Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Voorstellen: Raymond  (gelezen 1012 keer)

Offline Raymael

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Voorstellen: Raymond
« Gepost op: 18-05-2015 20:00 u »
Beste lezer(s)

Mijn naam is Raymond, 25 jaar en kom uit Den Haag. De afgelopen periode ben ik als gast veel aanwezig geweest op het forum.
Bierbrouwen is voor mij nog een stap te ver. Op dit moment hou ik me bezig met het maken van alcohol. Dit doe ik door middel van vruchtensappen, suiker en gist. Ik hoop hier veel ervaring op te kunnen doen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Bennemans

• Super lid
  • Land: nl
  • Bier hier..... dank u wel.
Re: Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 18-05-2015 20:02 u »
Welkom Raymond.
Vervang je vruchtensap voor mout en je komt akelig dicht in de buurt van bier.

:degroeten:

Offline bert braadslee

• t Wort Wat!
  • Super lid
  • Land: nl
  • Goed bier is een eerste levensbehoefte.
Re: Voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 18-05-2015 20:44 u »
Beste lezer(s)

Mijn naam is Raymond, 25 jaar en kom uit Den Haag. De afgelopen periode ben ik als gast veel aanwezig geweest op het forum.
Bier brouwen is voor mij nog een stap te ver. Op dit moment hou ik me bezig met het maken van alcohol. Dit doe ik doormiddel van vruchtensappen, suiker en gist. Ik hoop hier veel ervaring op te kunnen doen.

Zo ben ik ook begonnen, dingen vergisten & afstoken als het tegen viel. Daarna blikbrouwen & technieken verbeteren. Tot slot overgestapt op moutbrouwen. Wel erg blij dat ik niet ben begonnen met moutbrouwen maar met sapjes etc, maakte dat het belangrijkste, de vergisting, al een beetje onder controle was (en alles schoon houden).
Ik zou zeggen : probeer eens een blikje Brewferm...
 :brouwen:

Tags: