Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Voorstellen: Remco  (gelezen 1710 keer)

Offline RFS

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Land: nl
  • Big Belly Brewery
Voorstellen: Remco
« Gepost op: 21-05-2015 14:23 u »
Hallo allemaal,

Ik ben Remco, 27 jaar en woonachtig in het meest Vlaamse stadje van Nederland: Hulst. Ik ben al een paar jaar actief als bierliefhebber en heb sinds kort de plannen om zelf ook te starten met een  beetje hobby brouwen. Ik ben al een tijdje aan het meelezen op dit forum. De planning is om deze zomer in de keuken te starten met een paar kleine batches. Mits dit bevalt wil ik een 50 liter installatie gaan bouwen.

Ik ben ingenieur in de waterzuivering en biogas techniek op een ingenieursbureau. Hier ben ik voornamelijk actief in de voedselindustrie (zuiveren en energie onttrekken van vervuild proceswater). Hierbij hebben wij ook klanten in de bierbrouwindustrie, deze hebben immers ook vervuild proceswater wat gunstig is om te zuiveren en energie uit op te wekken (biogas). Brouwinstallaties bouwen we niet, echter is de techniek vergelijkbaar. Een brouwinstallatie bouwen voor privé is voor mij dan ook geen grote moeilijkheid. Het gebruik er van zal de uitdaging zijn!

Ik hoop hier veel kennis op te doen wat betreft het hobby brouwen van jullie allemaal.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Muldermans

• Super lid
  • Bier! Brouw je gewoon zelf.
Re: Voorstellen: Remco
« Reactie #1 Gepost op: 21-05-2015 14:32 u »
Hoi Remco,

Hartelijk welkom op het forum, je achtergrond om een installatie te bouwen lijkt me meer dan voldoende. interessant werk!
Hier op het forum ga je denk ik alle antwoorden op je vragen wel vinden (zie ook de zoekfunctie) Pas op als je eenmaal begonnen bent met het brouwvirus laat het je niet meer los!

Vr gr
 :degroeten:

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 21-05-2015 16:37 u »
Welkom op het forum! Genoeg informatie om tot een passende brouwinstallatie te komen!
En ik kan Muldermans alleen maar gelijk geven: Het is verschrikkelijk verslavend, dat brouwen ;)

Groet,
de TDP

Offline HopSwiers

• Senior lid
  • Land: be
  • A beer a day keeps the doctor away!
« Reactie #3 Gepost op: 22-05-2015 13:37 u »
Ha hier se!! De Remco  :brouwen: :biersmile:

Offline RFS

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Big Belly Brewery
« Reactie #4 Gepost op: 22-05-2015 14:05 u »
Ha hier se!! De Remco  :brouwen: :biersmile:

Swiers op het forum!  :D

Altijd goed om bekenden tegen te komen! Ik hoor het wel wanneer ik mijn brouwcursus mag komen volgen bij jullie  :brouwen: :biersmile: Kan ik met de oude Swiers ook weer eens bij praten.  :)

Offline Biermagneet

• Super lid
  • Work is the curse of the drinking classes
« Reactie #5 Gepost op: 22-05-2015 23:33 u »
Welkom en succes!

Tags: