Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Tripel Karmeliet kloon  (gelezen 33394 keer)

Offline MaJa

• Junior lid
  • **
  • Land: pe
  • El Pastor Belga
Re: Tripel Karmeliet kloon
« Reactie #100 Gepost op: 22-05-2018 19:46 u »
is dat de temperatuur in de gistkast of van het te vergisten wort..

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de onderstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • Land: nl
  • meten is weten
« Reactie #101 Gepost op: 22-05-2018 20:05 u »
is dat de temperatuur in de gistkast of van het te vergisten wort..
ik heb een temperatuursensor met foamsolatie daarom heen op de wand van het (RVS) gistingsvat. Daarmee meet je ca 90% de temperatuur van het wort en 10% die van de omgeving omgeving is 16 graden.

Offline Ernesto

• Vol lid
« Reactie #102 Gepost op: 27-09-2018 13:45 u »
Bij mij staat de Karmeliet nu te gisten. Enige puntje was dat bij het koelen in het begin het wort iets te snel stroomde tov het koelwater waardoor de totale wort ca 26 graden was toen de gist erbij ging. Daarna afgekoeld naar ca 22 graden nu.
In een ander topic  https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=27621
volg ik de vergisting van dit bier met zowel de refractometermethode als een nieuwe methode met drijver en weegschaal.
Omdat ik met de refractometermeting steeds een beetje wort opzuig kan ik het steeds proeven. Op dit moment smaakt het in ieder geval goed, De kruiden en de smaakhop kun je in ieder geval goed proeven, verder (natuurlijk) nog heel zoet en geen bijsmaakjes.

Hoe was het eindresultaat van dit bier?

Offline hansHalberstadt

• Super lid
  • meten is weten
« Reactie #103 Gepost op: 27-09-2018 18:33 u »
Hoe was het eindresultaat van dit bier?
Mooi (zeer) helder, waarschijnlijk goed flocculerende gist die Karmeliet, smaak is goed, was eerst iets te overheersend kruiden, maar die trekken nu langzaam weg. wel iets weinig bitter, maar mijn doel op dat moment was ook om het niet bitter te maken. 

Tags: