Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Gezocht: Iwaki pomp of Solar pomp  (gelezen 9719 keer)

Offline Jelmer P

• Senior lid
  • Land: 00
Re: Gezocht: Iwaki pomp of Solar pomp
« Reactie #25 Gepost op: 20-06-2015 12:21 u »
op deze manier snap ik inderdaad dat het goed gaat met een niet zelf aanzuigende Pomp.
Ik wil gaan maischen in een gamel omdat dese super goed ge´soleerd zijn.. 1 of 2 staps maiscschema's. Ik wil liever niet boren in het gamel omdat dan de isolatie verloren gaat. Dus ik had bedacht na het maischen een hevelfilter in te brengen en op die manier te filteren. Echter wil ik geen hoge installatie en alles op zwaartekracht laten stromen, maar gewoon 3 ketels naast elkaar op en frame. Vandaar mijn vraag over het pompje of ik van mijn hevelfilter naar mijn kookketel kan pompen.
In de kookketel en warmwater ketel kan ik onderin gewoon een kraan aanbrengen dus daarbij is het geen probleem.
Je kan ook een hevelfilter maken en die dan over de rand heen met een kraantje onder de bodem van de pan... Maar of dat kan zonder aanzuigen... Geen idee

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Toine

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
Re: Gezocht: Iwaki pomp
« Reactie #26 Gepost op: 20-06-2015 14:57 u »
Niet zelf aanzuigend is geen probleem als je er maar voor zorgt dat de pomp helemaal op het laagste punt zit van het systeem.

In ieder geval onder het niveau van de ketel waaruit je maisch of wort wil verpompen. Mijn maischketel staat bovenaan het systeem, het warmwatervat eronder. Halverwege mijn systeem zet ik de pomp. Zo houd ik het circuit zo kort mogelijk, en dus een beter rendement (minder warmteverlies)

Tags: