Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Bierbrouwers in Belgisch Limburg  (gelezen 2519 keer)

Offline Bruyn

• Junior lid
  • **
  • 24 uren = 1 dag. 24 flesjes = 1 bak bier. Toeval ?
Bierbrouwers in Belgisch Limburg
« Gepost op: 17-08-2005 12:53 u »
Hoi Brouwers,

Ik lees op dit forum over verschillende gildes, verenigingen en clubs die regelmatig samenkomen. Tot mijn spijt merk ik dat deze allemaal in Nederland zijn. Ik ben er nochtans van overtuigd dat er ook heel wat Belgen op dit forum vertoeven.

Waar komen de Belgen samen? Is er in Belgisch Limburg ( of in die buurt ) ergens een gilde of club van bierbrouwers. (Ik vind wel de Limburgse Biervrienden, maar die proeven alleen maar bier (ook wel leuk, maar toch ...  ^-^ )

En als er nog geen club of gilde zou zijn... Zijn er ge´nteresseerden om een club op te richten?

Laat maar iets van je horen!

Greetz,

Bruyn :pan:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Pallieter

• Vol lid
  • Land: be
  • BROUWEN EEN PRACHTIGE HOBBY
Re: Bierbrouwers in Belgisch Limburg
« Reactie #1 Gepost op: 18-08-2005 02:03 u »
Hallo Bruyn,

In de Limburg en de Kempen wordt er zeker de roerstok gehanteerd .De brouw en wijngilden zijn meestal aangesloten bij het Verbond van Wijn en bierbrouwers (VAW) .
http://www.vaw.bewoner.antwerpen.be/
Op de bovenstaande site vind je veel informatie en kan je uitzoeken welke gilde het dichtst bij je woonplaats is. Het brouwmekka binnen het verbond is de gilde Saters en Bachanten te Geel deze telt ruim een honderdtal huisbrouwers. Hier ben ik ook aangesloten.
                                     Groeten en misschien tot ziens in Geel  :proost2:
                                                  Pallieter

Offline efka

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 19-08-2005 22:52 u »
hallo Bruyn,

Balen heeft een bierbrouwersgilde met een brouwinstallatie die door de leden (in het clublokaal) kan gebruikt worden zodat de beginnende amateurbrouwer zonder te investeren onder begeleiding kan leren brouwen, ook nadien is de installatie ter beschikking.

Het is dan wel geen Belgisch Limburg maar wel vlak op de provinciegrens.
     hoppige groetjes

Offline Bruyn

• Junior lid
  • **
  • 24 uren = 1 dag. 24 flesjes = 1 bak bier. Toeval ?
« Reactie #3 Gepost op: 19-08-2005 23:20 u »
Hoi Pallieter en Efka,

Bedankt voor de reacties.
De gilde in Geel heeft een goed gevulde agenda ( volgens hun website ).
Over die van Balen vind ik echter niks. Hebben ze ook een website of een vaste agenda ?

Greetz,

Bruyn :pan:

Offline efka

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 23-08-2005 12:45 u »
Hallo Bruyn,

Onnodig zoeken naar een website of agenda van de Balense Bierbrouwers want dat is er niet, het is een kleine jonge club met lekker bier en vooral aandacht voor het bierbrouwen in de praktijk, de rest is waarschijnlijk toekomstmuziek...

groetjes

Tags: hobbybrouwclubs