Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ervaringen met Grainfather semi automatische brouwketel rvs  (gelezen 167625 keer)

Offline lier

• Senior lid
  • Land: nl
  • Brouwerij brouwkip
Re: Ervaringen met Grainfather semi automatische brouwketel rvs
« Reactie #825 Gepost op: 09-10-2018 21:03 u »
Inderdaad heb het zelf nog nooit bij de hand gehad kon het me gewoon niet voorstellen.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline HermanH

• Senior lid
  • Land: be
  • Dimidium facti qui coepit habet
« Reactie #826 Gepost op: 09-10-2018 23:06 u »
Als je wort door de overlooppijp loopt dan passeert die niet uw volledig graanbed en is het rendement volgens mij veel minder, dus kraantje wat wurgen tot hij niet meer over stroomt. Logisch vind ik het in ieder geval wel. Heb sinds vorige week ook een Grainfather en de 2de keer een opkweekwort mee gebrouwen om met heet gebottelde flessen later geen DME meer te hoeven gebruiken. Daar het maar 15 liter vooropgesteld volume was en enkel pilsmout kon de wurgkraan bijna volledig open staan zonder over te lopen, de brouw ervoor (mijn eerste dus) heb ik ze 2/3 moeten wurgen omdat ik toen 26,5 liter had gebrouwen en er meer mout in de korf aanwezig was, dus tragere doorstroming.

Vandaag trouwens die standaard filter vervangen, zie foto:

Offline JamMasterJustin

• Senior lid
  • Land: nl
  • Niets hoeft, paarden wel
« Reactie #827 Gepost op: 14-10-2018 14:02 u »
De onderste rubber ring bevestigen is eenvoudig:
Verwarm de gf tot de inmaisch temperatuur met de binnenpan zonder de onderste filterplaat erin, dan zet het een en ander een beetje uit.
Maak vervolgens de ring vochtig voor je hem er enigszins schuin in laat zakken. Vlak voor de bodem trek je hem recht en klaar is Kees.
Werkt elke keer in een keer :biersmile:

Monster tip! Werkte vandaag in 1x! Hulde!

Wel vreemd: ik kreeg voa de Grainfather Connect een recept met een doorgehaald wolkje dat ik via BrouwHulp had opgesteld. Ik kreeg ‘m niet geupload. Ik bedacht mij dat de koudhop misschien vreemd voor de Grainfather was. Die eruit gehaald en nogmaals geļmporteerd en toen deed ie het wel. Vreemd! Herkent iemand dit?