Etiketten lijm?

Gestart door evelk, 15-08-2005 12:10 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Menno

Citaat van: MO op 15-08-2005  13:29 uzoekfunctie, zoekfunctie, wat doet u het toch goed!

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,134.0.html

Martin,

Je hebt gelijk! ;)

Menno

Lenx

Ikzelf lijm ook met melk. Ik denk niet dat er een probleem is voor infecties want ik plak ze gewoon in de living en als ik al geen melk meer in de living mag brengen.  :denken:
Melk werkt echt fantastisch, gewoon op de achterkant smeren met een kwastje en plak het zit erop, zonder vlekken. Het is dan gewoon zaak om de flesjes goed te ontsmetten voor ze terug gebruikt worden.

Bierke

Ik ga met behangerslijm lijmen denk ik. Werkt simpel. Je kan er een hele pot van maken en maanden gebruiken als je deze in de koelkast plaatst.
Gewoon wat cellulose. Geen bacteriën à la melkzuur.
Dus iedereen tevreden!

MO

Ik heb ook erg goede ervaringen met behangerslijm.

Eduard

Als we deze draad toch weer oppakken: ondertussen heb ik ook melk geprobeerd, en dat werkt prima! De etiketten zijn overigens met een laserprinter gedrukt zodat je geen vlekkende inkt krijgt bij het plakken en drinken (condens op de fles, vochtige hand). Dus voorlopig blijf ik daarbij.

VEMP

Weet iemand waar het etikettenlijmpoeder van gemaakt is wat bij Brouwland te koop is?

stinkmuis

Ik gebruik altijd gewoon pritstift. maak wel ff een wat dikker plankje zo groot als het etiket. je kunt dan ongestraft de randen onderkliederen zonder de tafel onder te smeren. Anders leg je telkens de etiketten op een plakkerige en uiteindelijk ook smerige ondergrond en verpest je zo menig etiket.

Anton

Ik gebruik Gluton knutsellijm, gaat ook prima en lost in warm water netjes op.
Het idee van Stinkmuis, van dat plankje is OK, dat ga ik ook doen.

Muldermans

Ik lijm met melk, werkt als een tiet en is ook zo weer los. Moet wel zeggen dat ik een laserprinter heb voor etiketten.

Twonky

Mooie kleurenlaserprinter op het werk ;-)
En inderdaad met melk zit het zo goed vast, en met een beetje warm water is het er ook zo weer af!

Echt een aanrader!

Zwaai
 :degroeten:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.