Vedett IPA

Gestart door bert braadslee, 19-03-2015 21:20 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bert braadslee

Vedett IPA, volgens hun eigen zeggen niet echt uit India en niet echt een Pale Ale, wel een fijn drankje met een fijn hopje.
Over dat laatste gaat mijn vraag...
Herkent iemand de hopsoort(en) uit dit bier?

groet,
Bert

tdp

Citaat van: bert braadslee op 19-03-2015  21:20 uVedett IPA, volgens hun eigen zeggen niet echt uit India en niet echt een Pale Ale, wel een fijn drankje met een fijn hopje.
Over dat laatste gaat mijn vraag...
Herkent iemand de hopsoort(en) uit dit bier?

groet,
Bert

Ik heb deze laatst gedronken, echter vond ik hem niet heel speciaal, heb niet specifiek op de hoppen gelet, helaas.

Groet,
de TDP

homoeccentricus

Citaat van: bert braadslee op 19-03-2015  21:20 uVedett IPA, volgens hun eigen zeggen niet echt uit India en niet echt een Pale Ale, wel een fijn drankje met een fijn hopje.
Over dat laatste gaat mijn vraag...
Herkent iemand de hopsoort(en) uit dit bier?

groet,
Bert

Ik heb daar elders het volgende over geschreven: "Het eerste slokje valt redelijk mee, dat moet ik toegeven, maar bij elke nieuwe slok begint het bier meer en meer tegen te steken. En volgens mij tast het de slijmvliezen onherroepelijk aan. Na vier slokken weggegoten. Eindconclusie: indien dit bier zou worden gebruikt om slakken mee te verdrinken, zou Gaia (= Vlaamse dierenrechtenorganisatie) terecht moord en brand schreeuwen."

Ik kan jou dus niet helpen.  :biersmile:

bierhenkie

Citaat van: bert braadslee op 19-03-2015  21:20 uVedett IPA, volgens hun eigen zeggen niet echt uit India en niet echt een Pale Ale, wel een fijn drankje met een fijn hopje.
Over dat laatste gaat mijn vraag...
Herkent iemand de hopsoort(en) uit dit bier?

groet,
Bert
Heb hem ook een keer gehad. Wel lekker in mijn ogen.
Grapefruit-hop, dus Citra en/of Cascade.

hans_nwk

Citaat van: bierhenkie op 20-03-2015  12:42 uHeb hem ook een keer gehad. Wel lekker in mijn ogen.
Ik moet bekennen dat ik bier in mijn ogen nooit lekker heb gevonden  :weetniet: :proost:
Misschien moet ik toch eens zo'n Vedett proberen?

Cerberus

Goed biertje om de avond of middag  ;D mee te beginnen. Volgens mij is de hop inderdaad Citra.

MO

Ik drink er nu 1 en zou gaan voor Simcoe en Amarillo maar dat blijft toch een gok hoor. De US hops lijken toch ook best op elkaar.

bert braadslee

Citaat van: bierhenkie op 20-03-2015  12:42 uHeb hem ook een keer gehad. Wel lekker in mijn ogen.
Grapefruit-hop, dus Citra en/of Cascade.

Ik herkende de hop niet vandaar de vraag. Zelf gebruik ik vaak Cascade en die is het (zeker) niet, waarschijnlijk Citra dus.
De hop vond ik opvallen in het bier, erg prettig. Ga ik eens proberen.
Apart dat sommigen het zelfs de slakken niet gunnen.  ;D

Glasnost

Ik vind dit biertje ook erg goed te drinken. Heeft iemand al een serieuze poging gedaan om deze te klonen?

Biertje1985

Vedett vind ik drinkbaar niets meer niets minder, ik vind het beetje een decadent biertje voor de niet echt bierliefhebber aka jup die weigert normale pils te drinken omdat het niet hip meer is. Maar goed, ik drink het wel eens bij gebrek aan ander bier in een kroegje of terras. Het is niet slecht, maar ook niet uitgesproken.
Vedett heeft in ieder geval zijn marketing op orde. Van Brouwerij Moortgat vind ik Duvel lekkerder maar dat is vaak ook zo zwaar.

Ik verwacht dat het merendeel pilsmout is, wellicht 100% of met wat suiker en de Duvel gist. (Ga ik uit van de IPA)

Vedett heeft overigens een hele lijn bieren. Extra White, Session IPA, IPA, Extra Blonde.

hobbybob

Volgens mij Simcoe en Amerillo

Walsingham

Op de site (https://www.vedett.com/luscious-liquids/ipa/) staat dat ze koudhoppen met 4 Amerikaanse hopsoorten. Citra, Cascade, Amarillo, Simcoe, Mosaic, El Dorado, Azacca, ... zijn allemaal opties.

Ronnie

De  Vedett IPA vind ik een zeer geslaagde IPA, niets meer, niets minder, zeker voor de ouderen onder ons, ik ben begin volgend jaar 76, dus minder alcohol consumeren is op die leeftijd maar best, hoe lekker het ook smaakt.

Het is zelfs een low alc. volume % dat ik consumeer: 2,7 Vol% !
EN, het smaakt me!

Biertje1985

Citaat van: Ronnie op 19-11-2019  11:29 uDe  Vedett IPA vind ik een zeer geslaagde IPA, niets meer, niets minder, zeker voor de ouderen onder ons, ik ben begin volgend jaar 76, dus minder alcohol consumeren is op die leeftijd maar best, hoe lekker het ook smaakt.

Het is zelfs een low alc. volume % dat ik consumeer: 2,7 Vol% !
EN, het smaakt me!
Laag alchoholishe of zelfs alcoholvrije smaakvolle bieren is wel een mooie ontwikkeling het gaat best hard de laatste 3 jaar. Ik zal de 2.7% Vedett eens proberen binnenkort.
Session IPA gaat er bij mij wel in.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.