Zelfbouw tafel kroonkurkapparaat

Gestart door Sander van Dijk, 23-05-2015 13:12 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sander van Dijk


Ik was tot nu toe heel tevreden met mijn hand kroonkurkapparaat die bij mijn startset zat, maar die is gesloopt tijdens het geforceerd doppen van de Brandflesjes. Dit ging eigenlijk niet, maar na heel lang proberen ging het wel. Daarna ging het doppen bij de euroflesjes ook niet meer goed.


Toen werd het tijd om wat nieuws te regelen. Ik had nog een losse kop van 26 mm liggen. Deze had M18x1,5 buitendraad. Ik heb op Marktplaats een boorstatief a € 7,50 gekocht. Op mijn werk kon ik een M18x1.5 moer regelen. Dus was het vrij simpel.


Ik heb een gat geboord van 18 mm. Daar het draadgedeelte van de losse kop doorheen en aan de andere kant de moer erop gedraaid. En klaar was kees. Ik heb hem al even getest en hij werkt super.




[size=78%]
[/size]


Lenx

Goed gemaakt! Ik werk ook nog met een handaparaat, die ook al een beetje gebarsten is door grote doppen te nijpen, en ik was ook al aan het denken aan iets in die richting. Een boorstatief heb ik al, maar ik ben bang dat ik hem kapot zal maken met die grote krachten. Ik gebruik hem nog om te boren namelijk en wil dat ook zo houden. Hoe bevalt bij jou de robuustheid van het statief?

Sander van Dijk

Citaat van: Lenx op 23-05-2015  13:23 uGoed gemaakt! Ik werk ook nog met een handaparaat, die ook al een beetje gebarsten is door grote doppen te nijpen, en ik was ook al aan het denken aan iets in die richting. Een boorstatief heb ik al, maar ik ben bang dat ik hem kapot zal maken met die grote krachten. Ik gebruik hem nog om te boren namelijk en wil dat ook zo houden. Hoe bevalt bij jou de robuustheid van het statief?


Het statief is stevig genoeg naar mijn mening. Ik heb bewust de losse kop wat dichter naar de kolom van het statief geplaatst, waardoor de krachten wat minder groot worden. Ik had ook de losse kunnen bevestigen op de plek waar normaal de boormachine komt, maar dan moet je er meer kracht op zetten.


En ik wilde het boorstatief inderdaad ook nog kunnen gebruiken om te boren.

bierhenkie

Citaat van: Sander van Dijk op 23-05-2015  13:29 uHet statief is stevig genoeg naar mijn mening. Ik heb bewust de losse kop wat dichter naar de kolom van het statief geplaatst, waardoor de krachten wat minder groot worden. Ik had ook de losse kunnen bevestigen op de plek waar normaal de boormachine komt, maar dan moet je er meer kracht op zetten.


En ik wilde het boorstatief inderdaad ook nog kunnen gebruiken om te boren.
En je kunt er ook altijd nog een boormachine inzetten. Multifunctioneel dus. :D

mbroek

Ik gebruik dezelfde standaard, dat werkt prima en gaat niet kapot door het doppen. Als je ook een 29 mm cap hebt het mechaniek op zijn kop op de zeskant zetten en je kunt ook grote flessen doppen.

Bij mij zit de cap op dezelfde plaats, alleen ik had caps met binnendraad.

Sander van Dijk

Citaat van: bierhenkie op 23-05-2015  13:58 uEn je kunt er ook altijd nog een boormachine inzetten. Multifunctioneel dus. :D
Dat was inderdaad het idee.


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.