Initiatief Brouwbijeenkomst Utrecht (IBU)

Gestart door Bart LJ, 23-03-2015 15:18 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bart LJ

Hallo Brouwers in Utrecht en omstreken,

In dit topic http://tinyurl.com/ol4d9on ontstond het idee om als beginnende brouwers bijeen te komen om elkaars bier te proeven en ervaringen uit te wisselen.

Nou ben ik benieuwd hoeveel animo daarvoor is en wat een goede dag daarvoor is.

Het idee is om dan bij brouwerij Maximus te gaan zitten en aan de brouwer(s) te vragen om ook te reageren op onze kunsten.

Sorry voor de rare naam maar ik wou op IBU als afkorting uitkomen...:-)

Voorstel: IBU vrijdag-avond 8 mei. Minimaal 5 brouwers / brouwkoppels.

Shoot!

Bart
Groenekan


MarkD

ik wil me wel aansluiten bij zo'n avond in Maximus. Ik hoor wel als de definitieve planning rond is.

Etn82

Citaat van: Bart LJ op 23-03-2015  15:18 uSorry voor de rare naam maar ik wou op IBU als afkorting uitkomen...:-)

Anders noem je het Inter-Brouwersoverleg Utrecht?

Edwarff

Wij doen dus ook graag mee!

We komen af en toe bij Maximus, ik denk dat wel e.e.a. mogelijk is.

Wellicht zijn er wel wat beren op de weg. Vrijdag's zit de tent daar doorgaans vol. Eigen bieren proeven is dan wellicht niet een optie. 

Maar doorgaans zijn ze erg enthausiast over hobbybrouwers. Zal ik eens vragen wat er wel en niet kan?

Bart LJ

Nou graag!

Doordeweekse dag of zondagmiddag kan uiteraard ook...

Puck

Mag ik mij bij deze ook aanmelden? Ik kom graag even buurten.

Bart LJ

Zeker welkom! We hebben dan al een leuk groepje...

s1m0n

Als beginnende brouwer uit de regio heb ik ook wel interesse.

Edwarff

We hebben eindelijk even bij Maximus gesproken over een bijeenkomst van hobbybrouwers.  Ze waren super enthousiast!  Proeven van onze eigen bieren is mogelijk onder voorwaarde dat ze zelf mee mogen proeven ;-)

Kort samengevat lijkt Maximus de ideale plek, laten we iets gaan plannen. Wat denken jullie van een woensdagavond over een maandje of zo?

Ik zou het zelf interessant vinden als er ook een ervaren brouwer aanhaakt.  Wie doet er mee?

Robert1968

Ik wil best eens aanschuiven als "ervaren brouwer", achum. Ik geef momenteel een zeer complete cursus voor nieuwe brouwers in Ede, maar kan dit, als er interesse voor is, ook in de toekomst in Utrecht doen.
http://edeswijnenbiergilde.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=10&Itemid=14

Laat maar weten welke datum het wordt. Een zondagmiddag vind ik zo gek nog niet.


accommodus

Ik kan wel wat feedback van gevorderde proevers gebruiken en sluit graag aan.

broeder

Citaat van: Bart LJ op 23-03-2015  15:18 uSorry voor de rare naam maar ik wou op IBU als afkorting uitkomen

Bart
Groenekan



Hoi...
Wat denk je van:

Ik Brouw (in) Utrecht

Groet,
broeder Willem

Puck

Citaat van: Edwarff op 24-04-2015  23:30 uWe hebben eindelijk even bij Maximus gesproken over een bijeenkomst van hobbybrouwers.  Ze waren super enthausiast!  Proeven van onze eigen bieren is mogelijk onder voorwaarde dat ze zelf mee mogen proeven ;-)

Kort samengevat lijkt Maximus de ideale plek, laten we iets gaan plannen.  Wat denken jullie van een woensdag avond over een maandje of zo?

Ik zou het zelf interessant vinden als er ook een ervaren brouwer aanhaakt.  Wie doet er mee?

Ik had 8 mei al in de agenda gezet maar een andere datum kan ook. Heb wel wat dagen dat ik niet kan. Anders even een datumprikker hiervoor aanmaken? Of bespreken we het hier gewoon?

McMelloW

Citaat van: Edwarff op 24-04-2015  23:30 uWe hebben eindelijk even bij Maximus gesproken over een bijeenkomst van hobbybrouwers.  Ze waren super enthousiast!  Proeven van onze eigen bieren is mogelijk onder voorwaarde dat ze zelf mee mogen proeven ;-)

Kort samengevat lijkt Maximus de ideale plek, laten we iets gaan plannen. Wat denken jullie van een woensdagavond over een maandje of zo?

Ik zou het zelf interessant vinden als er ook een ervaren brouwer aanhaakt.  Wie doet er mee?

Lijkt me een erg mooi plan. Als de agenda het toelaat wil ik ook graag aanschuiven. Maxiumus is voor mij op fietsafstand en heeft dichtbij een bushalte met oa een verbinding naar Utrecht CS.  8 mei voorlopig genoteerd


Bart LJ

Was vrijdagavond niet lastig omdat het dan altijd vol zit? Ik kan zelf niet meer op die datum.

Ik vind Ik Brouw in Utrecht tamelijk geniaal. Voorstel aangenomen...😊

Misschien even verder denken over de mail? Ik ben bereikbaar op bartlooman at gmail.com

Gijs

Ik sluit ook graag een keer aan als beginnend brouwer (en beginnend Utrechtenaar). 8 mei komt mij helaas slecht uit.

Edwarff

We hebben weer even contact gehad met Maximus. Ze kunnen een proeverij organiseren waarbij we ook onze eigen bieren kunnen proeven. Eén van de brouwmeesters van Maximus wil graag ook zelf meeproeven.

Om er de tijd voor te kunnen nemen is een woensdag ideaal.

Wat denken jullie van woensdag 3 juni? Inloop rond 20.00?

Bart LJ

3 juni is akkoord wat mij betreft!

Superleuk.

Wij hebben 2 IPA's om in de groep te gooien.

Misschien is het leuk om allemaal ook een onderwerp aan te dragen dat je bezighoudt zodat we er allemaal wat van kunnen leren.

Ik heb zelf nog totaal geen grip op de maischschema's en de effecten op je uiteindelijke bier. Ik hou me aan het recept en tot nu toe gaat het goed maar dat is meer geluk dan wijsheid.

Dus... wie haakt aan? Stuur me even een mail op bartlooman at gmail.com dan kunnen we wat beslotener verder plannen.

Edwarff

Leuk! Ik denk dat wij een 'New Zealand Hopped IPA' en een 'Chocolate Stout' meenemen. 

Ons grootste issue is maisch rendement.  En voor de Stout dat hij wat voller mag.  En voor de Ipa dat hij meestal op is voordat hij op dronk is. Voor 3 juni zal ik dan ook wat flessen achter slot en grendel zetten.  Zullen we een paar flessen proeven en daarnaast flessen uitwisselen om thuis te proeven?

Edwarff

Gijs, McMellow, Puck, Robert, Accomodus, Mark, Simon,

Zijn jullie ook van de partij?

McMelloW

Citaat van: Edwarff op 07-05-2015  07:51 uGijs, McMellow, Puck, Robert, Accomodus, Mark, Simon,

Zijn jullie ook van de partij?

Ik wil heel graag van de partij zijn. Woensdag heb ik om de week al een afspraak staan en dus net al op 3 juni. Misschien kan ik nog iets regelen en aanhaken.
Begin avond bij Maxmus is echt niet verkeerd.

Puck

Jazeker ik ben 3 juni erbij! Ben nog een vraag/stelling aan het bedenken.

Bart LJ

Dit wordt erg leuk!

We zijn inmiddels met 7 brouwers danwel brouwkoppels en daarmee al met meer verschillende soorten bier dan goed voor je is om op 1 avond te willen proeven...

Ik knutsel met Edwarff wel een programmavoorstel in elkaar.

Als we ook wat Maxiums bieren proeven kost dat een tientje de man (voor 3 bieren).

Hoeveel bier kun / wil je eigenlijk proeven op een avond?

Ik had laatste een proeverij bij bert's bierhuis met de bierverteller en daar dronk ik negen kleine glaasjes (nog geen 0,2 l schat ik in). Maar dat vond ik ook wel genoeg!


McMelloW

Citaat van: Bart LJ op 07-05-2015  16:03 uDit wordt erg leuk!

We zijn inmiddels met 7 brouwers danwel brouwkoppels en daarmee al met meer verschillende soorten bier dan goed voor je is om op 1 avond te willen proeven...

Ik knutsel met Edwarff wel een programmavoorstel in elkaar.

Als we ook wat Maxiums bieren proeven kost dat een tientje de man (voor 3 bieren).

Hoeveel bier kun / wil je eigenlijk proeven op een avond?

Ik had laatste een proeverij bij bert's bierhuis met de bierverteller en daar dronk ik negen kleine glaasjes (nog geen 0,2 l schat ik in). Maar dat vond ik ook wel genoeg!

Je hebt gauw 10 min nodig om te proeven en er een beetje over na te denken. Welkom, inschenken en proeven van 8-10 proefglaasjes, wat napraten. Voor je het weet ben je 2 - 2,5 uur verder.  Ik denk dat 10 proefglaasjes het max is

s1m0n

Citaat van: Edwarff op 07-05-2015  07:51 uGijs, McMellow, Puck, Robert, Accomodus, Mark, Simon,

Zijn jullie ook van de partij?

Leuk initiatief  en wil 3 juni  ook aanschuiven

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.