Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ervaringen Braumeister Speidel 20/50 plus mod. 2017  (gelezen 3040 keer)

Offline Ascharina

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: ch
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Ervaringen Braumeister Speidel 20/50 plus mod. 2017
« Gepost op: 13-02-2017 10:25 u »
Goedendag,

Heeft er al iemand ervaring met de nieuwe Speidel Braumeister 20 of 50 plus mod. 2017. Ik ben aan het overwegen om een Braumeister aan te schaffen, maar weet niet of de meerwaarde opweegt tegen de verbeterde uitvoering met een koelmantel en een aftapkraan wat het reinigen moet vereenvoudigen. 20 l versie kost hier CHF 1780,- tov CHF 1550,- en de 50 l versie kost hier CHF 2590,- tov 2270,-. De oude versie is inclusief de spiraalkoeler een moutpakket naar wens en brouwcursus.

Groeten John.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Brouwers

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Super lid
  • Land: nl
Re: Ervaringen Braumeister Speidel 20/50 plus mod. 2017.
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2017 12:02 u »
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje, ik wil mijn 50l Braumeister gaan inwisselen voor een 20l. De plus maakt aanlokkelijk om iets meer geld uit te geven >:D

Hier zijn al wat ervaringen te vinden:https://forum.braumeisters.net/viewtopic.php?f=8&t=2272&sid=c90340913604ee2bc82a5e73d2ef57a9&start=90
Conclusie hier is dat het kraantje fijn is onderin. Koelen zonder pomp aan duurt heel lang >60 min.

http://hobbybrauer.de/forum/viewtopic.php?f=22&t=12451&p=192321&hilit=Braumeister+plus#p192321 hier wordt aangegeven dat koelen tot 25 graden ongeveer 20 min duurt met de pomp aan tegen 15 min met de spiraalkoeler.

Offline Wallie

• Vol lid
  • Land: nl
Re: Ervaringen Braumeister Speidel 20/50 plus mod. 2017
« Reactie #2 Gepost op: 08-07-2017 15:09 u »
Wij brouwen met een nieuwe 50 L Braumeister.
Het kraantje op de bodem (onder de Braumeister) is heel praktisch!

De koelmantel valt wat tegen, koelen gaat op zich wel maar een spiraalkoeler doet het toch beter.
Als we een spiraalkoeler gebruiken en bij 85* de pomp aanzetten gaat het koelen in ongeveer 25 minuten.

Offline Loser

• Junior lid
  • **
Re: Ervaringen Braumeister Speidel 20/50 plus mod. 2017
« Reactie #3 Gepost op: 08-07-2017 23:38 u »
Misschien niet het antwoord dat je wil horen of nodig hebt maw misschien offtopic?
Maar door de nieuwe module op de Grainfather kan je bij wijze van spreken het zelfde als met een Braumeister.
Alleen heb je een tegenstroomkoeler waar je in 20 min je wort tot 20c in je vergistingsvat hebt ipv de koelmantel&spiraal.
En je zonder hulpstukken minder beperkt zit qua volume. En dit voor de helft van de prijs.
Niet relevant? Gewoon negeren/verwijderen...

Tags: