Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.
Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com
Maar welke maat binnenband paste goed? 14 inch denk ik?
Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.
Blijft zo'n plexiglas plaat een beetje lang goed geen problemen met krassen?
Het is nog altijd mijn eerste plaat en er staan geen krassen in. Reinigen doe ik met een doekje want echt vuil wordt dat niet. Mijn plaat is een van 8mm dikte en de pan is een 70LIk zal je eens een foto sturen zoals ze nu is.
Voor nagisting is deze opstelling inderdaad niet geschikt je mag geen kopruimte hebben, dus overhevelen naar een volledig gevulde mandfles, met de uitstroom op de bodem van de fles.
In mijn opstelling zit geen klein minuscuul spleetje door het doorvoeren van de draad. De draad van de voeler en de voeler zelf gaan in een gesloten buisje, wat vast zit in het deksel. Hier kan het koolzuur enkel langs de rand van de ketel ontsnappen. Voor nagisting is deze opstelling inderdaad niet geschikt je mag geen kopruimte hebben, dus overhevelen naar een volledig gevulde mandfles, met de uitstroom op de bodem van de fles.
Of er nu langs de doorvoer van de draad of langs de rand van de ketel koolzuur er gassen kunnen diffuseren maakt niet uit. Zodra de heftigste vergisting voorbij is kan er zuurstof bij het bier. Dat moet voorkomen worden om het ontwikkelen van een oxidatiesmaak te voorkomen.
En daarom hevelt Waldonk over naar een mandfles, en heeft hij geen last van dit probleem.
Toch al een die het licht heeft gezien. Ik hevel altijd en nog nooit geoxideerd bier gehad en altijd mooi helder.