Ervaringen met Grainfather semi automatische brouwketel rvs

Gestart door Steinway, 11-04-2015 14:56 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RobW

Vandaag eens iets anders geprobeerd met de Grainfather, biefstuk sous vide bereiden ;D

Had eens over deze bereidingswijze gelezen en moet zeggen dat het resultaat uitstekend was.

muldereric

Niet direct gerelateerd aan de Grainfather zelf, maar wel van dezelfde maker. Nieuw in hun assortiment is een RVS 304 whirlpool paddle met aerator functie. Goeie zet, die had ik nog niet!
https://www.grainfather.com/shop/whirlpool-paddle.html

Adrie

Review van de Grainfather van iemand die er 100 brouwsels mee gegebrouwen heeft.


Hay

Dan moet je toch al gauw 2 maal per week brouwen 8)

Tjardo

Citaat van: Adrie op 25-08-2017  10:06 uReview van de Grainfather van iemand die er 100 brouwsels mee gemaakt heeft.


Ik heb wel het idee dat David Heath gesponsord wordt door Grainfather of zo, hij heeft altijd de nieuwste gadgets of uitvoeringen van Grainfather voordat ze in de verkoop zijn en is opvallend positief in al zijn Grainfather video's...

Winne2


McMelloW

Citaat van: muldereric op 25-08-2017  07:01 uNiet direct gerelateerd aan de Grainfather zelf, maar wel van dezelfde maker. Nieuw in hun assortiment is een RVS 304 whirlpool paddle met aerator functie. Goeie zet, die had ik nog niet!
https://www.grainfather.com/shop/whirlpool-paddle.html

Een verfmenger uit de bouwmarkt werkt ook. Stuk goedkoper.

McMelloW

Citaat van: Tjardo op 25-08-2017  14:21 uIk heb wel het idee dat David Heath gesponsord wordt door Grainfather of zo, hij heeft altijd de nieuwste gadgets of uitvoeringen van Grainfather voordat ze in de verkoop zijn en is opvallend positief in al zijn Grainfather video's...

Maakt toch niet uit. Hij laat goede tips zien.

Winne2

Da's ook waar, en zolang het er niet te dik aangezet wordt zijn het leuke en praktische filmpjes en info

muldereric

Citaat van: Winne2 op 26-08-2017  12:51 uDa's ook waar, en zolang het er niet te dik aangezet wordt zijn het leuke en praktische filmpjes en info
Persoonlijk vind ik het alles behalve te dik. Zijn filmpjes zijn duidelijk en goed onderbouwd waar mogelijk. Zou het zelfs mooi vinden als een bedrijf als imake hem zou sponsoren omwille van zijn bedrevenheid en toewijding aan het hobbybrouwen

Jacques

Citaat van: muldereric op 26-08-2017  18:02 uPersoonlijk vind ik het alles behalve te dik. Zijn filmpjes zijn duidelijk en goed onderbouwd waar mogelijk. Zou het zelfs mooi vinden als een bedrijf als imake hem zou sponsoren omwille van zijn bedrevenheid en toewijding aan het hobbybrouwen

Waarschijnlijk is dat al het geval...

volleybaltrainer

Hallo,

Is er hier iemand die de grain coat gebruikt? Aangezien het de komende maanden weer kouder wordt en ik meestal onder de veranda brouw, wil ik de graincoat aanschaffen.
Waar ik vooral benieuwd naar ben, naast de isolatieeigenschappen, is of de graincoat ook goed te reinigen is?

Groeten Marco

Rely

Ter info, ook ik brouw buiten onder het afdak, mijn vrouw heeft er een gemaakt van een oud dekbed
met hier en daar klittenband, werkt perfect en goed uitwasbaar.

Gr Rely




Herman

Ik gebruik de graincoat, als ik iets mors dan veeg ik dat schoon met een vochtig doekje. Bij schoonmaken haal ik de graincoat los, dan wordt hij sowieso bijna niet vies.

CeesM

Citaat van: volleybaltrainer op 02-09-2017  08:28 uHallo,

Is er hier iemand die de grain coat gebruikt? Aangezien het de komende maanden weer kouder wordt en ik meestal onder de veranda brouw, wil ik de graincoat aanschaffen.
Waar ik vooral benieuwd naar ben, naast de isolatieeigenschappen, is of de graincoat ook goed te reinigen is?

Groeten Marco
Zo'n ding zal ook wel een paar centen kosten, zeker als er Grainfather op gedrukt is. Wat dacht je van binnen in de keuken brouwen? De geur van het mout is heerlijker dan dat van aangebrande aardappelen. ;)

volleybaltrainer

Citaat van: CeesM op 02-09-2017  14:51 uZo'n ding zal ook wel een paar centen kosten, zeker als er Grainfather op gedrukt is. Wat dacht je van binnen in de keuken brouwen? De geur van het mout is heerlijker dan dat van aangebrande aardappelen. ;)
Ja dat is zeker waar dat het lekkerder ruikt, maar de hoeveelheid water die je in je huis brengt, daar ben ik minder blij mee [emoji6]

stiaanke

Ik heb hier op dit forum ooit ergens een afbeelding met afmetingen gezien om er zelf een te maken met radiatorfolie. Mogelijk zelfs in dit topic. :denken:

Toch niet maar dit is de link

volleybaltrainer

Citaat van: stiaanke op 02-09-2017  17:27 uIk heb hier op dit forum ooit ergens een afbeelding met afmetingen gezien om er zelf een te maken met radiatorfolie. Mogelijk zelfs in dit topic. :denken:

Toch niet maar dit is de link
Dank je Stiaanke, dat had ik zelf ook al gedaan en werkt op zich best aardig, maar het neopreen van de graincoat lijkt 'm net wat handelbaarder. Zolang ik er nog geen gekocht heb gebruik ook gewoon radiatorfolie. Wellicht reageert er nog iemand die de graincoat gebruikt.

Frank.S

Citaat van: volleybaltrainer op 02-09-2017  08:28 uHallo,

Is er hier iemand die de grain coat gebruikt? Aangezien het de komende maanden weer kouder wordt en ik meestal onder de veranda brouw, wil ik de graincoat aanschaffen.
Waar ik vooral benieuwd naar ben, naast de isolatieeigenschappen, is of de graincoat ook goed te reinigen is?

Groeten Marco

Ik heb zo`n grain coat. Vooral in de winter merk je het verschil. Je hebt (veel) eerder een rollende kook.
Graincoat is heel makkelijk schoon te maken met een vochtige doek, ik vind het een aanrader.

volleybaltrainer

Citaat van: Frank.S op 02-09-2017  18:57 uIk heb zo`n grain coat. Vooral in de winter merk je het verschil. Je hebt (veel) eerder een rollende kook.
Graincoat is heel makkelijk schoon te maken met een vochtige doek, ik vind het een aanrader.
Dank je Frank, zal er waarschijnlijk wel 1 gaan aanschaffen, dank voor je reactie.

Eskil

Citaat van: volleybaltrainer op 02-09-2017  18:11 uDank je Stiaanke, dat had ik zelf ook al gedaan en werkt op zich best aardig, maar het neopreen van de graincoat lijkt 'm net wat handelbaarder. Zolang ik er nog geen gekocht heb gebruik ook gewoon radiatorfolie. Wellicht reageert er nog iemand die de graincoat gebruikt.
Ik heb hem van Armaflex gemaakt, dat is ongeveer neopreen. Het is de zwarte isolatie rond buizen.  De isolatie verbetert de prestaties van de Grainfather aanmerkelijk.

lier

Ik ben de gelukkige bezitter van een graancoat en zo'n paddel ik ik ben zeer tevreden over beide.
Ik heb ze beide samen met de micro pipework gekocht bij stookwinkel en toen was ik 100 euro verder, dat vond ik wel meevallen. Daar kan ik het in elk geval niet zelf voor maken.

Ik zit er echter wel over te denken om een steun te maken met geleiding voor die paddel met een spatscherm want als je niet oppast spettert al je bier door de lucht tijdens het whirlpoolen.

volleybaltrainer

Citaat van: lier op 27-09-2017  00:06 uIk ben de gelukkige bezitter van een graancoat en zo'n paddel ik ik ben zeer tevreden over beide.
Ik heb ze beide samen met de micro pipework gekocht bij stookwinkel en toen was ik 100 euro verder, dat vond ik wel meevallen. Daar kan ik het in elk geval niet zelf voor maken.

Ik zit er echter wel over te denken om een steun te maken met geleiding voor die paddel met een spatscherm want als je niet oppast spettert al je bier door de lucht tijdens het whirlpoolen.
Die winkel kende ik nog niet, blijkt vanuit mijn woonplaats te opereren. Is met de accessoires voor de grainfather ook nog goedkoper dan bij de grote webwinkels. Goed om te weten.

pippakillinova

Citaat van: Rene Haring op 08-05-2016  18:49 uHier een afbeelding van de doorstroom thermometer die ik toepas bij de Grainfather. Nog niet voorzien van krimpkous omdat de strip goed genoeg blijft plakken. Positie is bij mij direct na de tegenstroomkoeler maar handiger zou zijn om het wat verder in de slang op te nemen. Nu moet ik oppassen voor knikken. Misschien dat ik een constructie ga maken waarmee de doorstroom thermometer aan de rand van het gistvat kan hangen zodat de slang er niet uit kan glippen.

[/URL]

Succes mer nabouwen!

Geinspireerd op jouw idee: kort door de bocht maar werkt ook:



 :biersmile:

lier

Ik heb ook zo'n koperen pijpje, idee gejoept van Adrie Otte op zijn site.
Werkt ideaal en beter laat dan nooit, Adrie bedankt voor het idee


Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.