Voorstellen: Remco

Gestart door RFS, 21-05-2015 14:23 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RFS

Hallo allemaal,

Ik ben Remco, 27 jaar en woonachtig in het meest Vlaamse stadje van Nederland: Hulst. Ik ben al een paar jaar actief als bierliefhebber en heb sinds kort de plannen om zelf ook te starten met een  beetje hobby brouwen. Ik ben al een tijdje aan het meelezen op dit forum. De planning is om deze zomer in de keuken te starten met een paar kleine batches. Mits dit bevalt wil ik een 50 liter installatie gaan bouwen.

Ik ben ingenieur in de waterzuivering en biogas techniek op een ingenieursbureau. Hier ben ik voornamelijk actief in de voedselindustrie (zuiveren en energie onttrekken van vervuild proceswater). Hierbij hebben wij ook klanten in de bierbrouwindustrie, deze hebben immers ook vervuild proceswater wat gunstig is om te zuiveren en energie uit op te wekken (biogas). Brouwinstallaties bouwen we niet, echter is de techniek vergelijkbaar. Een brouwinstallatie bouwen voor privé is voor mij dan ook geen grote moeilijkheid. Het gebruik er van zal de uitdaging zijn!

Ik hoop hier veel kennis op te doen wat betreft het hobby brouwen van jullie allemaal.

Muldermans

Hoi Remco,

Hartelijk welkom op het forum, je achtergrond om een installatie te bouwen lijkt me meer dan voldoende. interessant werk!
Hier op het forum ga je denk ik alle antwoorden op je vragen wel vinden (zie ook de zoekfunctie) Pas op als je eenmaal begonnen bent met het brouwvirus laat het je niet meer los!

Vr gr
 :degroeten:

tdp

Welkom op het forum! Genoeg informatie om tot een passende brouwinstallatie te komen!
En ik kan Muldermans alleen maar gelijk geven: Het is verschrikkelijk verslavend, dat brouwen ;)

Groet,
de TDP

HopSwiers

Ha hier se!! De Remco  :brouwen: :biersmile:

RFS

Citaat van: HopSwiers op 22-05-2015  13:37 uHa hier se!! De Remco  :brouwen: :biersmile:

Swiers op het forum!  :D

Altijd goed om bekenden tegen te komen! Ik hoor het wel wanneer ik mijn brouwcursus mag komen volgen bij jullie  :brouwen: :biersmile: Kan ik met de oude Swiers ook weer eens bij praten.  :)

Biermagneet


Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.