Magneetroerder voor < 5 euro

Gestart door Raymond293, 26-08-2011 20:59 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yuri

Dat dit soort fans ooit slecht regelbaar zijn kan ik helemaal beamen. Toch zijn veel (moderne) fans prima regelbaar dmv de voedingsspanning. EBM-PAPST zegt bijvoorbeeld: 50% tot 125% van Unominaal.

 

Pim

Precies wat ik bedoel Yuri....   50% van nominaal is volgens mij véél te hard voor een roerder   >:D

Sander van Dijk

Ik kan mijn zelfbouwroerder met een 12 V voeding (ik heb wel meer vermogen, maar ik weet niet hoeveel) met een PWM controller perfect regelen. Ik kan de fan gewoon extreem langzaam laten draaien. Gewoon van 1 t/m 100%

Sander van Dijk

Citaat van: Pim op 29-07-2014 &nbsp;15:50 uPrecies wat ik bedoel Yuri....   50% van nominaal is volgens mij véél te hard voor een roerder   >:D
Inderdaad, ik laat mijn PC fan van 12 V vaak maar op iets van 30% draaien.

Bennemans

Heb net de mijne redelijk aan de praat en niet minder dan 5 euro. Diverse onderdelen via mijn werk geregeld. Toeren geregeld met een PWM deze was een tientje via Ebay. Misschien een andere voeding, die ik nu gebruik is van een oude laptop.
Op het bijgevoegde viodeootje zie je een kleine erlenmeyer (1 liter), ik heb nog een 5 liter erlenmeyer, maar bij bij een inhoud van 1,5 a 2 liter bereikt de vortex erg snel de roervlo en vliegt deze uit de bocht.

Dus een 2 liter erlenmeyer op de kop tikken en links en rechts wat aanpassingen, maar tot dan eerst deze versie in gebruik nemen.


pieter v


Bennemans

Ik heb mijn toeren regelaar weg via Ebay, als ik dit opzetje zelf had gezien hoefde ik de rest ook niet bij elkaar te zoeken.
Of het uiteindelijk goed werkt weet je pas als je het in elkaar hebt gezet.
Maar voor die centen zou ik er voor gaan.

Succes  :)

ps. als je het aanschaft, laat dan wel weten of het iets is.

pieter v

Ik heb de magneetroerder  besteld, dus nu maar effe afwachten tot dat hij aankomt en dan in elkaar knutselen.

Bennemans


pieter v

Ik heb inmiddels mijn magneetroerder gekregen uit Australië, maar moet hem wel nog in elkaar knutselen.
Wat me effe tegenviel is dat ik bijna € 25,- moest betalen aan invoerrechten. Als ik dat had geweten denk ik niet dat ik hem besteld had.

Jacques

Citaat van: pieter v op 16-10-2014 &nbsp;19:55 uIk heb inmiddels mijn magneetroerder gekregen uit Australië, maar moet hem wel nog in elkaar knutselen.
Wat me effe tegenviel is dat ik bijna € 25,- moest betalen aan invoerrechten. Als ik dat had geweten denk ik niet dat ik hem besteld had.

De verzendkosten worden meegerekend voor de bepaling van de invoerrechten. Als ik het goed begrepen heb kost de roerder € 20 exclusief verzendkosten. Tot € 22 zijn geen invoerrechten en omzetbelasting verschuldigd. Door de verzendkosten kom je over de drempel.
Zie http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/douane/goederen_ontvangen_uit_het_buitenland/van_organisaties_en_bedrijven/moet_ik_belastingen_bij_invoer_betalen_zo_ja_hoe_bereken_ik_dat


Bennemans

Dat heb je als je pech hebt, dan word je eruit gepikt en ben je de Sjaak.

William

Ga er in de prijsafweging vanuit dat je de Sjaak bent, dan valt het achteraf meestal wel mee.

pieter v

Achteraf niet getreurd, maar ik ben er toch blij mee.

pieter v

Ik heb mijn magneetroerder inmiddels in elkaar geknutseld en hij functioneert prima.

Jelmer P

Wat gaat hier fout?

Ik heb nu 2 ventilators laten roken waarna ze niets meer doen. Na de eerste dacht ik dat het toevallig een slechte ventilator had..

Ik heb de zwarte draad verbonden met - en de gele met +
Ik heb het getest met wat varieren in het aantal Volt maar de ampère meter gaf wel wat meer aan dan de 0,4 die op de ventilator staat. Maar dit is toch geen probleem? Ik heb die ventilator van mijn gistkast namelijk ook op een adapter met 1 amper.

De test liet heel even een mooie draaikolk zien in 1,5 water met als test een spijker omwikkeld met plasticfolie. Deze ga ik nog vervangen door een roervlo.




Aanvulling.. Ik heb het voltage waarschijnlijk niet goed in de gaten gehouden... Ik was in de veronderstelling dat het een 12 volt adapter was. De ventilators kunnen waarschijnlijk niet zo goed over een dubbel aantal volt.

Nu maar eens op zoek naar andere ventilators...

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.