Een groentje stelt zich voor - Sophie

Gestart door Eirlys, 13-03-2015 23:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eirlys

Hallo iedereen

Ik bezoek dit forum sinds enkele weken en hang hier steeds vaker rond, dus het lijkt het me een goed moment me voor te stellen.

Ik ben Sophie, 31 en woon in Leuven, Belgiƫ. Ik werk overdag als parfum designer, en na het werk is het tijd voor de hobby's: muziek, koken, onze bouwwerf opvolgen (dit jaar toch), gamen (boardgames en pc) en sinds januari dit jaar ook bierbrouwen. Samen met een vriend (die de aanzet gaf voor dit project) en mijn partner heb ik in januari ons eerste bier gebrouwen onder het goedkeurend oog van een bevriende brouwer. Vandaag hebben we het voor het eerst geproefd, en het viel best goed mee! Er is dus goesting om verder te brouwen, en ik vermoed dan ook dat ik hier nog menig uur zal slijten.

Momenteel hebben we een heel basic opstelling (kookketel met kraantje, filteremmer, gistvat, en dat in tweevoud voor een capaciteit van 2x30 L). We hebben het blikbrouwen overgeslagen omdat het net het ambacht van het brouwen is dat ons aanspreekt. Vergelijk het met koken, daar begin ik ook het liefst from scratch:)

Ik hoop hier alleszins veel bij te leren en hopelijk ooit enkele echt leuke biertjes te ontwikkelen met de opgedane kennis.

Vragen? Stel gerust!

Groetjes
Sophie

DanielK


Oscar

Welkom op het forum! Leuk om te zien dat ook vrouwen aan het brouwen gaan... :D :brouwen:

Herman

Welkom Sophie & veel plezier met de nieuwe hobby!

seed7

Citaat van: Eirlys op 13-03-2015  23:57 uparfum designer

Welkom Sophie,

Een echte "neus", daar kun je bij het brouwen nog wel eens baat bij hebben.

Ingo

Marcel_k


Puck


Bennemans


brouwmus

Welkom, Sophie, en dat jullie nog maar vele welriekende en goed smakende bieren mogen maken!

Groet,
John

meindert.m


NielsR

Tof! Bij mijn weten zijn er niet heel veel hobbybrouwers uit het Leuvens online actief. Zelf woon ik in Veltem, maar ik ben geboren en getogen in Leuven City ;)

- Niels

HuygenMeester

Citaat van: seed7 op 14-03-2015  09:07 uWelkom Sophie,

Een echte "neus", daar kun je bij het brouwen nog wel eens baat bij hebben.

Ingo
Welkom Sophie. Heb je als parfum designer een neus nodig? Behalve dan om te snuiten ;) Als designer lijkt mij dat je de verpakking ontwerpt en niet de geur.
 :degroeten:
Huygenmeester

Eirlys

Ik ontwerp mee parfums, geen verpakkingen. Ik ben geen parfumeur (daar werk ik mee samen), maar doe veel evaluaties (we ruiken gemiddeld 30-60 minuten per dag, en zorg voor de technische stabiliteit op geur en kleur voor de producten waar de parfums in terecht komen.

Mijn neus is dus vrij belangrijk, en met een verkoudheid ben ik enkele dagen technisch werkloos, tenminste op gebied van ruiken.  :nut:

Adbrouwt

Welkom, Leuven is een mooie bierstad met enkele mooie brouwerijen. Mijn favoriete is de domus brouwerij met het studenten bier Con Domus. Tja studenten en bier.

Welke bierstijlen wil je gaan brouwen, Belgisch of meer de Amerikaanse kant op?
 :degroeten:

Eirlys

Dag Ad

ik wil me meer op de Belgische stijlen richten, toch als beginpunt. Die ken ik namelijk het best (en vind ik stiekem ook het lekkerst).  8)

tdp


hobbybob

Citaat van: Eirlys op 19-03-2015  08:59 uDag Ad

ik wil me meer op de Belgische stijlen richten, toch als beginpunt. Die ken ik namelijk het best (en vind ik stiekem ook het lekkerst).  8)

Dat hoeft niet "stiekem" daar mag je gewoon openlijk voor uit komen :police:

Dat is bij mij als "rasechte"Fries al niet anders :biersmile:

Maar wees welkom

ciesvandekwis

Welkom, zeker ook eens lid worden van het Vlaamse forum:
http://www.vlaamshobbybrouwforum.be/forum/index.php

(Waar trouwens ook het laatste jaar meer & meer Nederlandse vrienden op komen). :biersmile:

Brouw ze!

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.