Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Digitale elektrische RVS brouwketel 27 liter nieuw  (gelezen 27952 keer)

Offline Steinway

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Waait er schuim van uw pint, dan is er wind.
Re: Digitale elektrische RVS brouwketel 27 liter nieuw
« Reactie #50 Gepost op: 06-06-2015 10:37 u »
Ha Jakeman,

Bedankt voor de tip! Gister deze ook aangekocht op Amazone.de.

Ben benieuwd?!

Groet,
Steinway

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Edolem

• Super lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #51 Gepost op: 06-06-2015 12:27 u »
Ik vind het wel interessant eigenlijk, die extra warmtebronnen.
Voor zowel het maischproces, maar zeker ook het koken. Om snel alles op de juiste temperatuur te krijgen.
Iemand die zoiets al heeft: is het gevoelig voor aanbranden??

Kan het ook als extra warmtebron binnen maischen? En brandt de mout daar dan niet snel aan vast?

Ik heb mijn brouwproces aardig onder controle alleen de verwarmtijden van mijn maischen, maar ook de tijd dat mijn wort gaat koken is me net iets te lang.
Aanrader dan?

Offline MartijnOMG

• Vol lid
  • Brouw Rookie!
« Reactie #52 Gepost op: 29-07-2015 17:16 u »
Hoe bevalt deze ketel na een paar maandjes?

Offline broeder

• Super lid
  • Natuurlijk PINT-lid... Jij toch ook?
« Reactie #53 Gepost op: 29-07-2015 18:28 u »
Ik vind het wel interessant eigenlijk, die extra warmtebronnen.
Voor zowel het maischproces, maar zeker ook het koken. Om snel alles op de juiste temperatuur te krijgen.
Iemand die zoiets al heeft: is het gevoelig voor aanbranden?

Hoi,
Een van mijn medeclubleden gebruikt zowel gas als dompelaar,
bovendien kan die uitgebreid staan ouwenelen.
Juist... je hebt het al door.
Ouwenelen en supersnel opwarmen (tegelijk de mammoetbrander en dompelaar) geeft als uitkomst:
Overkoken... Gdv... grrrr.... gloeiende...
Paniek wat het eerst uit:
het gas: hete wort over je tengels... Gdv   :shelp: ...grrrr   :echtboos: ...gloeiende   :pasop: ...
of toch dompelaar... shit dan blijft toch nog overkoken,
dus moet het gas toch ook uit: hete wort over je tengels... Gdv... grrrr... gloeiende...

Hebben we al een paar keer meegemaakt (het is dus geen ezel),
maar wij liggen dubbel, geen groter vermaak dan leedvermaak. :lol: :blabla: :lol: :blabla:

Doe er mee wat je wilt. :denken:
groet,
broeder Willem

Offline Steinway

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #54 Gepost op: 15-08-2015 01:59 u »
Hoe bevalt deze ketel na een paar maandjes?
Eindelijk de ketel kunnen testen inclusief isolatie om de behuizing.
Helaas koken lukt niet goed met deze ketel. Maischen gaat prima maar koken helaas nee, daar heeft deze ketel wat hulp nodig.
Door zoals al door een aantal mensen gemeld een extra dompelaar warmte-element is deze ketel toch prima bruikbaar.
Ik had gelukkig nog 1 dompelaar warmte-element liggen van 500 watt en dat is al voldoende om een goede rollende kook te krijgen.
Dus voor deze prijs zeker de moeite waart. :D

Groet,
Steinway

Offline milanm1989

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #55 Gepost op: 15-08-2015 11:04 u »
En hoe zit het met de nauwkeurigheid van de ingebouwde thermostaat?

Offline bert braadslee

• t Wort Wat!
  • Super lid
  • Goed bier is een eerste levensbehoefte.
« Reactie #56 Gepost op: 15-08-2015 15:07 u »
Helaas koken lukt niet goed met deze ketel. Maischen gaat prima maar koken helaas nee, daar heeft deze ketel wat hulp nodig.
Door zoals al door een aantal mensen gemeld een extra dompelaar warmte-element is deze ketel toch prima bruikbaar.
Ik had gelukkig nog 1 dompelaar warmte-element liggen van 500 watt en dat is al voldoende om een goede rollende kook te krijgen.

Groet,
Steinway

De kans is groot dat de sensor een te hoge waarde aangeeft zodat je ketel denkt dat deze bij een lagere temperatuur denkt dat ie kookt. Dit ligt niet aan het kookvermogen van de ketel maar aan de sensor/afregeling.
In plaats van een extra dompelaar zou ik de sensor overbruggen met een schakelaar zodat deze op maximaal vermogen kan stoken. Met een elektrieken ketel van 27liter heb  ik geen enkele moeite om 22 liter wort als een gek ventje te laten koken.

groeten,
Bert.

Offline bert braadslee

• t Wort Wat!
  • Super lid
  • Goed bier is een eerste levensbehoefte.
« Reactie #57 Gepost op: 15-08-2015 15:09 u »
En hoe zit het met de nauwkeurigheid van de ingebouwde thermostaat?

Bedoel je dit?
http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,28529.msg437154.html#msg437154
Of bedoel je de constantheid van de gemeten temperatuur?

groeten,
Bert

Offline Steinway

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #58 Gepost op: 16-08-2015 16:00 u »
Citaat
Citaat van: Steinway op Gisteren om 01:59

Groet,
Steinway

De kans is groot dat de sensor een te hoge waarde aangeeft zodat je ketel denkt dat deze bij een lagere temperatuur denkt dat ie kookt. Dit ligt niet aan het kookvermogen van de ketel maar aan de sensor/afregeling.
In plaats van een extra dompelaar zou ik de sensor overbruggen met een schakelaar zodat deze op maximaal vermogen kan stoken. Met een elektrieken ketel van 27liter heb  ik geen enkele moeite om 22 liter wort als een gek ventje te laten koken.

groeten,
Bert.

Hmm zal de temp eens na meten als ik weer terug ben van vakantie 😎

Offline Steinway

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #59 Gepost op: 12-09-2015 00:39 u »
Citaat
Citaat

Citaat van: Steinway op Gisteren om 01:59

Groet,
    Steinway

groeten,
    Bert.

Hmm zal de temp eens na meten als ik weer terug ben van vakantie 😎

Temperatuur van deze ketel nagemeten met een externe goede temperatuurmeter. Afwijking is niet meer dan 0.5 graden t.o.v. mijn andere meter. Dus dat is oke! Maar als je koken instelt komt de ketel niet hoger kwa temp. dan 98 graden celcius. Het ligt hoogstwaarschijnlijk toch aan het warmte-element te weinig vermogen.

Maar met wat hulp externe dompelaar is de ketel prima bruikbaar. :biersmile:

Groet,

Steinway

Offline rajd

• Super lid
  • Elk antwoord is slechts een vraag verwijderd.
« Reactie #60 Gepost op: 13-09-2015 11:12 u »
Weet iemand hier wat de diameters (binnen) van de pan is? Is het kraantje demontabel c.q. Kan er een goede kraan in?

Bedankt!

Offline Edolem

• Super lid
« Reactie #61 Gepost op: 13-09-2015 11:35 u »
Aanvulling overigens.
Ik heb een zware dompelaar gekocht (3000 W): echt een aanrader. Mijn wort kookt nu zo. De opwarmtijden halveren, zo niet meer!

Offline rajd

• Super lid
  • Elk antwoord is slechts een vraag verwijderd.
« Reactie #62 Gepost op: 13-09-2015 11:46 u »
Aanvulling overigens.
Ik heb een zware dompelaar gekocht (3000 W): echt een aanrader. Mijn wort kookt nu zo. De opwarmtijden halveren, zo niet meer!

Klinkt goed. Mijn gedachte is een filterplaat erin, goede kraan erop, solar pompje en circuleren maar. Prima als maischpan. Koken doe ik voorlopig nog even in mijn net aangeschafte RVS pannetje :).

Offline errr

• Junior lid
  • **
« Reactie #63 Gepost op: 14-12-2015 15:05 u »
Doordat er eerder in dit topic verschillende alternatieven besproken worden en ook de gebruikmaking van warmte elementen, kan ik nu niet meer helemaal opmaken of iemand positieve ervaringen heeft met de Profi Cook 1066?

Ik ben erg benieuwd of dit apparaat de moeite waard is om mee te maischen en koken?

Offline Danny-L

• De Roerstok
  • Boven 10 berichten
  • *
  • ik zeg: proost!!!!!
« Reactie #64 Gepost op: 14-12-2015 16:26 u »
Let op! De besproken profiketel heeft een temperatuur instel bereik vanaf 60 ºC dat is te hoog voor de eerste rust.
Zoek eens op amazon.de naar Bielmeier. ook een prima pot voor te maischen. Deze ga ik aanschaffen.
Voor te koken ga ik een klarstein 30 ltr kopen deze is 2850 W. Hier kan je tijdens het maischen je spoelwater in koken en even opslaan in een (vergisting)emmer of zo.

Wat betreft de dompelaars, hier staan waarschijnlijk 2 vierkantjes in elkaar op gedrukt. Dat betekent dubbelgseïsoleerd en deze mogen niet geaard zijn. Zo'n tekentje staat ook een boormachine.

Beter is om voor de wandcontactdozen die je gebruikt een aardlekschakelaar te zetten van 0,03 A.

Offline errr

• Junior lid
  • **
« Reactie #65 Gepost op: 14-12-2015 16:32 u »
Let op! De besproken profiketel heeft een temperatuur instel bereik vanaf 60 ºC dat is te hoog voor de eerste rust.
...

Volgens mij is dat een fout op de site van Amazon (tenzij dat een oud type betreft?). Op de website van Profi Cook staat dat het bereik 30 tot 100 graden is. Evenals in de handleiding:

http://www.proficook.de/kitchen-helper-cooking-cooling/pc-eki-1062.html

https://www.gebruikershandleiding.com/ProfiCook-PC-EKA-1066/preview-handleiding-616793.html

Misschien kan iemand die de ketel in bezit heeft uitsluitsel geven?

Offline Danny-L

• De Roerstok
  • Boven 10 berichten
  • *
  • ik zeg: proost!!!!!
« Reactie #66 Gepost op: 14-12-2015 17:20 u »
Volgens mij is dat een fout op de site van Amazon (tenzij dat een oud type betreft?). Op de website van Profi Cook staat dat het bereik 30 tot 100 graden is. Evenals in de handleiding:

http://www.proficook.de/kitchen-helper-cooking-cooling/pc-eki-1062.html

https://www.gebruikershandleiding.com/ProfiCook-PC-EKA-1066/preview-handleiding-616793.html

Misschien kan iemand die de ketel in bezit heeft uitsluitsel geven?

Oh dat zou goed kunnen, een fout van amazon. Ik wilde eigenlijk de Bielmeier bestellen maar als de proficook echt vanaf 30 ºC  loopt dan scheelt dat toch weer 70 euro's. Kunnen we dan weer een grotere platenkoeler kopen bij brouwmaatje. Ik wacht dus ook even op een reactie.

Offline Ambero

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #67 Gepost op: 29-02-2016 23:20 u »
Klinkt goed. Mijn gedachte is een filterplaat erin, goede kraan erop, solar pompje en circuleren maar. Prima als maischpan. Koken doe ik voorlopig nog even in mijn net aangeschafte RVS pannetje :).
Ben je nog erachter gekomen wat de diameter is voor de filterplaat? Heb je deze al besteld? En waar? Allemaal vragen!

Offline jakeman

• Boven 10 berichten
  • *
  • Life is to short to drink Heineken
« Reactie #68 Gepost op: 07-08-2016 11:09 u »
Voor wie nog op zoek is naar een (digitale) elektrische brouwketel. Afgelopen week heb ik via Amazon Duitsland een RVS Weckketel (Profi Cook PC-EKA 1066 Einkochautomat) gekocht. De ketel heeft een vermogen van 1800 W, een maximale inhoud van 27 liter en werd binnen 4 dagen (!) aan huis geleverd vanuit Duitsland door UPS.

Link:

http://www.amazon.de/dp/B00NUISOAC/ref=sr_ph?ie=UTF8&qid=1432453654&sr=1&keywords=Profi+Cook+PC-EKA+1066

De genoemde prijs op de site is incl. verzendkosten naar Nederland.

Een goed jaar later even een (teleurstellende) update van deze miskoop. De kwaliteit is namelijk erbarmelijk en eigenlijk zelfs gevaarlijk slecht, oftewel onveilig!
Bij de eerste ketel die ik heb gekocht, bleek bij de thermostaat niet te werken, met als gevolg oververhitting. Dit gemeld bij Amazon en zonder enig probleem had ik binnen 3 werkdagen een nieuwe in mijn bezit.

De tweede heeft inmiddels ook de geest gegeven. Op een gegeven moment kon ik bij hogere temperaturen de temperatuur niet meer aflezen en ook niet meer instellen. Bij nader onderzoek bleek, na het verwijderen van de display armatuur, de kunststof nabij de display door oververhitting helemaal te zijn door/weggesmolten!

Zo blijkt goedkoop, dus helaas uiteindelijk weer eens duurkoop én een grote teleurstelling! Alhoewel dit voor alle duidelijkheid niet geldt voor de Silvercrest ketel van Lidl, want die heb ik nog steeds in gebruik en heeft nooit enig probleem vertoond (kostprijs destijds € 60,-) . Maar helaas wordt deze al geruime tijd niet meer verkocht door Lidl.

Ga nu toch maar wat meer spenderen en voor een Kochstar WarmMaster DeLuxe E Profi of BIELMEIER Einkoch-Vollautomat Digital.

Offline Peterrr

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Cooling is an Art!
« Reactie #69 Gepost op: 07-08-2016 17:34 u »
Ik heb dezelfde ervaringen als jou.. na 3 slechte pc van Amazon...

Nu de bielmeier digitale... Super tevreden  ;)

Grt Peter

Offline Eriksr70

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #70 Gepost op: 09-07-2017 16:21 u »
Hallo Jakeman,

Hoe bevalt jouw ketel?

Ik heb dezelfde en vanmorgen begin hij een beetje te roken en daarna stopte hij er helemaal mee..

Het was de 2e keer dat hij aan stond.

Gr. Erik

Tags: koken