Recepten > Kloonbrouwsels

Tripel Karmeliet kloon

<< < (2/54) > >>

orangeloo:

--- Citaat van: seed7 op 11-03-2015  23:16 u ---Als je dat op de verpakking van de vlokken leest is het OK. Er zijn echter een paar molens/pletterijen die ook koud pletten, daar wordt niet gestoomd. Het staat dan gelukkig wel op de verpakking.

Ingo

--- Einde van citaat ---

Op de site van Brouwland vind ik deze info wel, op die van Brouwmarkt niet. Dat is dan weer jammer.

Jacques:

--- Citaat van: Orangeloo op 12-03-2015  06:58 u ---Op de site van Brouwland vind ik deze info wel, op die van Brouwmarkt niet. Dat is dan weer jammer.

--- Einde van citaat ---

Maakt niet uit. Ook als de vlokken niet gestoomd zijn hoeven ze niet verstijfseld te worden omdat zoals ik al schreef de verstijfselingstemperaturen binnen het temperatuurbereik van het maischen ligt.

Hieronder de verschillende verstijfselingstemperaturen

Haver 53-73 C
Tarwe 58-64 C
Gerst 60-65 C

Door mij uitgevoerde testjes hebben dit ook bevestigd.

Henielma:
Orangeloo,

Heb je dit kloon recept al gezien? http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,15503.msg213494.html#msg213494

In 2010 was de Karmeliet het ONK kloon bier en dit recept is van de tweede plaats. Misschien kan je er nog wat inspiratie uit putten.

orangeloo:

--- Citaat van: Henielma op 12-03-2015  21:37 u ---Orangeloo,

Heb je dit kloon recept al gezien? http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,15503.msg213494.html#msg213494

In 2010 was de Karmeliet het ONK kloon bier en dit recept is van de tweede plaats. Misschien kan je er nog wat inspiratie uit putten.

--- Einde van citaat ---

Dat recept heb ik al eens gebrouwen, maar ik kan nu niet zeggen dat ik daar zo tevreden over was.
Het was in ieder geval een kloon die ver van het origineel lag.
Ik denk dat het aan de opgekweekte gist uit het depot van een flesje Karmeliet ligt.
Ik heb sterke twijfels of dit "de" gist is die gebruikt wordt bij de vergisting.
Maar toch bedankt voor de tip.  :duimop:

homoeccentricus:
Volgens Brew Like A Monk moeten er nog kruiden bij: "Spices: Not specified, but coriander and others"

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie