat er rommel in komt bewaren tot de volgende vulling.