Jokke's etiket

Gestart door Jokke, 07-08-2005 14:16 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jokke

Dit is het etiket dat wij hebben gebruikt voor ons eerste biertje, al moet ik er wel bij vermelden dat ik het zelf(spijtig genoeg) niet heb getekend

Grtz Jokke

Jacques

Hoe Jokke,

Leuk etiket!

Optimist

Echt een prachtig etiket  ^-^

Jokke

Citaat van: Optimist op 08-08-2005  16:51 uEcht een prachtig etiket  ^-^
ook een goei biertje, nietwaar  ;)

Edgar

Mooie tekening, mooie letters ook! Maar hoe moeten we de panda en de wasbeer plaatsen? Of moeten we die niet plaatsen?

Drents Hopbier

Citaat van: Optimist op 08-08-2005  16:51 uEcht een prachtig etiket 
Als lid van PINT (en niet alleen daarom) vind ik dat een etiket meer info moet vermelden dan alleen % alc en brouwdatum.
Volgens het Bierbesluit mag het % stamwort niet vermeld worden. Met als argument dat dit de consument in verwarring zou kunnen brengen.
Volgens mij zal dit niet gebeuren als het vol.% alc. en het % stamwort op een andere plaats op het etiket vermeld wordt.
Verder vind ik een botteldatum eigenlijk belangrijker dan een brouwdatum. Maar beide vermelden vind ik ook best.
Dan zie ik graag wat informatie over de grondstoffen. En dan niet "geselekteerde mout", maar bijv. pilsmout, tarwemout enz.
Ook een brouwerijnaam vind ik belangrijk. Ik erger me bijv. als een brouwerij-huurder niet vermeld waar het bier vandaan komt. Ik zag net op het nieuws iets over OLM bier. Ik ken het (nog) niet, maar zag wel dat het bij Huyghe (België) vandaan komt. Benieuwd of dat op het etiket komt te staan.
Optimist vind ik echt iets voor een Witbier. Maar net als Edgar zie ik het verband met wasbeer en panda niet helemaal (of het moet iets met uitsterven en zeldzame dieren te maken hebben.
Hans

Hopmans

Een wasbeer wordt helemaal niet met uitsterven bedreigt.
Of ben ik nu offtopic.  ;D
Het zijn gewoon twee beren die het broodje smeren zat zijn, en nu eens lekker gaan
genieten van een potje bier.  :biersmile:

Mooi etiket trouwens Jokke.

 :degroeten:

Jokke

Citaat van: Edgar op 08-08-2005  17:19 uMooie tekening, mooie letters ook! Maar hoe moeten we de panda en de wasbeer plaatsen? Of moeten we die niet plaatsen?
De Wasbeer en de Panda zijn zeer eenvoudig te verklaren. Ik heb dit bier samen met Optimist gebrouwen en dit zijn onze totemnamen. Panda voor Optimist en Wasbeer voor mezelf.

Jokke

Citaat van: Hoorns Hopbier op 08-08-2005  21:02 uAls lid van PINT (en niet alleen daarom) vind ik dat een etiket meer info moet vermelden dan alleen % alc en brouwdatum.
Volgens het Bierbesluit mag het % stamwort niet vermeld worden. Met als argument dat dit de consument in verwarring zou kunnen brengen.
Volgens mij zal dit niet gebeuren als het vol.% alc. en het % stamwort op een andere plaats op het etiket vermeld wordt.
Verder vind ik een botteldatum eigenlijk belangrijker dan een brouwdatum. Maar beide vermelden vind ik ook best.
Dan zie ik graag wat informatie over de grondstoffen. En dan niet "geselekteerde mout", maar bijv. pilsmout, tarwemout enz.
Ook een brouwerijnaam vind ik belangrijk. Ik erger me bijv. als een brouwerij-huurder niet vermeld waar het bier vandaan komt. Ik zag net op het nieuws iets over OLM bier. Ik ken het (nog) niet, maar zag wel dat het bij Huyghe (België) vandaan komt. Benieuwd of dat op het etiket komt te staan.
Hans

We zullen er bij ons volgende etiket aan denken, want het is inderdaad wel intressante informatie over het gebrouwen bier. Merci voor de tip Hans

Grtz Jokke

MO

op zich heb je wel gelijk hoor Hans, en ik vind ook dat commerciele brouwerijen erg erg veel aan hun etiketten dienen te verbeteren (in het algemeen). Maar voor een eigengemaakt etiket van een thuisbrouwer die er (als het goed is en de wet niet wordt overtreden) altijd bij is als zijn bier wordt genuttigd: maak er maar wat moois van en trek je niet teveel van regels aan.

Jokke

Dit is het etiket dat ik ontworpen heb voor onze tripel, nu alleen nog een geslaagde vergisting op fles... :biersmile:

Als ik het thuis afdruk is de achtergrond iets minder donker en zijn de letters dus ook beter leesbaar...

Hopmans

Zeer mooi etiket Jokke !  :duimop:   :proost2:

Maar een klein foutje. Het is tripel ipv trippel als het een bier betreft.

 :degroeten:


Jokke

Citaat van: Hoppie op 11-08-2005  14:41 uZeer mooi etiket Jokke !  :duimop:   :proost2:

Maar een klein foutje. Het is tripel ipv trippel als het een bier betreft.

 :degroeten:


oeps, alé weeral iets geleerd :verbergen:

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.