Een groentje stelt zich voor - Sophie

Gestart door Eirlys, 13-03-2015 23:57 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Eirlys

Hallo iedereen

Ik bezoek dit forum sinds enkele weken en hang hier steeds vaker rond, dus het lijkt het me een goed moment me voor te stellen.

Ik ben Sophie, 31 en woon in Leuven, Belgiƫ. Ik werk overdag als parfum designer, en na het werk is het tijd voor de hobby's: muziek, koken, onze bouwwerf opvolgen (dit jaar toch), gamen (boardgames en pc) en sinds januari dit jaar ook bierbrouwen. Samen met een vriend (die de aanzet gaf voor dit project) en mijn partner heb ik in januari ons eerste bier gebrouwen onder het goedkeurend oog van een bevriende brouwer. Vandaag hebben we het voor het eerst geproefd, en het viel best goed mee! Er is dus goesting om verder te brouwen, en ik vermoed dan ook dat ik hier nog menig uur zal slijten.

Momenteel hebben we een heel basic opstelling (kookketel met kraantje, filteremmer, gistvat, en dat in tweevoud voor een capaciteit van 2x30 L). We hebben het blikbrouwen overgeslagen omdat het net het ambacht van het brouwen is dat ons aanspreekt. Vergelijk het met koken, daar begin ik ook het liefst from scratch:)

Ik hoop hier alleszins veel bij te leren en hopelijk ooit enkele echt leuke biertjes te ontwikkelen met de opgedane kennis.

Vragen? Stel gerust!

Groetjes
Sophie

DanielK


Oscar

Welkom op het forum! Leuk om te zien dat ook vrouwen aan het brouwen gaan... :D :brouwen:

Herman

Welkom Sophie & veel plezier met de nieuwe hobby!

seed7

Citaat van: Eirlys op 13-03-2015  23:57 uparfum designer

Welkom Sophie,

Een echte "neus", daar kun je bij het brouwen nog wel eens baat bij hebben.

Ingo

Marcel_k


Puck


Bennemans


brouwmus

Welkom, Sophie, en dat jullie nog maar vele welriekende en goed smakende bieren mogen maken!

Groet,
John

meindert.m


NielsR