Brouwset voor de beginner, nu ook bij de HEMA (en Xenos) te koop

Gestart door Puck, 23-05-2015 10:39 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bennemans

Citaat van: John op 06-06-2015  21:11 uEn Xenos ziet ook het gat in de (bier)markt:
Zal me niets verbazen als er nog andere zaken zich op deze markt gaan storten zo voor vaderdag...

Zooms

Xenos? Die hebben geen eens een hebbelijk bierglas, laat staan dat ze bierpakketten gaan verkopen.. Moet niet gekker worden  :weetniet:

EDIT: Was net bij Xenos en zag daar schitterende bierglazen. Zouden ze mijn gemopper van een paar maanden geleden ter harte hebben genomen?

John


Zooms

Citaat van: John op 06-06-2015  21:50 uDe slogan in de advertentie klopt anders wel  ;)
:D Klopt! Maar wat doet die rommel dan op de foto? :weetniet:

John


seed7

Citaat van: Zooms op 06-06-2015  21:45 uXenos? Die hebben geen eens [...]

Xenos heeft meer bierhistorie dan de hippe super die een IPA in het schap durft te zetten. Jarenlang hadden ze de zware Belgen op de plank in een tijd dat zelfs menig slijter ze niet had, Guldendraak, Delirium, dat soort dingen.

Ingo

Eelke

Heb 8 jaar geleden al eens een brouwset gekocht bij de xenos. Was een vatje, waaruit je rechtstreeks tapte, met een koolzuur patroon. Eigenlijk was dat mijn eerste brouwsel.

Was niet lekker hoor.

Zooms

Citaat van: seed7 op 06-06-2015  22:11 uXenos heeft meer bierhistorie dan de hippe super die een IPA in het schap durft te zetten. Jarenlang hadden ze de zware Belgen op de plank in een tijd dat zelfs menig slijter ze niet had, Guldendraak, Delirium, dat soort dingen.

Ingo

Daar heb je een punt.

Peterrr

Is er markt voor een pakketje voor 5 liter bier voor 29,95?
Met weinig herbruikbare spullen...

Grt Peterr

Jacques

Citaat van: Peterrr op 06-06-2015  22:48 uIs er markt voor een pakketje voor 5 liter bier voor 29,95?
Met weinig herbruikbare spullen...

Grt Peterr

Met die € 29,95 zijn toch net wat goedkoper dan de Hema. Kan voor sommigen net wat aantrekkelijker is.
Bij dit pakket hoef je niet te maischen, wel een stuk minder ambachtelijk dan het Hema-pakket.

Lincolnm3


Dante

Citaat van: Lincolnm3 op 08-06-2015  17:07 uNu wederom bij de Xenos
http://www.xenos.nl/brewbarrel-pilsner
Prijs: 29.99
Gratis bezorging vanaf 30,-

lol... Moet je er toch nog wat bij nemen om de gratis bezorging te krijgen  ::)


Wat overigens ook op viel:
Adviesleeftijd:   alle leeftijden

Dus ik neem aan dat je alchoholvrij aan het brouwen bent :police:

Jacques

Vandaag even langs de Xenos gelopen. Er stonden heel veel pakketten.



Niet erg ambachtelijk. Geen reinigingsmiddel... Maar wel een vaatje waaruit je kunt tappen.


Volgens de handleiding maak je bier. Er wordt dus weer niet gebrouwen!


vanduijneveld

Als ik heeel eerlijk ben, ben ik eigenlijk niet zo erg happy met deze grootschalige ontwikkeling.
Als je een half jaar geleden vertelde dat je brouwde kreeg je nog de reactie "oh, wat leuk, dat hoor je niet vaak! Hoe doe je dat?"
Nu: "Oh ja, dat doet iedereen. Is helemaal in, net zoals met je baard en houthakkersshirt achter de barbecue staan"

Nu doe je het natuurlijk voor jezelf en niet voor anderen, maar het hipster stempel vind ik maar niks.  :-X


foz

Ach, waait snel genoeg weer over. En de volhouders zien we vanzelf hier op de forum terug.

vanduijneveld


Peterrr

Vooral als de ongeduld toeslaat...
En het niet zo smaakt als verwacht!

(Wat we allemaal hebben gehad bij ons eerste blik? 😉)

Maar ik geloof dat het HEMA pakket toch wel een beetje  echt brouwen is.
Zag bij " Brew Dogs" dat ze bij het stel waren wat die pakketten de wereld in slingert.
En waren echt gepassioneerd bezig.

Grt Peterr
http://tv.esquire.com/now/brew-dogs/full-episode/brooklyn/414368323532

Jacques

Vanavond om 18:15 uur kijken naar RTL EditieNL.

Het vervolg op dit fimpje.

Ik verklap nog niets.

joosting87

Bij de Xenos kan je al binnen 7 dagen genieten van je eigen biertje (zie de folder aanbieding). Zo snel lukt het me niet hoor ;-). Vraag me af hoe het dan in zijn werk gaat  :weetniet:

JaslantheXIII

Ik ben aan het brouwen begonnen met dit Hema pakket. Volgende week kan ik eindelijk gaan proeven. Het lijkt mij best een redelijke pakket (niet dat ik er al heel veel van weet). Die uitleg op de achterkant is een beetje kort door de bocht maar op de website van brooklyn brewery is er een uitgebreidere uitleg te vinden. Denk dat die pakketten er wel voor zorgen dat meer mensen het gaan proberen maar weet niet of het voor iedereen is. Zullen met de tijd wel zien wie er blijven plakken. Ik vind het in elk geval een super hobby en ben al aan het kijken voor wat mooiere grotere spulletjes en mijn vriend wordt dagelijks gespammed met recepten die we uit moeten gaan proberen. Haha!

Jacques

Het resultaat van het HEMA-pakket met mout was ten opzichte van het blik Brewferm met moutextract verrassend goed.
En dat terwijl er met hele eenvoudige middelen gebrouwen is. Simpel maischschema van 60 minuten bij 66 ºC en dan langzaam verhogen tot 77 ºC. Met een gewone keukenzeef gefilterd. (Dat kan beter want nu zat er veel trub in de gistingsfles.)  Gekookt met hoppellets.


Het blijft mij een raadsel waarom zoveel hobbybrouwers vinden dat je de hobby zou moeten starten met een blik. Moutbrouwen heeft zo snel een beter resultaat dat je de blikfase beter kunt overslaan.
Howel ik er persoonlijk niet zo'n liefhebber van ben kan het brouwen in een zak het filterprobleem oplossen. Die zakken hoeven ook niet veel te kosten.
Nadeel van moutbrouwen is wel dat je een schootmolen nodig hebt. Maar misschien kunnen onze leveranciers hierop inspelen door mout voor 5 of 10 liter bier geschroot in een vacuümverpakking aan te bieden. En ook kleine afgewogen hoeveelheden hop te verpakken voor 5 of 10 liter bier.

Al met al een goed initiatief van de HEMA om met een moutpakket te komen voor beginnende brouwers.

Voor degenen die het eerste filmpje niet gezien hebben, zie hier.

Zie hier voor het filmpje van vandaag.

Herman


Rene Haring

Leuke reportage en je ziet maar weer, de HEMA flikt het weer  :groots:

McMelloW

Leuke reportage.
Jacques, je wordt zo nog een BBB-er  Bekende BierBrouwer  :brouwen:

WeirJack

Jacques,

1 vraagje van deze beginner. Heb zonet de handleiding gedownload en daar staat

The Mash • Heat 2 quarts (1.9 liters) of water to 160°F (71°C).
The Sparge • Heat additional 4 quarts (3.8 liters) of water to 170°F (77°C).
 You want to collect 5 quarts (4.75 liters) of wort

Maar ik kom dus opgeteld aan 6 quarts oftewel 5.7 liter?

Of lees ik het nu verkeerd?

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.