Ervaringen met Grainfather semi automatische brouwketel rvs

Gestart door Steinway, 11-04-2015 14:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Brouwerke94

Lukt het jullie wel om recepturen uit BrouwHulp te exporteren als beerxml en vervolgens goed over te zetten in brew.grainfather.com? Bij mij wordt niks overgenomen en ik krijg een error

pippakillinova

Meestal wel, soms niet. Volgens mij snapt brew.grainfather het niet als je "vreemde" tekens gebruikt in de ingrediënten of bestandsnaam.
Uiteindelijk lukt het altijd wel. Maar soms dus met wat rommelen met letters, cijfers en tekens.

Brouwerke94

Lukt me toch niet op een of andere manier, heb gecheckt op vreemde tekens, maar steeds error

Frank.S

Ook ik kan sinds 2weken geen XML recepten (BrouwHulp) meer importeren met brew.grainfather.
Afgelopen jaar werkte dit nog perfect.

Brouwerke94

Citaat van: Frank.S op 11-05-2018  22:18 uOok ik kan sinds 2weken geen XML recepten (BrouwHulp) meer importeren met brew.grainfather.
Afgelopen jaar werkte dit nog perfect.
Inderdaad voorheen werkte het bij mij ook perfect

Edwin brouwt

Citaat van: Brouwerke94 op 11-05-2018  22:23 uInderdaad voorheen werkte het bij mij ook perfect


Klopt, een maand terug werkte het nog goed, nu een foutmelding. Dus handmatig overtypen...

pippakillinova

Citaat van: EdwinBrouwt op 12-05-2018  08:36 uKlopt, een maand terug werkte het nog goed, nu een foutmelding. Dus handmatig overtypen...

Crap. Adrie, help!  :pcboos:

dirk

Citaat van: pippakillinova op 12-05-2018  10:12 uCrap. Adrie, help!  :pcboos:

Importeren als BeerXML zou moeten helpen, heeft Adrie mij verteld. Lukt helaas niet, heb Grainfather zelf ook gecontacteerd, maar dat daar zeggen ze dat het wel lukt? Anyway, ik zou ook even contact zoeken met Grainfather, aangezien het echt aan hun kant ligt, aangezien importeren van recepten in het verleden wel lukte.

bultje76

Via de iOs app werkt de import nog gewoon, zojuist nog gedaan. Wellicht is het alleen via de website kuputt?

Ik exporteer mijn recepten uit BrouwHulp maar dropbox en dan op de iPhone vanuit dropbox stuur ik hem naar de Grainfather app.

henkie

"Ze" hebben wel degelijk iets ergens veranderd. Een recept proberen te importeren dat in het verleden wel lukte en ik krijg de volgende melding:



Vanuit BrouwHulp geëxporteerd als BeerXML.

Brouwerke94

Citaat van: henkie op 12-05-2018  13:00 u"Ze" hebben wel degelijk iets ergens veranderd. Een recept proberen te importeren dat in het verleden wel lukte en ik krijg de volgende melding:



Vanuit BrouwHulp geëxporteerd als BeerXML.

Krijg exact dezelfde melding

Appiehappie

Ook de recepten uit de database van www.twortwat.nl worden foutief geïmporteerd in de Grainfather recepten database.
Het probleem ligt echt bij Grainfather en niet bij BrouwHulp. Ze moeten iets veranderd hebben.

Brouwerke94

Citaat van: dirk op 12-05-2018  11:20 uAnyway, ik zou ook even contact zoeken met Grainfather, aangezien het echt aan hun kant ligt, aangezien importeren van recepten in het verleden wel lukte.

Heb Grainfather ook even gecontacteerd, misschien als wat meer mensen dat doen, dat ze wat sneller actie.ondernemen

dirk

Citaat van: Brouwerke94 op 13-05-2018  10:04 uHeb Grainfather ook even gecontacteerd, misschien als wat meer mensen dat doen, dat ze wat sneller actie ondernemen.

Klagen (in Engels) naar info apeslinger grainfather.com, ze reageren wel snel, alleen de oplossing is er nog (steeds) niet.

volleybaltrainer

Hoi
Citaat van: dirk op 13-05-2018  10:06 uKlagen (in Engels) naar info apeslinger grainfather.com, ze reageren wel snel, alleen de oplossing is er nog (steeds) niet.
Ik heb ook even een bericht achtergelaten. Het lijkt erop als ik de foutmelding bekijk dat ze controle van de xml hebben aangescherpt en dat tags die eerder niet gevuld hoefden te worden dat  u wel moeten zijn.

Eens kijken wat hun reactie is.

Groeten Marco

Bennemans

Hier hetzelfde probleem. Ook ik heb er een berichtje aan gewaagd.

pippakillinova

Gisteren reactie van Grainfather. Ze gaan het oplossen zeggen ze.

Kim replied:
Hi Richard,
Thank you for your reply.
Our developers are aware of the issue and hope to have this resolved by the end of next week.
Kind Regards
Kim

Adrie

Ze hebben het er daar maar druk mee. Ik had het probleem ook gemeld en hetzelfde bericht ontvangen.

Brouwerke94


Bennemans

Na eerst zeggen dat het bij hun geen probleem was, nu dezelfde reactie.
We wachten het af...

henkie


dirk

Nu denken ze dat het aan mijn browser ligt, maar dat was nooit een probleem geweest tot nu toe... Volgens mij willen ze liever dat we de recepten ontwerpen in hun recipe tool dan met tools van derden.

Hi Dirk,

Thanks for your reply.

Can you please confirm what browser you are using?
Kind Regards
Kim



pippakillinova

Het euvel lijkt verholpen.
Kunnen jullie dit bevestigen?

Appiehappie

Citaat van: pippakillinova op 24-05-2018  15:16 uHet euvel lijkt verholpen.
Kunnen jullie dit bevestigen?
Net even getest en inderdaad hij doet het weer. Een xml recept geimporteerd in de Receptenbase van Grainfather. Kreeg
wel onderstaande melding.




Dus bij import van het recept even checken met het origineel. Het werkt nu in ieder geval weer.


Frank.S



Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.