Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Voorstellen: Olaf  (gelezen 2668 keer)

Offline Olaf V

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Voorstellen: Olaf
« Gepost op: 08-04-2015 17:56 u »
Goedemiddag,

Hierbij wil ik me even voorstellen.

Ik ben Olaf, 43 jaar en woon in Heiloo.
Na redelijk wat verschillende speciaalbieren te hebben geproefd in de laatste jaren (hiervoor dronk ik eigenlijk alleen pils), begon ik me steeds meer af te vragen of ik zelf misschien ook een lekker bier in elkaar zou kunnen draaien en hoe zou dit dan moeten. Dus maar eens het wijde web opgegaan en gaan zoeken. Wat brouwshops gevonden en dit forum (waar ik al veel heb gelezen).

Uiteindelijk deze week de stoute schoenen aan getrokken en een startset besteld. Wel een extra emmer erbij besteld voor het bottelen en nog wat flesjes. Ik wil 20 liter gaan maken en daarvoor had ik niet genoeg lege flesjes in huis, vandaar.

Ik heb besloten te beginnen met blikken. Dit om eens te kijken hoe ik het vind als hobby en er niet meteen een berg geld aan uit te hoeven geven.
De keus van het bier dat ik zou gaan maken was ook niet zo n, twee, drie gemaakt want er is veel te krijgen.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor de Razorback IPA van Festival. Dit omdat ik er (op Engelse fora) goede dingen over heb gelezen en omdat de zomer eraan komt en dan lust ik wel een IPAtje.

Ik ga waarschijnlijk volgende week beginnen want ik wil eerst nog eens de cursus blikbrouwen op de wiki goed bestuderen en een duidelijke checklist voor mezelf maken zodat het allemaal soepeltjes verloopt en ik niet halverwege tegen problemen of vragen aanloop. Ook hebben we hier in het dorp zaterdag nog een bokkentocht. Dit betekend natuurlijk dat ik zondag niet al te fit zal zijn. :nut:

Als ik met vragen zit zal ik ze hier op het forum stellen en ondertussen blijf ik lekker meelezen.

Groeten,
Olaf

Pakketje van PostNL

De Festival Razorback IPA

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Adbrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • Wordt wort bier dan wordt wort vergist
    • ABV de bierkaai
Re: Voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 08-04-2015 18:11 u »
Welkom Olaf, je spulletjes zien er nog mooi maagdelijk uit. Veel succes met de eerste stappen van je nieuwe hobby. En van de zomer lekker buiten genieten van je eigen bier :proost:

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 08-04-2015 20:38 u »
Welkom en succes met de nieuwe hobby! Geniet ervan!

Groet,
de TDP

Offline Bennemans

• Super lid
  • Bier hier..... dank u wel.
« Reactie #3 Gepost op: 08-04-2015 21:12 u »
Welkom Olaf, veel plezier met de hobby.

Offline RienP

• Super lid
  • Meer recept-ideen dan tijd om te brouwen.
« Reactie #4 Gepost op: 08-04-2015 21:16 u »
Welkom. Ziet er goed uit en veel plezier met de hobby.

Rien

Offline Sint Maarten

• ABV De Bierkaai
  • Vol lid
  • Leven in de brouwerij! www.debierkaai.net
« Reactie #5 Gepost op: 08-04-2015 21:16 u »
Welkom en veel plezier!

Offline Zooms

• ABV De Bierkaai
  • Senior lid
  • www.debierkaai.net
« Reactie #6 Gepost op: 08-04-2015 21:19 u »
Hi Olaf,

Welkom hier! Je kan natuurlijk ook aanchuiven bij de brouwcursus van de Bierkaai in Amsterdam. Dan leer je niet alleen blikbrouwen maar ook volmoutbrouwen. Vanuit Heiloo is dat nog wel te doen!

Ronald

Offline brouwmus

• Super lid
  • 't hoeft niet op al is het lekker
« Reactie #7 Gepost op: 09-04-2015 08:45 u »
Welkom Olaf!

Dat komt vast goed met deze kit - zelf heb ik aardig wat ervaring met kits, ook premiumversies zoals deze. Naar mijn idee zorgen ze voor een prima resultaat. Niet voor niets is het brouwen ermee in het buitenland minstens zo populair als volmoutbrouwen.

Groet,
John

Offline Gadiot

• Vol lid
« Reactie #8 Gepost op: 09-04-2015 09:09 u »
Welkom Olaf,

Eindelijk nog een hobbybrouwer in Heiloo!

Mocht je een keer spulletjes te kort komen oid of wilt kijken hoe een ander het doet ben je altijd welkom.

Veel plezier met deze leuke hobby.

Groet,
Jules

Offline Olaf V

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Voorstellen: Olaf
« Reactie #9 Gepost op: 10-04-2015 11:23 u »
Bedankt voor het welkom iedereen :)

Offline Robin K